Specificaties 13,3" (1366x768), 128GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Sony Vaio SVT1311W1E Review

nbetgem 16 juli 2012, laatste update op 2 augustus 2012, 2.600 views

Sony Vaio SVT1311W1E

Pluspunten

• Snel, Goede bouwkwaliteit.

Minpunten

• Heel veel lawaai, redelijk dik en zwaar voor een ultrabook, lelijke afwerking onderzijde

Ik heb deze Sony Vaio T13 besteld via de website van Sony. Nieuwste i7 processor, 8GB intern en 32gb SSD + 500GB HD. De prestaties van de ultrabook zijn goed te noemen. Niet even snel als een systeem met volledige SSD integratie, maar snel genoeg voor dagelijks gebruik.

Ik heb de laptop uiteindelijk teruggestuurd vanwege hetzelfde ' probleem' wat ik veel tegenkom op internet over deze ultrabook: het geluid van de fan. Deze staat voortdurend te loeien. Bij het klikken op een linkje in chrome schakelt de fan al op. Alles is gechecked: cpu gebruik, speedfan etc etc. Het schijnt gewoon bij deze laptop te horen. Sony zegt simpelweg dat het prima is en dat het zo hoort.

Ik heb vandaag nog een Apple Macbook air en Asus zenbook UX31 in handen gehad. Deze hebben het probleem totaal niet.

Tevens vind ik de afwerking van de onderzijde niet meer van deze tijd; met veel stickers en geen unibody. Conclusie; Al met al is dit geen aanrader. Het apparaat blinkt nergens in uit en voor deze prijs is er zeker meer te koop.

Heb jij ook een Sony Vaio SVT1311W1E?

Beste Stefan,

Ik ben gewoon van mening dat de prijs / kwaliteitsverhouding ver te zoeken is gekeken naar de concurentie.

Het is een prima systeem met (voor mij onbekende) 'problemen'. Ik vind dat producten in die prijsrange niet zulke mankementen mag vertonen.

Groet,
Nick
Voor deze prijs is de T13 ook geen goede keuze.. Het is een leuk apparaat omdat je hem via de sony site voor relatief weinig kan krijgen, maar 1000 moet je er zeker niet aan besteden.

En wat betreft de concurrentie: De oude V131 is nog steeds te krijgen. 640 voor een full-voltage i5 en 7 uur accuduur. Behalve deze laptop kan je het budget volgens mij alleen maar naar boven bijstellen.
Beste nbetgem, ik snap je frustratie, maar dit is meer een ragepost en niet een review. Helaas heeft de Vaio dit probleem. Is ook bekend bij eerdere modellen. Fijn dat je anderen wilt waarschuwen, maar dit is niet helemaal de manier lijkt mij.
waarom heb je warmte en geluid dan 4 sterren gegeven? :?
Harmen. Ik heb hier de status "laag" aangegeven maar waarschijnlijk interpreteert de website dit als 4 sterren!? (Heb het zojuist nog nagekeken)
een lage temperatuur en een laag geluidsniveau is natuurlijk goed.
Pikoe, je hebt inderdaad gelijk. Sorry, aangepast