Crucial Ballistix BL2KIT12864AA663 Review

Big_Noid 22 januari 2008, 477 views

Crucial Ballistix BL2KIT12864AA663

Pluspunten

• Strakke timings
  • Loopt 1:1 op FSB 1333 MHz
  • Uiterlijk

Minpunten

Stabiliteit Score: 5
Systeem:
GA-P35C-DS3R
2x BL2KIT12864AA663
E6850 @ stock
Zalman ZM500-HP

Omdat mijn Ballistix erg bevallen heb ik besloten om een review erover te schrijven, ik heb de 4 reepjes van 1 gigabyte nu ongeveer 4 maanden in gebruik en het voldoet aan al mijn verwachtingen. En dat wou ik mijn mede-tweaker niet onthouden!
De Crucial Ballistix hebben zoals bekend een uiterst strakke timing voor DDR2-667, ik draai ze op 2.1 volt op 3-3-3-9 CR2. Die CR-2 is voornamelijk omdat ik niet weet hoe ik dat kan veranderen op mijn GA-P35-DS3R. Ik heb voor de PC-5300 gekozen omdat die naadloos aansluiten bij mij E6850, mijn FSB:DRAM is 1:1 op standaard clocks.
Ik heb mijn reepjes besteld bij de crucial site zelf en ben er erg over te spreken. De verpakking was prima en de reepjes zelf zien er echt high-end uit. Gouden heat-dispensers ftw :P
Ik heb geprobeerd ze te overclocken en ben qua geheugen eigenlijk geen barriere tegengekomen.. Ik heb ze stabiel op 400 MHz gekregen op 2.1 volts, de timings moesten toen overigens wel losser, op 4-4-4-12, hoger ben ik niet gegaan. Maar ik ben dan ook geen Die-hard OC-er.
Conclusie is dat als je een FSB van 1333 MHZ hebt je deze reepjes het best kunt gebruiken om op standaard clocks het maximale uit je systeem te halen.

Heb jij ook een Crucial Ballistix BL2KIT12864AA663?

Als ik eerlijk ben vind ik het toch redelijk zonde van het geld om high-end overclockgeheugen op dergelijke snelheden te laten draaien. Voor minder geld heb je een setje dat op dezelfde snelheden draait, eventueel op iets hogere timings (waar je niets van merkt omdat het - wederom - alleen bij het die-hard OC'en een klein verschil maakt).
Ik denk dat het op dit moment erg goed geheugen is. mocht ik in de toekomst willen overclocken, dan zit ik met deze Ballistix ook gebakken. Die Micron chips kunnen een hoop hebben naar verluidt.
Beetje beknopte review he. Misschien wat foto's, specs, max oc, etc.? :)

En nee, 1T kun je idd niet instellen op dat Gigabyte bord.
Is mijn eerste review..specs en foto's is idd een goed idee. Zijn er boards waar je dat wel kan instellen?
Was geen kritiek, wilde behulpzaam zijn :)

Asus bordjes kunnen het wel, MSI normaal ook. Ben tot nu toe alleen nog maar GB tegengekomen die het niet kan. Mijn PC6400 doet zelfs 1100Mhz @ 5-5-5-15 2.2v. Misschien nog wel strakker maar dat heb ik niet geprobeerd. Strakke dingetjes zijn het, ik heb trouwens wel de Tracers met Led's :)
Ik draai hetzelfde geheugen op 540mhz, ze halen allemaal de 550+ mhz wel. Zonde om ze niet de overlocken imho ;)

Zie ook: http://specs.tweak.to/10196
Het zijn super reepjes. Ze draaien bij mij op 4-4-4-12 @ 1000Mhz 2.3volt. De prijs is zeker niet negatief als je kijkt wat voor snelheden je met deze dims kunt halen. 3-3-3-9 gaat bij mij tot 850mhz.

[Reactie gewijzigd door emrahayar op 29 januari 2008 10:24]

Met LED das helemaal strak! Ik vond deze al high-end shit...maar idd die tracers zijn nog een tikkie beter. Ik ga binnenkort OC dus dan zal ik de resultaten hier posten, samen met wat foto's.