Logitech LX3 Optical Mouse Review

Dima_2005 22 januari 2008, 460 views

Logitech LX3 Optical Mouse

Pluspunten

• mooi
  • precies
  • 4-way scroll button
  • geen aparte knop, is aan body bevestigd
  • rubberen grip langs de zijkanten
  • prijs!!!

Minpunten

• euh, is groot? Is ook geen laptop muis, zou het echt niet weten!

Ik heb deze muis tijdelijk gekocht voor mijn laptop, om ook een muis te hebben met draad, uit ervaring dat het nodig is om altijd zo'n eentje hebben. Ik ben er best tevreden mee, ik heb er tot nu toe nog niet echt slechte eigenschappen in gezien.

Ergonomie
Deze muis zit lekker in de hand, het eheft een vrij speciale vorm, maar het voelt wel goed aan in de hand en ik heb nog vrij grote handen, dus voor mij is het al zeker goed, ik kan deze muis een hele tijd aan een stuk vast houden. Het heeft ook een goed gewicht, het is niet te licht, maar ook niet te zwaar waardoor het makkelijk verplaatsbaar is.

Functionaliteit
Wel, het is een simpel goedkoop muisje, moet eigenlijk niet echt veel hebben, het heeft 2 knoppen en een scroll-knopje die naar links en naar rechts gaat voor de zoom optie voor bv. Photoshop. Er werd trouwens een USB->PS/2 convertor meegeleverd, wat altijd handig is.

Precisie
Met een precisie van 1000dpi is het zeker meer als genoeg voor een gewone desktop muis voor gewoon gebruik zoals webdesign,... je hebt eigenlijk niet meer nodig, voor gamers zou het wel misschien een beetje te weinig zijn, alhoewel sommigen zouden het wel graag zien als een game-muis, ik speel niet echt veel van zo'n spelletjes, dus ik voel het verschil ook niet.

Vormgeving
Deze muis heeft een vrij mooi design, waarbij de knoopen niet echt apart van de body zijn, wat een mooi effect geeft, het is ook in een mooi glanzend materiaal afgewerkt met rubber aan de zijkanten, ik vind wel dat het in het echt wel een beetje beter uitziet dan op de foto's. Het is wel een kwestie van smaak.

Bouwkwaliteit
Het is een stevige goed gebouwde muis, ik heb deze al een paar keer laten vallen, ik zie nog eens geen krasje eraan, wat dus eigenlijk vrij goed is, het is dus stevig en goed gemaakt voor desktop gebruik. Ook heeft het dus geen last van de gebroken linkermuisknop-symptoom (ja, zelf uitgevonden :)), want hier kan ie niet aan begin doorzakken...

Drivers en onder- steuning
Zoals verwacht bij een Logitech muis zijn de drivers goed, ik heb niks moeten installeren, ik heb het gewoon ingeplugt, wordt direkt herkend en je kan er meteen mee werken, geen drivers of iets nodig, bij de muis zat ook geen cd, maar da's ook niet nodig, is een gewone PS/2 / USB muis. Ondersteuning niet nodig gehad bij deze muis, maar heb al genoeg ervaring met Logitech en moet zeggen dat het goed is...

Ik heb hem voor 20 euro gekocht, ik vind dan zo'n mooie muis van goede kwaliteit dan al zeker heel goedkoopp. Is zeker een mooie prijs, dus een aanrader voor als je niet meer dan 20 wilt verspillen (like me).

Heb jij ook een Logitech LX3 Optical Mouse?