HTC Desire Z Grijs Review

Vistiaantje 17 juli 2012, laatste update op 18 juli 2012, 654 views

HTC Desire Z Grijs

Pluspunten

• Hardware toetsenbord
  • Uitklapbaar toetsenbord waardoor een compacte mobiel behouden wordt
  • Makkelijk en snel internetten mbv toetsenbord
  • Handige knop midden-onder voor cursor tijdens internetten

Minpunten

• Contactpunten accu slijten relatief snel
  • Lang nadenken over draaien van beeld, ook bij uitklappen toetsenbord
  • Slechte camera bij schemer, niet lichtsterk

Het bereik in een groot gebouw, zoals een hogeschool is voornamelijk op de onderste verdieping zeer slecht tot waardeloos. Dit resulteert in slecht of zelfs geen bereik. Wifi is dan de enige oplossing. Verder is door de wat grotere dikte van het toestel het vasthouden makkelijker, een nadeel is dan weer wel dat ik deze smartphone tamelijk zwaar vindt.
Een laatste minpunt is dat na anderhalf jaar bij deze smartphone de contactpunten van de accu slechter worden zodat deze wel eens uit kan vallen, zo is mijn ervaring. De accuduur gaat echter niet snel achteruit.
Doordat het toetsenbord ingeklapt kan worden blijven die hardware toetsen goed beschermt en blijven ze het goed doen. Ook de knopjes rondom en aan de voorkant van het toestel blijven het nog steeds doen.
De camera is erg goed overdag, met veel licht kan deze goed overweg, maar in de schemer heb je er weinig aan, foto's zijn al snel bewogen.
Qua snelheid vind ik de telefoon best goed presteren. Zeker voor de prijs die je er voor betaald. Alleen bij het draaien van het beeld moet er wel eens 1 a 2 seconden gewacht worden voor er beeld komt.

Mijn algemene beoordeling is dat het een goede smartphone is voor het geld dat je er voor betaald met als grootste pluspunt het hardware toetsenbord.

Heb jij ook een HTC Desire Z Grijs?

Als ik je een advies mag geven, zet deze ROM er op:

ICS maakt een wereld van verschil tov Gingerbread. Ook kun je de meeste Desire Z toestellen overklokken, normaal draait de CPU op 800Mhz. De mijne draait stabiel op 1500Mhz, en dat merk je wel. Bijvoorbeeld ook bij het omdraaien van het toestel.
Erg goede tip, dankjewel.
Ik heb me telefoon verzekerd, in geval van breken van beeldscherm bij laten vallen. Vervalt de verzekering bij crashen van de telefoon als het fout gaat met een nieuwe rom erop zetten?