Specificaties Tower, 2 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

MS-Tech CA-0150 Review

TheNephilim 9 juli 2012, laatste update op 9 juli 2012, 3.860 views

MS-Tech CA-0150

Pluspunten

• Goedkoop!
  • Ziet er strak uit.
  • Zit goed in elkaar.

Minpunten

• Voorkant is erg vingerafdruk gevoelig.
  • Klepje aan de voorkant moet erg hard ingedrukt worden.

MS-Tech CA-0150

Op een kast van nog geen ¤ 25,- (op het moment van schrijven), is weinig aan te merken zou je zeggen. Juist voor een kast met deze prijs is het handig om te weten wat je krijgt, vandaar deze review. Veel features heeft de kast niet, maar het moet lukken toch een aardig verhaaltje hier neer te zetten, vergezeld van enkele foto's. De foto's zijn overigens gemaakt met een Samsung Galaxy Nexus, dus het zijn geen wonderschone foto's.

Verpakking

Gewoon degelijk in een kartonnen doos, met piepschuim op de onder en bovenkant en netjes met plastic om krassen te voorkomen. Prima in orde dus!

Features

Zoals ik al aangaf is het niet echt een bijzondere kast, maar hieronder een opsomming van enkele dingen.

- Voeding (not included) bevind zich aan de voorkant in de kast.
- Plaats voor een 92mm aan de voor- en achterkant.
- 2x 5.25" extern (DVD/CD/etc).
- 1x 3.5" extern (diskette/cardreader/etc).
- 2x 3.5" intern (SSD/HDD).
- Front: Stereo 3.5mm jack out en Mic 3.5mm jack in.
- Front: 2x USB.

Uiterlijk

Anders dan de productfoto van de fabrikant doet vermoeden (boven), glimt de kast als een spiegel, en dus is na het monteren van alle componenten in de kast, snel een boel vingerafdrukken. Liever had ik een mat-zwarte voorkant gehad, zoals de product foto laat zien. Alles is netjes zwart, zowel de binnen- als de buitenkant van de kast. Het krulletje aan de voorkant wordt rood verlicht.
De DVD/CD drives gaan verscholen achter een paneel, waarin een knop zit die doordrukt op de eject knop van de drive. Dit zorgt mede voor een erg strak uiterlijk, geen drives zichtbaar namelijk.
De USB en audio aansluitingen gaan schuil achter een klepje, wederom erg strak.

Bouwkwaliteit

Toen ik na het uitpakken op het knopje van het front-paneeltje (audio+usb) drukte, ging deze niet open. Ik was bang dat de kast meteen al kapot was, maar gelukkig niet! Het blijkt dat je gewoon erg hard moet drukken om het klepje open en dicht te doen. Het grote nadeel ervan, is dat de je de kast wegdrukt. Niet erg ideaal, liever had ik sowieso audio+usb gewoon zonder klepje gehad.
Staal en plastic domineren verder de gebruikte materialen. Eigenlijk was bovenstaande het enige waar ik wat op aan te merken had wat betreft de bouwkwaliteit. Voor deze prijs zit het allemaal prima in elkaar!

Inbouwen

Het is geen hele grote kast, maar gelukkig hoeft er alleen maar een MicroATX moederbord in en geen grote videokaarten of iets dergelijks. Echter is het verstandig om de HDD's/DVD-drives/etc en de voeding eerst te installeren en dan pas het moederbord. Ik moest de voorkant eraf schroeven om de DVD-drive erin te krijgen, deze paste niet meer langs het moederbord met CPU-koeler heen.

De voeding zit zoals gezegd dus aan de voorkant. Hij zuigt de lucht uit de kast en blaast deze aan de onderkant weer uit, helemaal niet slecht bedacht. Al is het plaatsen van een fan aan de voorkant van de kast daarna onmogelijk en ook onzinnig. Hij blaast immers tegen de dichte kant van de voeding aan. De stekker gaat overigens gewoon in de achterkant van de PC. Een speciale stekker in de kast zelf moet aan de onderkant in de voeding gestoken worden. Het enige echte nadeel dat hieraan kleeft is dat je de kast op zal moeten tillen om de pc echt uit te zetten.

Een SSD/HDD kan onderin de kast of onder de DVD-drive geplaatst worden. In dit geval kon ik de SSD zonder bracket niet kwijt onder de DVD-drive. Onderin was weer niet handig met de kabels, dus heb ik het maar met een elastiek opgelost.

Prima kast! Erg goedkoop en prima geschikt voor een simpel PC'tje zonder veel HDD's en een videokaart. Jammer van de glimmende voorkant, al is dit wel een mooi gezicht, praktisch is het niet.

Heb jij ook een MS-Tech CA-0150?

Alleen onhandig dat als je de voeding echt "uit" wilt zetten, je eerst de kast moet optillen... :*)

Verder een mooie kast, gewoon ideaal voor een simpele PC.

Prima review verder!
Ja daar heb je een punt, ga ik er toch even bij zetten! XD

Bedankt! ^^
Hieruit blijkt maar weer eens wat een goede product foto allemaal kan doen :)
weet je ook wat de maximale hoogte is voor de cpu koeler? ik heb hier een aftermarket liggen, alleen die is 14.5 cm, en de kast is 16cm breed ofzo :P
Dat ga je niet redden. De backplate waarop het moederbord wordt gemonteerd neemt al ruim een centimeter in, dus je marge ben je kwijt. Kan je dus beter voor een andere kast gaan.
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je een aftermarket koeler koopt en dan toch voor deze kast kiest. Het is geen kampioen in koelen, dus zonde van de aftermarket koeler.
Kan je wat zeggen over deze kast in vergelijking tot een kast van Cooler master, de Elite 344? Deze kast is voor mijn doel te diep, de MS-tech is wat betreft geschikter.

Bij webwinkel Salland geeft men aan dat de MS-tech van veel dunner/zwakker materiaal gemaakt is. In jouw review lees ik echter dat je wel tevreden bent over de behuizing.

Kan je wellicht ook wat zeggen over de isolatie/geluidsproductie van de kast?
Voor die prijs is het een prima kast, het is geen super degelijk spul allemaal, maar wat wil je. Van isolatie is geen sprake, de geluidsproductie valt wel mee, maar wederom erg afhankelijk van wat je er mee wil gaan doen. Als ik me niet vergis zitten er namelijk géén ventilatoren in.
Waar zitten geen ventilatoren in? Volgens mij hebben zowel de MS-tech als de Cooler master Elite 344 geen ventilatoren.

Even nog een vraagje over de volgende alinea:

Dat brengt me wat in verwarring, hoe moet ik dit lezen? Heeft een fan/koeler dan wel zin?

[Reactie gewijzigd door musicfreak op 15 maart 2013 15:41]

Aan de voorkant van de kast kun je geen fan plaatsen, al zitten er volgens mij wel schroef gaten voor. Echter zit de voeding ervoor, dus heeft dat weinig zin. Je kunt wél een fan aan de achterkant plaatsen.
Zo hee, die finish had ik niet aan zien komen!

Alleen die foto al is genoeg om me er van af te laten zien.

Veel dank, heeft me een hoop ergernis gescheelt bij het uitpakken en het vervolgens gebruiken van de kast :)
Foto's zijn een beetje misleidend geworden door de lichte omgeving en het raam in de weerspiegeling. Heb deze kast ook staan voor een office pc'tje en hij ziet er in het echt meer uit zoals op de officiële foto dan zoals op de review-foto's van TheNephilim. Echt erg strak, dus het zou jammer zijn als men door de metallic look van de foto's zou afhaken.
Nette review verder!
Even kijken of ik die foto kan vervangen door een betere, echter vind ik het nog steeds een glimmer terwijl de productfoto doet vermoeden dat het een matzwart front betreft.
Tsja, maar pianolak hoogglans is wat anders dan rvs ;-) Ben het overigens wel met je eens dat de officiële foto onterecht iets mats doet vermoeden.

Oja, nog iets: je kunt de dvd-klepjes er met frame en al uit klikken, hoef je niet de hele voorkant los te schroeven als je daar achteraf nog iets wilt installeren...

[Reactie gewijzigd door JME op 31 juli 2012 15:26]

Ik ben bezig met onderdelen zoeken voor mijn eerste zelfgebouwde pc. In de review staat dat deze kast niet geschikt is voor (grote?) videokaarten. Zelf ben ik wel van plan er een in te zetten, gaat dit lukken?

pricewatch: MSI R6570-MD1GD3
Persoonlijk zou ik in deze kast geen dure videokaart zetten, dan kun je beter kijken naar iets in deze richting: pricewatch: Antec Three Hundred Two

De MS-Tech kast is leuk, maar blinkt niet echt uit in koel-mogelijkheden en of het past, geen idee. Ik heb de kast op dit moment niet in de buurt, kan dus niet kijken.
Zit momenteel met exact hetzelfde punt. Ik wil een pc samenstellen voor iemand die een krap meubel heeft en een andere kast dus eenvoudigweg niet past. Ik denk dat het moet kunnen. In deze kast past een ATX moederbord. Als je een kaart hebt die niet langer is dan 20cm en die de power connectoren aan de bovenzijde heeft dan moet het lijkt mij passen.
Inmiddels heb ik de kast binnengekregen en kan ik melden dat in ieder geval een kaart ala de HD7850 gewoon erin past. Het is wel allemaal passen en meten. Ook zijn er standaard niet voldoende afstandbusjes meegeleverd om een ATX moederbord op alle plaatsen vast te schroeven. Je zal in dat geval een van de kunstof afstandbusjes moeten gebruiken die je kun vastdrukken in een van de schroefgaten in het moederbord. Tevens is het aantal meegeleverde schroeven voor het monteren van randapparatuur aan de magere kant. Voor de rest een prima kast die er mooier uitziet dan de foto's in de review doen vermoeden.
Erg mooi kastje dit.
Zelf ook gekocht en ben er erg blij mee.
Zonder die fans is de ideale oplossing voor mij want hij is erg stil (als je alle schroefjes gewoon fatsoenlijk vastmaakt rammelt hij niet en het enige geluid komt van de cpu koeler en de voeding) en ik heb toch maar een i3 (54 W) zonder graphics card erin zitten.
Zelf vind ik de finish erg mooi, het is niet zo zilver als op de foto maar gewoon mooi pianolak zwart.

edit: Aan de onderkant kun je overigens ook nog een fan doen (ik weet niet welk formaat) dit kost je wel die harde schijf plek (al vond ik het toch ook al heel erg onhandig een hdd in de onderkant van de kast)

[Reactie gewijzigd door jort99b op 21 februari 2014 10:16]