Specificaties HTPC - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Test Bench Review

sh4rp88 13 juli 2012, laatste update op 17 november 2015, 1.528 views

Cooler Master Test Bench

Pluspunten

• Installatiegemak
  • Uiterlijk mat zwart
  • gemakkelijk je moederboard veranderen
  • anti-tril potjes

Minpunten

• gebrek aan fan-slots
  • één 3,5" kunnen installeren
  • geen handleiding

Ik ben al een tijdje opzoek naar een test bench, gewoon voor het testen van Videocards en CPU-koelers.
Als eerst viel mij op dat er niet al te veel test bench te koop zijn in Nederland, je hebt er een van Lain Li en een van Cooler Master.

specificaties

Ondersteuning VoedingATX,PS2,EPS,PSU
MateriaalSECC
Volledige specshttp://www.coolermaster.com/product.php?product_id=6664

Verpakking

De test bench is stevig ingepakt middel schuim aan elke hoek. In de doos vindt je onder andere de test bench zelf en de bijbehorende schroefjes, echter de beschrijving ontbrak bij mij. Maar ik ga er vanuit dat de installatie van de hardware op de test bench van zelf sprekend is, maar het had netjes geweest als er een beschrijving bij geleverd werd.

Gemak van inbouwen

De test bench is zeer gebruiksvriendelijk, zo kon ik persoonlijk (met het ontbreken van een handleiding) gemakkelijk de hardware inbouwen, alles spreekt voor zich. Ik vindt het alleen jammer dat je maar één 3,5" hard disk kan installeren,terwijl er wel 2 keer 2,5" aansluit punten zijn, had liever gezien dat deze ook voor 3,5" geschikt waren want de ruimte is er. Het moederbord is zeer makkelijk te installeren met de bijbehorende plastic afstandhouders. Ik ben blij dat ze hiervoor plastic gebruiken en niet verplichten het moederbord middels schroefjes vast te maken dit schild weer als je van moederbord veranderd.
Helaas hebben ze niet gedacht aan gaten voor je pci kaart-bracket in te doen, nu hangen je PCI-kaarten lost aan het moederbord, had liever gezien dat deze vast aan de moederbord plank zaten.

Uiterlijk

De case is helemaal van mat zwart persoonlijk hou ik daar van. De toevoeging van een aan/uit knop en reset knop is heel handig. Cooler Master heeft zelfs in deze test bench gedacht aan de voeding door er ventilatie gaten in te maken. Zo hebben ze ook rubberen voetjes onder de test bench geplaatst waardoor hij minder geluid maakt en hij lekker op zijn plek blijft staan.

Er zijn wat minpunten, zo ontbreken er bijvoorbeeld fan slots, om bijvoorbeeld een 120MM fan te monteren die koele lucht over het moederbord heen blaas. En aan waterkoeling is ook niet gedacht het zou leuk zijn als je een kleine radiator zou kunnen monteren aan de zijkant van de test bench of eventueel onder de moederbord tray.

Een goede test bench van Cooler Master, zeker waar voor zijn geld. Met een paar minpunten maar over het algemeen meer pluspunten.

Heb jij ook een Cooler Master Test Bench?

heel gaaf en goed review, ik ben zelf aan het overwegen om deze Test Bench te kopen.