MSI Classic CR650-207NL Review

Vistiaantje 18 juli 2012, laatste update op 18 juli 2012, 197 views

MSI Classic CR650-207NL

Pluspunten

• Goed toetsenbord
  • Makkelijke sneltoetsen op toetsen mbv 'Fn'- toets
  • Aansluitingen voor usb e.d. op handige plek
  • Lange accuduur bij energiezuinige modus
  • Numpad aanwezig
  • Relatief goedkoop

Minpunten

• Slechte ingebouwde microfoon
  • Nutteloze knoppen boventoetsenbord
  • Onstevige bouw beeldscherm

De laptop heeft een fijn toetsenbord, goede webcam, genoeg aansluitingen aan de zijkant op goede plek.
Het scherm is alleen wat dun en flexibel waardoor het niet stevig aanvoelt.
Doordat ik de energiemodus op zuinig heb gezet en het thema op klassiek gaat de accu met alleen tekstverwerken bijna 7 uur mee. Dit is erg handig gezien ik vaak lange stukken onderweg ben. Hierdoor kan ik makkelijk een dag werken zonder een oplader met me mee te slepen. Wanneer internet gebruikt wordt moet de wifi-module natuurlijk ingeschakeld worden, wat tot gevolg heeft dat de accu wat minder lang mee gaat, maar de 6 uur haal je dan ook nog.
Wanneer de energiemodus op hoge prestaties wordt gezet gaat de accu natuurlijk snel leeg, maar dan kan wel Call of Duty Modern Warfare op gespeeld worden zonder haperingen, zij het op minimale instellingen.
Zwaar is de laptop niet echt, past in de meeste laptoptassen, waardoor er bij het verslepen niet veel nadeel ondervonden wordt van het gewicht.
De snelknoppen boven het toetsenbord gebruik ikzelf niet, omdat ik ze overbodig vindt. Ten eerste reageert de laptop er traag op en ten tweede kan het ook gewoon bovenaan het scherm bediend worden door met de muis op de icoontjes te klikken.
Het geluid uit de twee speakers is tamelijk goed voor een laptop. De microfoon werkt daar in tegen niet zo goed. Een externe microfoon van 6 euro van de computerwinkel was een grote verbetering.
In de driekwart jaar dat ik deze laptop bezit heb ik er nog nooit grote problemen mee gehad.

Heb jij ook een MSI Classic CR650-207NL?