Specificaties Socket 1155 met Intel Z77 chipset - Bekijk alle specificaties

Asus P8Z77-V LX Review

i8086 11 juli 2012, 1.972 views

Asus P8Z77-V LX

Pluspunten

• Goede overclockmogelijkheden

Minpunten

• EPS12V aansluiting zit veel te hoog voor goede kabelmanagement in mijn Corsair Graphite 600T Special Edition
  • Tweede PCI-E 16x is eigenlijk maar 4x

Layout Score: 2
Begin Juni 2012 dit moederbord gekocht, eigenlijk iets te overhaast, wilde een ATX formaat (dus niet micro-ATX of E-ATX) socket 1155 moederbord van Asus hebben voor in mijn nieuwe Corsair Graphite 600T Special Edition (de witte editie).

Op zich een redelijk goed moederbordje, met alle gewenste aansluitingen, op firewire na, maar dat wordt toch nauwelijks meer gebruikt, al gebruik ik dat wel maar daar heb ik nog een mooi (geluids) kaartje voor.

Wat mij alleen achteraf alleen tegen viel is dat ten eerste de tweede PCI-E 16x eigenlijk maar 4x is en mocht ik dus nog crossfire willen draaien dat ik dan beter een ander moederbordje kan gaan halen, En ten tweede de EPS12V aansluiting helemaal linksboven op het moederbord zit, waardoor de kabel vanaf mijn voeding (OCZ ModXStream Pro 700W) helemaal strak naar boven komt te staan en dus niet mooi weggewerkt kan worden zoals de rest van de kabels in mijn kast.

Voor de rest is het wel een goed en stabiel moederbordje met zeer ruime overclock mogelijkheden (al heb ik ze nog lang niet allemaal uitgeprobeerd, draai nog op de stock cooler die ik binnenkort wil vervangen)

Met de ondersteuning afdeling van Asus heb ik na al die jaren dat ik Asus producten gebruik nog steeds geen contact gehad en dat is dus ook de reden dat ik een Asus moederbord wilde hebben. Het blijft werken, in ieder geval langer dan dat ik ermee blijf werken :D

En qua prijs vond ik die bordje nou niet echt goedkoop en heb daarom ook voor een voldoende gekozen.

Heb jij ook een Asus P8Z77-V LX?

Reviews door de redactie

Foto?
Sorry, maar ben een beetje spontaan op vakantie gegaan, ik maak wel een foto als ik weer terug ben.
Zo, jij hebt lang vakantie?

Het 2e PCI-E slot kan je eigenlijk niet als negatieve eigenschap meenemen, het staat bij de specificaties van het moederbord vermeld en niemand zal je gedwongen hebben dit moederbord aan te kopen, wel? M.a.w., de keuze voor dit moederbord heb jij uiteindelijk zelf gemaakt, inclusief het 2e 4x PCI-E slot.
Hmm.. Die EPS12V aansluiting zit niet bepaald op een rare plek of zo. Als je kabeltje (nog steeds na 2.5 jaar) te kort is en je dwarszit, dan kan je daar ook extensiekabels voor kopen :) BitFenix heeft heel mooie kabels, verkrijgbaar in allerlei kleuren sleeves.