OCZ Agility 3 120GB Review

wouzke 4 september 2012, 1.038 views

OCZ Agility 3 120GB

Pluspunten

• Snelheid

Minpunten

• Niets

Goeiedag iedereen!

Na lang genoeg gewacht te hebben tot SSD's gezakt waren onder 1/GB heb ik deze schijf nu iets meer als een maand draaien.

Ik had genoeg gelezen over de problemen met de SF controllers maar ben er vanuit gegaan dat ze wss geen pure brol in de winkel zullen verkopen...

Dus, alles geinstalleerd, geen problemen.
Nieuwste Firmware staat reeds op de SSD.
Klein benchje gedaan, teleurstellend uiteraard omdat ik geen SATA3 heb, maar dan staat me nog een performance boost te wachten als de i7 920 @ 3.4GHZ 24/7 ooit te traag wordt en vervangen moet worden. Maar ook dat zal nog wel even duren denk ik.

Performance volgens gevoel: Formule 1 (t.o.v. Samsung 1TB Spinpoint F3)

Van de aantal read/write cycles ga ik me ook niet teveel aantrekken, dus:
- Downloads
- Temp files
- Page file
- OS
- Prog files
- CoD 4

Alles zet ik op de SSD en enkel data wordt nadien overgezet wanneer de SSD vol raakt of wanneer ik eraan denk bestanden naar de Data schijf te verplaatsen.

Tot dusver geen performance verlies opgemerkt, geen haperingen, niets.

Moesten er betrouwbaarheids problemen opduiken wordt deze review zeker aangepast!
(niet om te klagen maar info te verschaffen...)

Conclusie:
Blij dat ik niet meer geld heb uitgegeven aan m'n eerste SSD, deze geeft de grote performance boost waar over gepraat wordt, ook bij Sata2. Het is vooral die reactiesnelheid t.o.v. klassieke HDD die zoveel aangenamer werkt en opvalt.

Update
Draai hem nu al enkele weken op het nieuwe systeem i.c.m.
GA-Z77MX-D3H (Met SATA3 ondersteuning)
i5 3570k
2x4GB Corsair Vengeance 1600MHz
GIGABYTE Geforce GTX 670 OC

SSD rechtstreeks overgezet en direct kunnen booten, CrystalDiskInfo geeft ondertussen:
1.23TB host writes
1.06TB host reads
Met nog steeds 100% Good en geen haperingen, BSOD's of eender welk teken van instabiliteit.

Update 2014:
Nog steeds alles in orde, steeds als OS schijf gebruikt.

Heb jij ook een OCZ Agility 3 120GB?

Reviews door de redactie