Specificaties Rad. HD6450 (625MHz), 1GB DDR3 - Bekijk alle specificaties

MSI R6450-MD1GD3/LP Review

sh4rp88 18 juli 2012, laatste update op 17 november 2015, 708 views

MSI R6450-MD1GD3/LP

Pluspunten

• weinig geluid
  • vrij goedkoop
  • genoeg outputs
  • compleet pakket

Minpunten

• vrij matige prestaties in game

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Na twijfelen voor een videokaart voor mijn test bench, is mijn keuze gevallen op de AMD 6450 van MSI.
Rede daarvoor is dat ik een low-profile kaart zocht die actieve koeling geeft en niet te veel geluid produceert.
En niet geheel onbelangrijk niet al te veel geld kost.

Hier is een tabel met de specificaties van de kaart.

Video ChipsetATI Radeon HD 6450
Core Clock Speed(MHZ)625MHZ
Memory Clock Speed(MHZ)1333MHZ
OutputsDVI/D-sub/HDMI
Volledige specshttp://tweakers.net/price...0-md1gd3-lp.html#tab:info

De verpakking van de kaart

De kaart wordt compleet geleverd en is stevig in gepakt. Zo hebben zo je ook wat software bijgeleverd voor het opnemen van games. De kaart wordt ook geleverd met 2 brackets die je aan de achterkant van de kaart kunt monteren mocht je daar behoefte aan hebben.

De prestaties van de kaart

Uiteraard ging ik er niet vanuit dat deze kaart me weg zou blazen, maar vindt wel dat je voor het geld dat je neerlegt toch wel wat prestaties mag verwachten.
De benchmarks die ik met de kaart gedaan heb zijn:

-3Dmark vantage
-3Dmark 06
-Overlord 2
-CoD MW3
-Skyrim

In 3dmark 06 behaalde de kaart.
behaalde punten3611

En in 3dmark Ventage behaalde de kaart.
behaalde punten1668

Tevens heb ik ook wat games gedraaid op de kaart om te kijken wat deze punten betekenen in games.

In Overlord 2 behaalde de kaart. De settings van de games was alles op low en resolutie op (1280x1024)
minimale FPS22
gemiddelde FPS33
Maximale FPS42

In Call of Duty Modern Warfare 3 haalde deze kaart de volgende FPS. Settings waren alles op normaal en 2 xAA resolutie ( 1280x1024)
minimale FPS37
gemiddelde FPS40
Maximale FPS37

In skyrim haalde de kaart de volgende FPS . Settings heb ik gezet op low en op de resolutie van 1280x1024 aangezien skyrim best een zware game is.
minimale FPS14
gemiddelde FPS22
Maximale FPS34

Zoals jullie kunnen zien is de kaart niet echt een gaming monster wat ik al verwacht had. Waarom ik de tests gedraaid heb op de resolutie van 1280x1024 is omdat ik graag bespeelbare frames wilde halen, en omdat niemand die deze kaart koopt verwacht dat je er full-hd op kunt gamen.

Korte conclusie

De kaart is goed voor in een media-center waarbij je graag Full-HD films wilt afspelen en/of blu-ray films. De kaart is echter niet geschikt voor het draaien voor games, mits je de settings zo terug draait dat het er niet uitziet op je Full-HD tv/scherm.

Heb jij ook een MSI R6450-MD1GD3/LP?

Bedankt voor je review, echter vraag ik me af hoe deze kaart presteert. (in GTA IV)

Mijn fout heb het aangepast.

[Reactie gewijzigd door Audipower op 20 juli 2012 09:46]

Bedankt voor de reactie, hoe de kaart presteert is te zien in mijn Review ;)
GTA speelt hij niet speelbaar af op geen ene preset ..