Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 5.700dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G9X Lasermuis Review

DanielPharos 16 juli 2012, laatste update op 16 juli 2012, 1.083 views

Logitech G9X Lasermuis

Pluspunten

• Wrijvingsloos scrollwiel optie
  • Verwisselbare 'frontjes'
  • Gewichtjes
  • Lekker hoge poll-rate (instelbaar)

Minpunten

• Irritante pieptoon

Ik had deze muis uitgekozen voor mijn nieuwe game-PC, en was er erg tevreden mee. Degelijk ingepakt, met twee kleuren frontjes (zilver en zwart). Ook zit er in de muis een lade voor gewichten, en worden er een viertal 4g en een viertal 7g gewichten meegeleverd hiervoor. Onderop zit een knopje om het scrollwiel wrijvingsloos te maken, en de DPI is op de muis zelf instelbaar; via de drivers kun je dit ook nog aanpassen, evenals de USB poll-rate en de kleur van de LEDjes. Er zitten ook nog een aantal andere spannende knopjes op de muis die ik nog niet geprobeerd heb. :P

Wel had ik last van een hoge irritante pieptoon wanneer de PC aanstond. Eerst dacht ik dat deze toon uit mijn beeldscherm kwam, maar het bleek de muis te zijn!

Er zit dus een fijne ontwerpfout in deze muis, waardoor die een (voor mij) heel irritante pieptoon uitstoot. Verder is de muis perfect, maar als ik er koppijn van krijg... Dan hoef ik 'm natuurlijk niet!

Heb jij ook een Logitech G9X Lasermuis?

De pieptoon is constant; hij wordt wat hoger wanneer de muis beweegt. Hoorbare afstand is tot een goede 30 cm, maar natuurlijk afhankelijk van hoe stil de omgeving is.
Nog eens naar jouw link ( 1ste) gesurft > conclusie, heb je altijd dat "geluid" of anders gezegd speel je harde muziek, via je hoofdtelefoon bv.: voor het slapen gaan hoor je dan ook dat geluid, zoals bij die andere muis > ga dan even langs bij een echte hoorspecialist, daar ik denk dat je last hebt van Tinnitus > hoorbeschadiging
Nope, het geluid komt duidelijk uit de muis. Ook: als ik z'n USB kabel eruit trek, is het geluid onmiddelijk weg. Het is echt de muis, niet mijn oren. :)
Heb deze muis nu al meer dan een jaar en heb nog nooit enige piepjes of andere onhebbelijkheden tegen gekomen met deze (voor mij) lekker in de hand liggende muis.
Da's ook waarom ik het zo jammer vind: deze muis voelt echt heel goed in mijn handen, past precies, reageert soepel etc. Maar dat piepje... Het is echt een hoge toon, dus ik kan me goed voorstellen dat veel mensen het simpelweg niet kúnnen horen (buiten gehoorsrange qua frequentie).
Een muis die piept, hoe is het mogelijk. Piept ie constant ? Op welke afstand is de piep hoorbaar ?

[Reactie gewijzigd door OPELOPA op 16 juli 2012 13:07]

Ik heb de muis al heel wat maandjes. De pieptoon is mij ook wel eens opgevallen. Bij mij stopt de toon overigens als ik hem beweeg.

Momenteel kan ik hem alleen horen wanneer ik mijn oor op de muis leg. Maar dit zal voor een ieders gehoor verschillend zijn.

Moet zeggen dat dit tevens een slechte review is. Dit is meer een klacht waar je de fabrikant of retail seller op aan moet spreken.
Logitech is op de hoogte van de problemen, maar doet er (kennelijk) niets mee.

Ik weet dat een vrij magere review is, maar als deze muis mij letterlijk koppijn geeft, wat maakt de rest dan nog uit? Ik wil best wat uitgebreider schrijven over de andere features, als dat dit wat minder rant-achtig zou maken?

Edit: Ok, wat meer tekst in de review zelf; hopelijk drukt dit het rant-gehalte. Ik kwam er weinig meer over schrijven, want ik heb de muis pas zeer recentelijk en heb dus nog maar weinig plezier ervan gehad.

[Reactie gewijzigd door DanielPharos op 16 juli 2012 13:25]

Ik heb ondertussen sinds +- 2.5 jaar een G9x (deze is +- 1 jaar terug onder garantie vervangen wegens defect aan kabel), en heb nog nooit iets van piepen gemerkt. Ook een goede vriend van me heeft deze muis, en ook daar nooit gepiep.
Ik heb een G9, géén G9X, en die maakte eerst een piep geluidje. Alleen hoorbaar vanaf max 10cm afstand. Net nog even geluisterd maar ik moet er nu echt met me oor tegen de muis aangaan zitten wil ik het horen.
Ik heb mijn G9X nu bijna 2 jaar en heb nergens last van met piep geluidjes.
Ook mijn G19 die ik toevallig tegelijkertijd gekocht heb heeft ook nergens last van.
Blauw Maandag product? Heb verder nog nooit problemen gehad met Logitech, Zowel met de goedkopere bordjes van vroeger (PS/2 aansluiting en met de opvolgers, USB aansluiting) en natuurlijk mijn oude G15 V2(oranje) deed het ook prima!
Ik ben alleen niet helemaal zeker over de muizen, Heb nu 2 Logitech muizen (G9X en M705) ze werken nog allebei perfect en ja, wat Logitech beweert met de M705 dat deze 3 jaar kan doen met dezelfde batterijen klopt maar dan moet je natuurlijk wel een degelijke batterij soort kiezen..
Dus met muizen heb ik nog niet superveel ervaring met Logitech..
Waarom ben ik hier ooit achter gekomen? Nu dat je het me verteld heb hoor ik het en kan ik het niet meer onhoren... :(
That makes two of us... :P

(Ik heb 'm gelukkig toen nog terug kunnen sturen om te ruilen met een ander merk.)