HTC One V Zwart Review

Xantios 18 juli 2012, laatste update op 18 juli 2012, 4.584 views

HTC One V Zwart

Pluspunten

• Android 4 <3
  • Bouwkwaliteit
  • Snel
  • 5MP Camera
  • Geluid klinkt erg goed!

Minpunten

• Klepje is ook antenne
  • Accu niet te vervangen

Deze telefoon ongeveer 2 dagen gelden aangeschaft ter vervanging van mijn Galaxy i5510 ( http://tweakers.net/price...laxy-551-i5510-zwart.html ) dit omdat mijn vorige telefoon behoorlijk veel kuren begon te krijgen, en ik was ook wel toe aan iets snellers.

Specs
CPU: 1Ghz Singlecore
Ram: 512MB
Resolutie Scherm: 800*480 ( Op 3,7" )
Resolutie Camera: 5MP ( 720P Video)

Benchmarks
Ik heb even 3 benchmarks er op los gelaten ( let op: dit is de 1e keer dat ik dit doe, dus ben hier absoluut geen expert in)

Quadrant Standaard
Deze benchmark test zowel CPU als GPU en genereerd hier een score uit,

BrowserMark
Hier word je browser even flink aan de tand gevoelt!

Waarom deze telefoon
Er zijn natuurlijk 101 redenen te bedenken waarom je wel of neit voor een specifiek merk zou willen gaan,
ik was persoonlijk opzoek naar een degelijke telefoon voor niet teveel geld, gezien de Galaxy S Plus volgens Samsung nu al discontinued is, en ook niet meer makkelijk te verkrijgen viel die af ( helaas, want ben altijd een enthousiast Samsung gebruiker geweest! )

Verder is mijn ervaring met merken als Sony(ericson) niet bijzonder groot, maar de X10 die ik ooit eens gehad heb, is na 2 weken ongeveer weer weg gegaan omdat ik die layer die ze op Android plakken echt HEEL vervelend vind.

Ik hoorde veel positieve berichten over HTC, en zij hadden als enige een snelle singlecore binnen mijn budget die standaard Android 4 draait!

Waar ik op let
Ik kom zoals je dus ziet van een telefoon met qwerty tobo af, ik ben dus best een pietluttig iemand als het op toetsenborden aan komt, ik heb op verschillende 3,7" toestellen mogen rommelen, echter hadden deze voor mijn gevoel een (niet te verklaren) input lag.

Verder ben ik een muziekliefhebber en wil dan ook graag dat mijn Senheisser headset fatsoenlijk aangestuurd wordt door mijn telefoon.

Verder let ik natuurlijk op de standaard dingen ( snelheid, bouwkwaliteit etc)

Eerste indruk
Na de telefoon uit het doosje gehaald te hebben ( leuke verpakking ook! een soort kartonnen EI )
ga je natuurlijk eerst je sim-kaart en je MicroSD er in rommelen.

Hier komen helaas ook direct 2 minputen naar voren.
het grootste deel van de antenne voor zowel WiFi als GSM zit in het kleplje dat je er af haalt op het moment dat je bijvoorbeeld je MicroSD er uit wilt halen, nu is dat op zich niet zo erg, behalve dan dat de kwaliteit van dit klepje niet echt om over naar huis te schrijven is!

Ook is de accu in dit toestel niet te vervangen, althans niet zonder dat je zelf een bak gereedschap tevoorschijn dient te toveren, of even langs de lokale telecomboer moet.

First boot
Goed, dat was dan even jammer... maar laten we dan maar eens gaan booten, hmm... of toch niet?!
Ik weet niet of het standaard is bij HTC ( of uberhaupt bij de telefoons van dit jaar) maar de accu was leeg... dat werd dus de lader uit de verpakking gaan halen...

Als we het ding dan eenmaal geboot hebben, dan krijgen we eerst een ellenlange wizard, heel gebruikersvriendelijk allemaal, dat is zeker... het duurt alleen zo lang (en ik zat al helemaal te hyperen natuurlijk ! )

Zingende ellengen, Dansende eenhoorns, en Android 4!
WAUW! Wat is Android 4 gaaf!! en het draait bijzonder lekker op de One V, al hoor ik her en der dat ze Sense wat gestript hebben om het "goed" te laten draaien, ik heb nergens last van... Tijd om de app store in te duiken, en me favo apps te installeren. ( En nieuwe! omdat mijn vorige phone het niet aan kon! )

Bouwkwaliteit
De bouw van het toestel lijkt op het eerste gezicht bijzonder solide, echter lijkt het scherm wel iets wat vrij snel gaat krassen als je niet direct een screenprotector gaat plakken of het toestel in een hoesje bewaart.

Verder is de achterkant voorzien van een soort matte finish, wat ik zelf erg mooi vind,
ook is de wel-bekende kin weer terug op deze telefoon, iets wat heel storend lijkt, maar in de praktijk juist handig is! ( Althans, ik ben linkshandig, en me handen zijn niet heel groot, kan me pink gebruiken icm met de kin van de phone om het ding goed vast te kunnen houden )

Verder heeft de telefoon een lekker groot scherm, maar ook weer niet zo groot dat je er met kleine handen moeite mee hebt, de helderheid en kleurweergave van het scherm zijn in mijn ogen fantastisch!

Camera
Ja goed, over smaak is te twisten, maar ik vind het na wat dingetjes instellen best een fijne manier van fototjes schieten, de kwaliteit kunnen we het natuurlijk over hebben, maar een foto zegt meer als 1000 woorden, dus tijd voor een test-fototje! [ https://dl.dropbox.com/u/13185862/TestfotoHTC.jpg ]

Verder is de camera echt LOEI snel ! dat is even wennen als je van zo'n trage bak af komt natuurlijk

Geluid
Zoals gezecht, ik mag graag wat muziek luisteren met een smartphone,
nu wil ik wel eerst even 1 klein kanttekening maken voor alle mensen die niet snappen dat het om KWALITEIT gaat, en dus niet "hoe hard ie kan" , goed... hebben we dat gehad.

Ik heb de telefoon getest met de oordopjes die erbij geleverd worden, die zijn van redelijke kwaliteit, alleen wel erg shell en verwacht ook niet dat ze lang mee zullen gaan.

Na ongeveer 3 tracks heb ik me Senheisser PMX 90 er bij gepakt, en ben ik eens een rondje gaan lopen met deze setup. dat klinkt bijzonder goed!

Beats! audio
Het staat leuk achter op de telefoon, pro-tip als je gewoon geluid wilt zonder extra bass... zet het uit.
Voor mijn gehoor is het enige wat de Beats! software doet het volume iets omhoog gooien en de bass net IETS te hoog zetten. ( beetje afhankelijk van je favoriete muziek natuurlijk wat je hier mee wilt)

Typen
Voor de mensen die van een qwerty toestel afomen, of mensen die veel typen op hun telefoon, dit hoofdstukje toch even aanhalen!

ik had zelf een enorme vrees dat ik echt NIET om zou kunnen gaan met touchscreen, daarom heb ik maar een wat groter scherm gezocht, en hoe vreemd het ook klinkt, ik kan na 2 dagen al sneller op deze telefoon typen als dat ik kon op mijn vorige telefoon.

Opzich een leuke feature is dat de telefoon typefouten herkent, en je aanbied het goede woord in te vullen, dit gaat GELUKKIG niet automatisch, maar het is handig als je net even een letter mis mept...

al met al, valt het me dus enorm mee, en typt het allemaal heerlijk weg!

Wat ik verder nog wil vertellen over deze telefoon
Het apparaat is in mijn visie echt bijzonder rap, doet precies wat je wilt wat ie doet en dat gaat allemaal prima. Dat ie geen Dualcore is, daar kan ik niet wakker om liggen ( dat is voor mijn gebruik ook helemaal nergens voor nodig)

Al met al, ben ik erg tevreden over deze telefoon!

Nog vragen of ideeŽn? wees welkom om een reactie te geven!

Edit Foto's toevoegen wilt niet helemaal goed gaan dus even zo

Heb jij ook een HTC One V Zwart?

Leuke review alleen mis ik nog een paar dingen zoals:

- plaatjes
- benchmarks
- waarom heb je voor dit mobieltje gekozen en niet voor een ander merk zoals Samsung of Sony of Sony Ericson?

Als je dingen die ik heb opgenoemd toevoegd maak ik van de drie sterren er 5!
Bedankt voor je review, het is altijd fijn om te ervaren wat andere mensen van hun telefoon vinden. Goed dat je er tijd aan hebt besteed en dat er dan slechts 1 ster aan verbonden is in eerste instantie is natuurlijk erg jammer. Misschien nog een idee om een foto toe te voegen van de camera op de telefoon? Veel succes nog met het schrijven van je volgende reviews.

Vincent
Hoi Vincent,

Bedankt voor je positiefe reactie! :-)
fijn dat je me review nuttig vind! daar doe je het toch voor!

Ik heb een foto gemaakt met de telefoon, en het linkje staat in de tekst ( mogelijk overheen gelezen? )

Even voor de goede orde, ik ben alles behalve een top fotograaf! :-)