Specificaties All-in-one met Ci5-2500S en 4GB ram - Bekijk alle specificaties

Apple iMac 27" 2011 2.7GHz Review

adver10 16 juli 2012, laatste update op 16 juli 2012, 944 views

Apple iMac 27" 2011 2.7GHz

Pluspunten

• Leek me een leuke desktop. In 1 keer klaar. Is helaas niet zo.

Minpunten

• Dure niet goed out of the box. Niet makkelijk om snel even de harde schijf aan te passen. En voor de prijs mag afgezien van een SSD alles goed te zijn. En te duur om bijvoorbeeld alsnog een andere muis te moeten kopen.

Features Score: 2
Dit is een apparaat wat je niet wil hebben als maar iets wil aanpassen of flexibiliteit nodig hebt.
Doordat alles 1 geheel is kun je weinig anders dan accepteren wat het kan. Voor de prijs hoort ook alles goed te zijn en dat dat niet zo is begon met muis en het reflecterende scherm. Na 2 dagen heb ik 'm teruggebracht. Ik ga nu voor de Lenovo A720. Ook wat mooier, kan wel snel een SSD in en heeft wel al touch. Lijkt me een erg leuke toevoeging.

Heb jij ook een Apple iMac 27" 2011 2.7GHz?

Reviews door de redactie

Dit noem ik geen review. Je hebt de optie de SSD in te laten bouwen door Apple, of je moet het zelf doen. Hoe moeilijk dit is, is afhankelijk hoe handig je bent. Veel mensen zijn je voor gegaan en hebben het wel met succes erin kunnen plaatsen. Je klaagt over de zogenaamde mankementen in jouw ogen, maar deze opties kun je wel degelijk kiezen als je er maar voor betaalt.

Uiteindelijk loop je te klagen over de muis? Welke muis heb je erbij genomen dan? Ik heb zelf de magic mouse en ik vind het een verademing ten opzichte van andere muizen (en ik heb er aardig wat versleten).

Slechte review. Meer een beklaag over jouw ervaring (2 dagen) met een mac. Ik lees dat je op zoek bent naar 1x hardware (zie je reactie bij de Lenovo A720) dan had je de iMac toch helemaal niet aan hoeven te schaffen. Je kon van tevoren weten dat je bij een iMac een toetsenbord en muis nodig hebt omdat het geen touchscreen heeft:S
Touch was geen vereiste. De Lenovo kwam nu pas naar voren. Na het lezen van de Lenovo review wel een nice to have. Waarom kun je niet inzien dat de imac voor mij een miskoop is? En ik daarom geen ervarings review zou mogen plaatsen?
Een aantal punten kwamen in die 2 dagen thuis naar voren en deze waren onomstotelijk dermate zwaar dat de imac voor mij een miskoop is. Dat de muis niet alleen voor mij een rsi geval is kan je niet ontkennen. Het scherm heeft ook voor andere een vervelende schittering met licht van buitenaf. Lees het internet er maar op na. Met SSD had ik van te voren kunnen zien, maar hier is ook weer een duidelijk prijs verschil. En het houdt een keer op. Al met al inderdaad een zware tegenvaller met name na het lezen van andere reviews en lijkt nu de Lenovo een betere keuze. Touch lijkt na wat nieuw materiaal gelezen te hebben toch wel de toekomst. Voor een desktop in de combinatie van touch, toetsenbord en muis. Al doende leert men toch?

[Reactie gewijzigd door adver10 op 16 juli 2012 19:34]

Eerlijk gezegd had ik hier geen moeite aan willen besteden, maar ik moest hiervoor toch een account aanmaken want: Ik geloof niet dat je nu maar voor die andere computer gaat die toch ook aan de prijzige kant is. dat zou betekenen dat in nog geen maand tijd paar duizend euro besteed. Wat ik ook niet snap is als je namelijk een iMac koopt (mede ook mijn reden geweest) dat je voor het besturingsysteem gaat, dus os x. maar de verschillen van os x en windows 8 zijn nogal groot. En meestal als je een mac koopt, koop je die niet om alleen je mail te lezen. (het kan natuurlijk wel) En als je de os niet zou uitmaken, en dus wel alleen voor de simpelen dingen kiest, waarom wil je dan de beste hardware? wat ben je dan van plan met je computer? want als je het voor het gamen koopt, ben je nou eenmaal beter af met een Windows, maar als je hem voor het bewerken van foto's enzo koopt, dan koop je toch wel een tablet. En dan over jou muis issue, ik game soms ook met mijn iMac, en dan doe ik C&C generals bf2 of cod, (sorry, moet even paar leuke klassiekers erbij halen :P) maar die speel ik inderdaad liever met een "windows" muis, als je mij snapt. dat is er 1 met een usb, en die doet het perfect op de mac.
Maar ik weet niet of je RSI, of iets van een vervelends iets kan krijgen van de hele tijd met je ogen boven een 27 inch scherm de zitten, lijkt me niet heel goed voor je ogen. (ik kraak het niet af, want ik vond het wel een mooie computer)

maarja, oho trouwens sorry voor de fout van het geld bedrag, want ik weet helemaal niet wanneer die andere pc uitkomt die je koopt, dus dan is het geen paar duizend euro in 1 maand, maar hoe dan ook wel veel geld.

ik hoop dat je hem misschien nog kon ruilen!
Heb m al teruggebracht. Na 2 dagen gewoon geld terug gekregen.
Kan dus het geld van de imac gebruiken voor de nieuwe.
Zoals het nu voor staat, wordt het de Lenovo ideaCentre A720 of Dell XPS one.
Waarbij touch als grote plus voor de Lenovo.
Wat is dit nou voor review? "te duur om een andere muis nodig te hebben"? Wat bedoel je daarmee, had je geen geld meer voor een andere muis, of vind je dat de meegeleverde muis slecht werkt en ben je van mening dat je voor het geld wat je aan de iMac uitgegeven hebt wel een betere muis mag verwachten?

Een beetje meer uitleg zou je review sieren. De indruk die je nu achterlaat is dat je zonder enige vorm van onderzoek een computer hebt gekocht en de frustratie die je daar nu over hebt opgelopen probeert af te schuiven op het apparaat.

[Reactie gewijzigd door Pixeltje op 16 juli 2012 12:43]

De muis voelde thuis rijp aan voor RSI en daardoor had ik ondanks de hoge prijs gelijk een andere muis moeten kopen. Een van de vele nadelen en mede daardoor niet in 1 keer klaar. Zelfs de meeste goedkope muizen zijn wel goed voor mij en had ik dit niet verwacht.
En zo heb ik met de iMac een miskoop en dus rest slechts 1 ster. Dan kan ik er toch ook niet meer van maken?

Edit: En het was echt niet alleen de muis zoals je kan lezen. Het vervangen van de HDD voor een SSD wordt als erg gemakkelijk afgedaan, maar is het juist niet.
En ik heb er kort mee in de winkel gespeeld, alleen thuis na wat langer spelen komt de muis naar voren en andere nadelen zoals het scherm in een kamer waarin wel buiten licht valt waar dat in de winkel niet zo was.

[Reactie gewijzigd door adver10 op 16 juli 2012 13:11]

Het blijft er op neer komen dat jij het hele toestel een ongefundeerde onvoldoende geeft vanwege jou moeite met de muis. Daarbij: Je had het ding helemaal kunnen testen in de winkel. incl. muis.

- waardeloze review dit.
Poe, frustratie kwijt willen oke, maar dit gaat echt nergens over.
Je leest toch dat ik bovenstaande gehad heb :?
Door eerdere reviews van anderen had ik een hoge verwachting en wellicht dat de score/ervaring daardoor zo laag uitvalt.