Specificaties 27" @ 1920x1080 (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG DM2780D-PZ Zwart Review

Drukkert 10 juli 2012, laatste update op 10 juli 2012, 869 views

LG DM2780D-PZ Zwart

Pluspunten

• Grootte van het scherm
  • Helderheid
  • Passief 3D
  • Strak design
  • Fungeert k als televisie (mt DVB-C)

Minpunten

• Lijnstructuur in het scherm
  • Zwarting
  • Geen DVI aansluiting

Heb dit scherm nu een maand. De keus is op deze gevallen vanwege het formaat in combinatie met 3D, led en prijs.
Hiervoor had ik een HP 22 inch monitor (1680x1050) van een jaar of 3 oud. Ik moet zeggen de HP een mooier beeld geeft. Het lijkt of de LG een soort van lijnstructuur (horizontaal) weergeeft, wat volgens mij veroorzaakt wordt door het 3D "aankunnen". Zwart is ook wat minder zwart dan ik gewend ben...

Ik gebruik dit scherm puur alleen als pc-monitor, het TV gedeelte het ik dus niet kunnen testen. Ik ben ook in het bezit van een LCD van LG, de menustructuur lijkt erg op elkaar en zelfs de afstandsbediening is nagenoeg identiek. Dit heeft als nadeel dat wanneer de televisie bediend wordt, de kans bestaat dat ook de monitor hierop reageert.

Het 3D effect vind ik goed te noemen. Het grote voordeel ten opzichte van andere merken (Samsung bijvoorbeeld) is dat LG gebruik maakt van passief 3D, je hebt dus geen batterij-brilletjes nodig. Je kunt dus ook de brillen die je in de bioscoop krijgt meenemen naar huis en gebruiken voor je LG scherm, erg handig. Een minpunt vind ik de ondertitels tot nu toe, deze worden in 3D weergegeven en doubleren een beetje, ze liggen gedeeltelijk naast elkaar en dit is niet geheel op te lossen door de kijkhoek te veranderen. Ik kijk veel films in het half-SBS formaat, wellicht dat een ander formaat uitkomst biedt qua ondertitels.

• ASUS EAH5670/DI/1GD5
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een LG DM2780D-PZ Zwart?