Specificaties Laser printer (Kleur) met Ethernet - Bekijk alle specificaties

• Kwaliteit
  • Snelheid
  • Duplex
  • Zuinig
  • Zeer gemakkelijk gebruik (software)

Minpunten

• 80 gram papier krult op

Inktverbruik Score: 4
Muziekweergave Score: 5
Afdruksnelheid Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 5
Ik heb deze printer Brother HL-4150CDN, de printer is ter vervanging van mijn oude mono laser printer (2 jaar oud).
In het kort: Super printer. Hij staat altijd klaar.. geen problemen met speciale software, drivers, netwerk,...
De printer is zeer zuinig met energieverbruik in slaapstand (0,5W) en vanuit slaapstand komt de eerste pagina eruit na ongeveer 25 seconden (ook in kleur).
Foto's zijn iets minder, toch op standaard papier. Met fotopapier is er niets om over te klagen.
De printer zelf is groot, maar daarvoor krijg je deze snelheid, capaciteit en kwaliteit waar niet over te klagen valt.

Ik heb de printer op mijn kamer staan, ik ben een student en heb daarom veel afdrukwerk. In gebruik maakt de printer niet zo veel lawaai.

Zeer handig is de handmatige doorvoer voor papier. Voor dik papier en papier met andere maten dan standaard is dit ideaal, ook voor enveloppen, ...
De duplex mogelijkheid is enorm gemakkelijk.

Als de printer op "Toner spaarstand" staat is er eigenlijk geen optisch verschil, hierdoor gaan de toners langer mee.

Voor 100 euro heb ik een toner refil kit gekocht voor de 4 toners (zwart, cyan, magenta, geel) goed voor 4000 pagina's zwart en 3500 pagina's kleur. Bij dit type is dit zeer gemakkelijk... Toner verwijderen, dop eraf, opvullen, dop erop en dan het tandwiel resetten. Dus geen reset chip kopen zoals bij andere merken.

Thomas

Heb jij ook een Brother HL-4150CDN?

Beste eTh0maz, zit zelf ook te denken aan deze printer.
Mijn huidige inktjet Canon IP5200R heeft de geest gegeven. :)

Wat vind je van de kwaliteit van documenten waar ook een kleurenfoto in staat? Er zijn reviews die ze slecht vinden, andere weer goed. Snap best dat het de kwaliteit niet haalt van een inktjet of drukkerij, maar het moet wel herkenbaar zijn :P.

Zou je van een tekst met foto eens een voorbeeld kunnen plaatsen? (foto van maken b.v.)

In ieder geval bedankt voor je review!
Het is een tijd geleden dat ik op de site gekeken heb, maar ik heb demo materiaal. Geen super foto's maar duidelijk genoeg!
Lol.. voor mij hetzelfde. Bedankt! Ik heb 'm al 'n tijdje in het bezit, zeer tevreden over. Kwaliteit voor b.v. DVD covers is zeer goed.
Hey eTh0maz, mooie review, lekker duidelijk en niet zo langdradig.

Bevalt de printer nog steeds?

Ik overweeg ook deze aan te schaffen, heb al jaren een zwart/wit Brother (HL2150N), die probleemloos functioneert. Toners kosten geen drol en gaan erg lang mee, afdrukken nog steeds haarscherp. Nu is het echter tijd voor een kleurenlaser.

Waar komt de refil kit vandaan, en werkt dat ook met de laatste firmware?
De printer bevalt nog steeds super. Probleemloos!
Standaard zwarte toner kost inderdaad niet veel.
Let op van de kleurentoners, soms kunnen deze duur uitvallen van verkoper tot verkoper!
Daarom raad ik zelf opgevulde toners aan. Zelf opgevuld of via het web aangekochte hervulde toners.

Ik had de refill set van een Duitse verkoper op ebay. Helaas verkoopt deze verkoper deze sets niet meer de dag van vandaag.
Sorry voor de late reactie.

Ik heb de printer nu bijna een jaartje en hij bevalt mij ook super.
Ik gebruik 90 grams papier (HP), wat een fractie duurder is, maar wel veel beter aanvoelt en witter is dan goedkoop papier.

Printkwaliteit is perfect, en inderdaad zijn de foto's op normaal papier wat aan de donkere kant, maar dat is goed in te stellen. Het is geen fotoprinter, maar de foto's zijn met wat parametertuning wel acceptabel.
Beste Thomas,

Bedankt voor je review! Ben ook van plan om deze printer aan te schaffen. Ik ben vooral benieuwd waar je die refill kit vandaan hebt. Ik kan alleen duurdere kits vinden in de USA.
Top review, duidelijk en to the point!

Heb deze printer sinds een paar weken zelf ook naast m'n bureau staan en ben er vooralsnog heel erg over te spreken. Hij is wat aan de forse kant en maakt bij het opstarten eventjes wat herrie, maar verder valt het geluid reuze mee (is vergelijkbaar met mijn vorige laserprinter) en in slaapstand hoor ik hem zelfs helemaal niet.

Zwartwit printjes zien er scherp en netjes uit. Het automatisch duplex printen is helemaal super! Heb nog niet heel veel kleurendocumenten uitgeprint maar ook deze zien er prima uit.

De enige foto die ik heb uitgeprint als test (op normaal printpapier) vond ik iets aan de donkere kant (dit is iets wat ik in enkele andere reviews ook ben tegengekomen) maar ik denk dat als je dat tevoren weet, je wellicht je af te drukken foto's hierop kunt aanpassen ook?

Either way ik ben wel tevreden over deze printer. Hopelijk gaat hij net zo lang mee als mijn vorige Brother laserprinter!

[Reactie gewijzigd door untitled00 op 17 juli 2013 12:52]

Weer een jaar verder.
Heb je ook wel eens zwaarder papier gebruikt?
Hoe zit het met kleinere maten papier, zeg maar eigen gesneden maten?

Nog steeds blij ermee?
Wil er een kopen voor mijn vriendin's dochter die ook gaat studeren. En tijd verspillen aan allerlei gedoe is zonde.

Je studie ook verders ok?
Alvast bedankt