Acer Liquid Glow E330 Zwart Review

CDA441 15 juli 2012, laatste update op 7 augustus 2012, 9.039 views

Acer Liquid Glow E330 Zwart

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Scherm
  • Camera

Minpunten

• Camera (in donkere ruimtes)
  • Batterijduur
  • WIFI range

Algemene beoordeling
Toen ik de doos openmaakte zag ik dat het een mooie telefoon was. Ik was geďnteresseerd in deze gsm omdat deze een goede prijs had EN Android 4.0 (Icecream Sandwich).

Featureset
De Acer Liquid Glow E330 heeft Android 4.0 als OS. Het heeft ook een 5 megapixel camera, een flitser en een capacitief scherm van 3,7" met een resolutie van 480 x 800.
Het heeft ook een Qualcomm MSM7227 1GHz processor en 512MB RAM.
Ik kreeg bij mijn Acer nog een 4GB micro sd kaart van Sandisk.
Voor verdere features moet u kijken bij de specs.
Jammer genoeg heeft de smartphone alleen maar 1gb aan interne opslag.

Bereik
Goed, dergelijk, maar de WIFI connectie valt soms weg rond de 50 meter van de router.
Voor de rest is alles zeer goed.

Accuduur
Om de accuduur langer te maken, moet u geen live achtergrond gebruiken, deze gaat alleen maar energie gebruiken van de batterij, zelfs in stand-by modus.
Als ik de batterij applicatie gebruik (of in de batterij-instellingen) dan zie ik dat het scherm 82% van de capaciteit kan opnemen.
Een heel groot voordeel is dat je de smartphone ook in de auto kan opladen indien u een USB poort heeft.
Na een weekje testen heb ik wel door dat de E330 wel een goede accuduur heeft. Hij kan meer dan 4 dagen standby met wifi aan.

Gebruiksgemak
Dit is de eerste keer dat ik Android 4.0 heb gebruikt en het is prettig om mee te werken. Het scherm reageert goed, en de gsm ligt goed in de hand. Maar toch, bij spelletjes kunt u per ongeluk op de menu, terug of home knop drukken (touch) en dat is vervelend.

Design
Het design van de smartphone is zeer goed. Het heeft een soort van rubber-plastic achtige case die voor grip zorgt. Het ziet er ook erg "duur" uit, maar het is een zeer goedkope smartphone.
Het scherm is ook mooi groot.

Bouwkwaliteit en afwerking
De Acer Liquid Glow E330 is erg stevig, maar ik heb hem nog niet laten vallen. De gsm buigt ook niet makkelijk. De achterkant van de gsm (batterijcover) is gemaakt van plastic. Die kan dus snel kapot als je de sim kaart veel veranderd. Alles aan de gsm zit solide aan elkaar, en het ziet er allemaal glad uit.

Stabiliteit & betrouwbaarheid
De gsm is zeer stabiel, maar bij sommige taken loopt hij een klein beetje trager. Na een paar seconden is dat dan over. Niet echt veel opmerkingen hierover.

Opnamekwaliteit
De 5 megapixel camera doet het heel goed in goed belichte omgevingen, maar als u in donkere ruimtes bent gaat de kwaliteit van de camera naar beneden. De beelden worden dan wazig en kunnen niet gefocust worden.
De camera heeft ook een focus mode en een LED flitser.

Ik heb mijn Acer Liquid Glow voor ¤179,00 kunnen kopen in de winkel (zonder abonnement).
Ik denk dat ¤179,00 erg weinig is voor de kwaliteit dat je er voor krijgt. Dit bedrag was ook de laagste die ik vond op internet.
Andere smartphones met dezelfde specificaties kunnen wel oplopen tot en met ¤250,00. De Acer Liquid Glow is dus een goede koop.

Eventuele opmerkingen
Jammer genoeg bestaan er nog geen hoesjes of cases voor de Acer Liquid Glow.

Heb jij ook een Acer Liquid Glow E330 Zwart?

Even hier reageren omdat ik geen zin heb zelf een hele review te maken. }>

Ik heb ook voor dit toestel gekozen vanwege de prijs en functies. Zelf gekocht via bluemax.eu voor 183,50 ( dat was incl. verzendkosten ) omdat er geen winkel in de buurt was die hem al in het assortiment had. Over bluemax kan ik alleen zeggen dat ik hem op maandag bestelde en op dinsdag werdt hij afgeleverd aan huis.

Rede van de keuze van dit toestel was ook ondermeer het formaat scherm. Ik had een htc hd2 met 4,3"scherm wat voor mij veel te groot was. Onhandig met vasthouden tijdens bellen.
Daarnaast ervaring met een htc tattoo met een 2.8"scherm wat gewoon net te klein is dus de keuze op een tussenmaat was snel genomen.

Het toestel is vrij rap in reactietijden. De traagheid uit de review heb ik nog niet kunnen waarnemen. Zal wellicht aan een bepaalde app liggen. ?

De camera is inderdaad niet de beste. Maarkt leuke foto's bij genoeg licht, maar als je graag foto's maakt lijkt me niet dat je daar je gsm daar voor gebruikt.

De Batterijduur is voor mij acceptabel. Na volledig opladen kon ik 2 dagen het toestel gebruiken voor ik weer moest laden. Dat wil wel zeggen ik bel af en toe.. 2 a 3 sms per dag. . WIFI staat wel de hele dag aan en kijk soms even naar binnengekomen e-mail.
Ik ben dus geen hele zware gebruiker waardoor ik waarschijnlijk een redelijke tijd haal op 1 lading.
Dankje voor je reactie,

Het scherm is inderdaad groot genoeg voor een normale hand.
Het toestel is ook rap, maar ik denk dat dit door mijzelf komt dat het een beetje trager loopt (teveel applicaties geďnstalleerd).
In afwachting ga ik eens de accuduur uitbundig testen.
Prijs kwaliteit is dit een hele goede gsm! zeker voor een eerst smartphone is dit een heel aangenaam toestel!

Alleen het touchscreen is wennen voor wie het niet gewoon is, maar dit lukt vrij snel.

Ik had echter wel 1 vraag, hoe kan je de beltoon aanpassen naar een persoonlijk liedje? Ook bij het alarm lukt mij dit niet echt om dit aan te passen naar een liedje naar eigen keuze, enkel de liedjes die er standaard in staan kan ik gebruiken. Dit moet toch mogelijk zijn?

alvast bedankt!

Mvg,

Fania
Dat kan je vinden op internet.
Hier een linkje die je doorverwijst naar een handleiding:
Even een reactie op de review: als je een hoesje voor de acer liquid glow zoek kijk dan eens op www.ebay.nl daar hebben ze zowat voor elk soort mobiel een goedkoop hoesje. Deze bijvoorbeeld:

Wat vinden jullie van de front-speaker? Ik vind het klinken als een slechte verbinding, met veel geruis.
Het kan aan mijn verbinding liggen, maar ik kom van een Samsung Jét en daar was het me nooit opgevallen. Aan de andere kant van de lijn horen ze me prima. De kwaliteit lijkt ook beter via de achterste speaker of bluetooth headset.
Ik hoor niets aan de front speaker, klinkt normaal volgens mij, want ik gebruikte vroeger toch geen andere hoogwaardige gsm's ;)
De achterste speaker is ook zeer goed, kan ook heel luid.
Goedkoopste android 4 toestel dat ik kon vinden met goede resolutie, en ACER geeft tot aankoop datum morgen ook nog 30 euries terug, dus omdat ik niet dus goedkoopste winkel gezocht heb kom ik op 169¤ aanschaf.

Ondersteund NFC, nog niet werkend gezien door gebrek aan andere toestellen (incl iphone 5!) die het niet hebben.

Geen front camera, mis ik niet.
Navigatie software werkt goed, zelf geen wifi problemen gezien.
In kont zak kan touchscreen soms wat kleven aan ondergrond, maar komt wel weer los.

verder heel tevreden
Dat is ook zo, het is de goedkoopste android 4 smartphone.

Het touchscreen dat kleeft aan ondergrond heb ik nooit opgemerkt, maar ik gebruik nog steeds de screenprotector.