Specificaties Powerbank (universeel) - Bekijk alle specificaties

A-Solar AL-350 Power Bank 7000mAh Review

Gliset94Newbie 11 juli 2012, laatste update op 11 juli 2012, 2.684 views

A-Solar AL-350 Power Bank 7000mAh

Pluspunten

• design, degelijke uitstraling, maar bovenal: capaciteit!

Minpunten

• op het oog wat gammel snoersysteem, flink aan de prijs

Omdat de accu van mijn telefoon wel erg snel leeg is, vooral bij gebruik van GPS, en ik binnenkort een flink stuk ga wandelen zocht ik extra stroom voor onderweg. Zoeken naar een powerbank vond ik een ramp. Eigenlijk is nergens goed te vinden waar je op moet letten en welke producten daar goed bij passen. Maar ok, na lang speuren op internet dan toch iets gevonden dat goed leek. Pro van de AL-350 was daarbij de capaciteit (7000mAh), waarmee de meeste smartphones meermalen zijn op te laden. Uitermate geschikt dus om tijdens een lange wandeldag meermalen de telefoon bij te laden.

Vervolgens een flinke zoektocht om een mooie prijs te vinden. Want dat is wel een nadeel van de AL-350, met een prijs van rond de 60-70 is de prijs fors. En als dan de goedkoopste aanbieder op tweakers geen voorraad heeft... Maar ook hier een mooie oplossing: bij de ING kun je m met rentepunten kopen. 3450 rentepunten en 41,90 armer heb je de AL-350 binnen twee dagen thuis liggen.

Eerste indruk na uitpakken: net apparaat, ziet er degelijk uit. Snoertjes ben ik wat minder enthousiast over, dit systeem (een spiraalsnoer met USB stekker en verloopplugjes) lijkt me wat gammel. Maar met de originele laadsnoeren (als die op USB zijn aan te sluiten) werkt het ook, dus die snoertjes heb je niet nodig. De Powerbank komt geladen aan (60% staat op de verpakking). Inmiddels heb ik mijn telefoon anderhalf keer opgeladen, en de Powerbank is nog niet leeg. Ben benieuwd hoe die zich volgende week tijdens het wandelen gedraagt!

Heb jij ook een A-Solar AL-350 Power Bank 7000mAh?