Acer Aspire 5750G-2456G50MN Review

Wiliart Rivia 6 juli 2012, 1.164 views

Acer Aspire 5750G-2456G50MN

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit
  • Beeldscherm ook met lage helderheid nog altijd goed af te lezen.

Minpunten

• Touchpad wordt makkelijk aangeraakt tijdens het typen.
  • USB3.0 poort niet goed te onderscheiden van USB2.0 poorten.
  • Laptop wordt makkelijk per ongeluk uitgedrukt bij verwijderen netwerkkabel.

Algemeen
Over het algemeen een goede laptop. Er zijn echter een paar puntjes waar ik me aan stoor.

Uiterlijk
De laptop ziet er van buiten strak uit met een zwarte achterkant van het beeldscherm. Aan de binnenkant heeft het beeldscherm gladde zwarte, lichte spiegelende randen. Het toetsenbord is zwart met een grijze rand, ook het touchpad is grijs. De luidsprekers zitten boven het toetsenbord en zijn weggewerkt achter een 'gaas' dat over bijna de gehele breedte loopt, alleen aan de linkerkant zit de aan/uit knop.

Aan de onderkant is de laptop vlak, behalve bij de randen, waar deze licht rondend smaller wordt.

Alle poorten zijn zwart.

De achterkant van het beeldscherm is gevoelig voor vingerafdrukken. Deze staan er zo op en komen er niet heel makkelijk meer af.

Negatieve punten
Bij typen zit de onderkant van je linkerduim snel op het touchpad. Als je dan wat aan het typen bent raak je zonder het te merken even het touchpad aan, waardoor je verdergaat met typen waar je cursor stond. Zeer irritant.

Tevens is de USB3.0 poort niet makkelijk te onderscheiden van de 2 USB2.0 poorten. Slechts een aantal kleine inkepingen die je pas ziet als je de laptop optilt en de USB poorten van dichtbij bekijkt.

Als je de aan/uit knop indrukt terwijl de laptop aanstaat sluit de laptop zich automatisch af. Een handige functie, er zit echter 1 nadeel aan. De netwerk-poort zit onder de aan/uit knop, als je de laptop op een vast netwerk aangesloten hebt en je wilt je netwerkkabel er uit halen dan wil je de aan/uit knop nog wel eens indrukken op het moment dat je het pinnetje van de kabel indrukt op deze er uit te trekken.

De accu is wel een beetje lastig te verwijderen. Iets dat ik persoonlijk altijd doe als de laptop toch aan de netstroom hangt om een luie accu te voorkomen. Het beste werk om een pen of andere puntig voorwerp te gebruiken, alhoewel het ook te doen ik met je vingers.

Positieve punten
Er zijn natuurlijk ook positieve punten aan de laptop. Zo biedt deze goede prestaties voor een laptop rond de 500. De accu gaat 5 tot 6 uur mee met een lage helderheid (dat nog altijd een goed zicht bied en helder blijft).

Mogelijke aanpassingen
Niet echt storend, maar een mogelijke aanpassing. Een numpad is erg fijn er bij, maar deze toetsen hadden iets kleiner gemogen zodat de reguliere letters iets groter hadden gekund. Deze zijn me nu net wat te klein, maar dat is mogelijk iets persoonlijks omdat ik grote handen heb. Wel zit er veel ruimte tussen de toetsen in, dus je merkt wel snel als je een typo maakt.

Het geluid is ook goed, maar begint wel een beetje te kraken als je het op maximaal zet. 40% is echter meestal meer dan genoeg. Meestal houdt ik het rond de 15 a 20%.

Games en benchmarks
De laptop is ook prima te gebruiken voor lichtere games of oudere games. (Binnenkort zal ik wat benchmarks toevoegen.)

Heb jij ook een Acer Aspire 5750G-2456G50MN?

Euhmm.... Dat probleempje met de powerknop. Dat is instelbaar. Configuratiescherm-> systeem en beveiliging-> Het gedrag van de aan/uit-knoppen wijzigen ( Onder het kopje energiebeheer ) En de rest wijst zichzelf wel.... Anders vraag maar raak :)
Ah, ok. Ik vind het op zich wel handig, gewoon er op drukken en uit, vaak sneller dan alles met de muis doen. Alleen zo nu en dan dus wat irritant.
Ik heb deze pc een jaar geleden gekocht voor gaming doeleinden.
Tot zo ver wat je van een intel i7 zou kunnen verwachten doet hij het prima.
Het enige is dat het met krachtige games er wat problemen kunnen gegeven worden.

Zo speel ik momenteel spellen met maar 35 Frames per second. Dat ik voor een totaal van 13,33 GhZ proccessor niet helemaal verwacht had.
Soms heb ik momenten dat dit zakt daar de 15 Frames per second, Wanneer veel mensen waar ik mee speel vaak rondt de 80-100 FPS heben.

Misschien is dit omdat het een laptop blijft maar daarnaast heb ik er veel aangedaan om software matig alles in orde te hebben.
Ik heb er opnieuw windows opgegooid/ dirvers geupdate en mijn anti virus uit gezet maar dat soort dingen blijken niet te helpen.

Het enige hardware probleem dat ik tot nu toe heb gehad is datdat de ventilator een raar geluid maakt uit het niets. Dit heb ik tot nu toe 2x gehad en dat is na een jaar gebeurd.
Wanneer ik hem herstart is er weer niks aan de hand.

Voor de rest heb ik er niks op aan te merken en voldoet het best naar wat je van een goeie laptop mag verwachten en is het een redelijk goedkope laptop voor een intel I7 proccessor
Ik denk dat je de verkeerde laptop hebt te pakken JustMe3301, dit is de variant met een i5 processor (de 2450M).