Specificaties 20" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Philips 200WS8FB Zwart Review

gert-janw 26 januari 2008, laatste update op 26 januari 2008, 1.018 views

Philips 200WS8FB Zwart

Pluspunten

• 20" 16:10
  • Resolutie 1680 x 1050.
  • Goede en heldere kleur weergave.
  • Staat stevig op de voet.

Minpunten

• geen DVI kabel

Budget
Na twee jaar gebruikt te hebben gemaakt van een 15" LCD van Sony was het maar eens tijd om mijzelf eens een betere kijk te gunnen. Ik was op zoek naar een 19 of 20 inch widescreen van 200 - 250 euro. Na research kwam ik uit op de 200WS8FB/S die mij in november 2007 229 euro koste.

Verpakking
De monitor zat goed verpakt in milieu vriendelijk voorgevormd karton. De voet van de monitor zat er los bij, deze moet eronder worden vast geklikt en geborgd worden met een schuifje om te voorkomen dat de voet loslaat.
Het scherm werd beschermd door een velletje plastic wat erop geplakt was.
De inhoud van de verpakking:
- Monitor
- Voet
- Cd met informatie
- VGA kabel
- Netsnoer
- Installatie instructie manual
Wat mij opviel is dat er alleen een analoge VGA kabel bij zat terwijl hij ook DVI ondersteund. Gelukkig had ik nog een DVI kabel liggen die ik daarvoor mooi kon gebruiken.

Eigenschappen:
800:1 contrast
160/160 graden
VGA ingang
DVI ingang
Er zitten gelukkig geen luidsprekers in de monitor, hier heb ik speciaal naar gekeken. Het geluid is vaak slecht en de rand van de monitor wordt daardoor dikker wat ik niet mooi vind.

Beeld:
Ik moet zeggen dat de overgang van mijn oude(15 inch TFT) naar deze Philips flink is. Het beeld is heel scherp en de kleuren zijn heel goed. Vooral de kleur wit is ook echt wit bij 6500k instelling. Wanneer het beeld zwart is zie je boven en onder een heel klein beetje de backlight schijnen. Dit heb ik nog niet al hinderlijk ondervonden.
Tijdens het spelen van snelle spellen zoals Crysis, HalfLife2 enz heb ik geen last gehad van ghosting, hij presteert hierin heel goed.
In de twee maanden dat ik deze monitor nu gebruikt heb ik geen last gehad van dode of luie pixels. Dit kan worden gecontroleerd met de cd die bij de monitor wordt geleverd. Hierop staan een progje waarmee je verschillende kleurpatronen kan genereren om de monitor te kunnen controleren op dode of luie pixels. Ook kan dit progje worden gebruikt om de juiste instellingen in te stellen.

Behuizing:
Behuizing is in mijn geval zwart/donker grijs, 200WS8FB en 200WSFS Staat voor silver. De behuizing geeft een degelijk gevoel als je hem vastpakt, geen slappe kunststof behuizing. Ook staat hij goed stevig op zijn voet, ook al is deze van kunststof. Mooi en netjes vormgegeven behuizing met linksonder 5 knopjes die lekker indrukken en het gevoel geven dat ze stevig zijn.

Prijs:
Toen ik deze monitor november 2007 kocht was ik 229 euro ervoor kwijt. Ik vind dit een goede prijs voor die tijd en kwaliteit die Philips bied. Vergelijkbare monitoren van die afmeting waren ongeveer dezelfde prijs, maar ik heb toch voor philips gekozen omdat ze een goede kwaliteit leveren.

Conclusie:
Goede prijs kwaliteit verhouding. Groot en fijn scherm om naar te kijken, na een dag erachter te hebben gezeten geen vermoeide ogen. Staat stevig op je bureau en je kunt er op gamen zonder last te hebben van ghosting.
Ondanks zijn minimale extra's zoals USB aansluiting en het missen van een DVI kabel een zeer fijne monitor om te zien en te gebruiken.

Heb jij ook een Philips 200WS8FB Zwart?

wat voorn videokaart heb je in je pc ?

Als je een degelijke kaart hebt heb je namelijk bijna nooit echt ghosting
Asus 8800GT, maar ghosting wordt veroorzaakt door een trage response tijd van de pixels die van kleur moeten veranderen. Dat probleem had ik met mijn oude TFT waarbij de response tijd vele malen hoger lag dan de 5 ms nu.
persoonlijk vindt ik de 19" en 20" van acer een betere koop.
OK, het is en blijft een feit, inzake de kleuren zal deze philips veel beter zijn.
Maar gemiddeld zijn de acer schermen toch iets goedkoper.
Maar ik ben wel geen gamer dus kleuren zijn voor mij niet zo van belang. Mijn scherm moet mij gewoon beeld leveren. Eenige dat voor mij belangrijk is is dat mijn pc snel draaidt en dat ik snel kan werken en veel gelijktijdig kan doen.
Eenige dat ik net als jou jammer vindt is dat ik tot nu toe nog geen enkel merk en/of model ben tegen gekomen dat een DVI kabel meelevert in plaats van een simpele VGA.
Ergens wel begrijpbaar aangezien de VGA toch nog altijd goedkoper is maar toch jammer. En de vermoeide ogen is ook wel iets dat ik redelijk belangrijk vindt aangezien ik zowat de hele dag door achter mijn computer doorbreng. Maar ook dit is bij acer zo, eigenlijk zelf bij zowat alle merken aangezien dit een eigenschap is van de moderne LCD en TFT schermen
Samsung levert bij een monitor zowel een dvi als vga kabel mee.
Ook Acer levert een DVI kabel mee bij de P203W
Heb zelf ook deze monitor, ben er erg tevreden mee. Wel ben ik inmiddels aan de 2e toe. Na een aantal weken kwam er een irritant trillende toon uit het apparaat. Philips kwam hem echter keurig binnen 2 dagen thuis omruilen zonder verder gezeur. Goede service dus.
Ik vind het een erg mooie monitor, dat er geen speakers inzitten is voor mij een voordeel.

Wat ik echter niet in deze review en op de Philips site kan vinden is of deze monitor in hoogte verstelbaar is. Zou jij hier nog wat over kunnen zeggen?