Asus N76 Series N76VM-V2G-T1023V Review

Micknator 10 juli 2012, laatste update op 10 juli 2012, 3.458 views

Asus N76 Series N76VM-V2G-T1023V

Pluspunten

• Erg mooi design
  • Leuke specs
  • Intel HD 4000 voor lange accuduur en NVidia GT630 voor hoge prestaties
  • Heel mooi geluid, vooral met de bijgeleverde subwoofer
  • Toetsenbordverlichting ^_^

Minpunten

• Enorm veel standaardprogramma's
  • WiFi is niet het sterkste van zijn soort
  • Metalen design geleidt meer warmte
  • Touchpad werkt niet altijd evengoed mee

Ik heb deze laptop vorige week besteld, na een aantal dagen te hebben moeten wachten, stond de postbode afgelopen zaterdagochtend voor de deur met mijn nieuwe laptop.

Het eerste wat mij opviel was het mooie design van de laptop. Ik had uiteraard al wat afbeeldingen gezien van de laptop, maar met je eigen ogen zien is natuurlijk anders. Alleen jammer dat een aantal van de stickers nogal scheef zitten.

Bij het aanzetten kreeg ik direct een aantal vragen om mijn systeem in te stellen. Dit ging vrij vlug en in kon snel aan de slag met mijn eigen programma's erop te zetten en een aantal van de standaardprogramma's eraf te gooien, wat er overigens enorm veel waren.

De specificaties zijn erg geweldig, naar mijn mening (i7 3610QM Ivy, 6GB DDR3 RAM, Intel HD 4000/NVidia GT630 2GB), alleen zit er nogal een standaard HDD in van 5400RPM, maar er is een tweede HDD slot binnenin, waar ik in de toekomst nog een SSD en/of een snellere schijf in kan doen. Het scherm is enorm scherp en heeft een resolutie van 1920x1080 pixels. De WiFi adapter is niet helemaal wat ik ervan had verwacht, mijn vorige laptop (een Acer Aspire) had een veel beter WiFi bereik in mijn eigen huis en op school.

Het geluid van deze laptop is zeer mooi, al helemaal voor een laptop. Ook de bijgeleverde subwoofer geeft echt veel diepte aan het geluid.

De laptop kan enorm veel warmte genereren bij het spelen van Minecraft en sommige andere games. De GPU wordt nochtans niet meer dan 57C. Als je het spel afsluit, koelt hij wel redelijk snel weer af. Door het metalen design wordt de bovenkant dan wel een beetje warm bij gamen (Geen IceCool technologie helaas), maar niet extreem warm. Als je niet aan het gamen bent, is hij doorgaans erg koel en ook bijna geluidsloos.

Het touchpad was ik persoonlijk minder tevreden over. Het is vaak te gevoelig en er is geen manier om het preciezer af te stellen of de knopinstellingen fatsoenlijk te wijzigen (niet met de bijgeleverde drivers van ELAN). Het voelt wel fijn aan, maar ik ergerde me er erg aan.

Last, but not least: het toetsenbord. Enorm fijn om mee te typen, heeft veel extra functies (de fn-knoppen i.c.m. de F-toetsen) en heeft zelfs toetsenbordverlichting (met zelfs meerdere standen).

Al bij al ben ik zeer tevreden over deze laptop. Mocht iemand nog suggesties hebben over het WiFi, touchpad of hoe ik de stickers het best kan verwijderen zonder resten, laat het me gerust weten :)

Heb jij ook een Asus N76 Series N76VM-V2G-T1023V?

Stickers kun je gewoon met je nagel er voorzichtig aftrekken er blijven dan geen resten achter.
Bedankt voor de tip! Ging goed, heb er geen resten van zitten :)
Micknator, weet je zeker of de tweede HD plek funcioneert?
Ik heb het eerlijk gezegd (nog) niet geprobeerd vanwege het vervallen van de garantie.
Maak je daar geen zorgen over. ASUS doet niet moeilijk over garantie. Als jij de laptop in originele configuratie terugstuurt, zullen zij niet moeilijk doen.

(Overigens heb ik de tweede HD plek meteen gevuld met een SSD, dat werkt prima.)
Die functioneert gewoon.
SSD inderplaats van die wie er nu in zit ( je hebt ze met een stukje software die jou oude kloont )
Oude als back up schijf gebruiken