Samsung Series 5 Ultra 530U3C-A01NL Review

Markao2000 18 juli 2012, laatste update op 18 juli 2012, 3.385 views

Samsung Series 5 Ultra 530U3C-A01NL

Pluspunten

• Snel opstarten (HD + SSD)
  • Relatief veel geheugen en uitbreidbaar
  • Uiterlijk
  • Gewicht

Minpunten

• Warmteproductie
  • Resolutie

Dit ultrabook heb ik sinds 6 juli in bruikleen van m'n werkgever voor een periode van 3 jaar.

Een korte indruk nu ik het ultrabook bijna twee weken in gebruik heb:
Dit ultrabook bevalt tot nu toe erg goed. Opstarten gebeurt vlot, resumen vanuit slaapstand doet 'ie vrijwel onmiddelijk.

Het scherm is mat en geeft een helder beeld. De resolutie is wel wat achterhaald maargoed het is dan ook geen high-end ultrabook.

Het touchpad is vrij groot en werkt erg fijn.
Er zijn veel handige bewegingen uit te voeren en dat werkt juist fijn omdat het touchpad niet zo'n klein frommeldingetje is.

De processor, het geheugen en de grafische kaart werken naar behoren.
Adobe CS6 starten gaat bijvoorbeeld sneller dan verwacht.

Enige nadeel tot nu toe: als de processor z'n best moet doen dan wordt de onderkant behoorlijk warm.
Er zijn eigenlijk geen ventilatiesleuven, de warmte lijkt niet goed weg te kunnen.

Deze review zal ik aanvullen als ik een poosje serieus gewerkt heb met het apparaat.

Heb jij ook een Samsung Series 5 Ultra 530U3C-A01NL?

Heb je er al een poosje serieus mee gewerkt? Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe deze ultrabook verder bevalt :)
Grappig en vervelend tegelijk hoe 90% vd reviewers die zeggen dat ze 'm later zullen aanvullen daar nooit meer aan toe komen :P