Specificaties 42" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 42LW5400 Review

RobjeDopje 6 juli 2012, 1.124 views

LG 42LW5400

Pluspunten

• Mooi ontwerp
  • 3D werkt super
  • Veel brilletjes
  • Lekker dun
  • TruMotion is stoer, ziet er heel mooi uit
  • Afstandsbediening heeft een licht-knopje voor de knopjes
  • Veel opties voor instellen van beeld e.d.

Minpunten

• VERTRAGING via HDMI
  • Statief is veel te diep
  • Geluid is ronduit bagger
  • Kijkhoek van 3D is niet echt perfect
  • Support van LG
  • De middleware moeten kopen voor games

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Goed, na langdurig zoeken naar een 3D TV die aan mijn wensen voldeed;

- Goed
- Goedkoop
- Passief 3D (inc. brilletjes)
- 42 inch
- LED

Deze TV voldeed daaraan en leek in het eerste opzicht een prachtige TV.
Hij staat zo'n 2 meter van mijn bed vandaan (op een kastje, tegen de muur) en ziet er toppie uit. Via HDMI aan mijn PC aangesloten, ziet er super uit. Wat 3D filmpjes op youtube opgezocht, en die standaard op interlaced gezet (dan hoef je de TV niet in 3D modus te zetten) en wauw, wat zag dat er vet uit! Ik kende 3D alleen van vroeger, die anaglyph 3D (met die groene en blauwe kleur er doorheen), maar dit overtrof alles.

Even goed voor de TV gaan zitten en het is echt een spetterende 3D kwaliteit. Haarscherp, lekker snel en verder gewoon goed.

Er zaten 7 brilletjes bij, van redelijke kwaliteit, maar dat lijkt mij een beetje té. Voor een goed 3D effect moet je 2 tot 3 meter van je tv vandaan zitten, je ogen op de hoogte van het middelpunt van de TV, en niet te ver opzij zitten, anders vergaat het 3D effect en zie je 2 beelden door elkaar. Kortom, met 7 mensen voor de TV zitten gaat je niet lukken. 5 max, denk ik.

Toen wilde ik eens 3D gamen - Portal 2, Battlefield 3, FallOut 3. Ik heb een ATI Radeon kaart, met HD3D, maar op een of andere manier moet je nog 'middleware' hebben. Die hackt je DirectX spel, zet er een 2e camera bij, en knalt dat op het linkeroog van je TV.
Die middleware heb ik 2 versies van kunnen vinden, IZ3D - Gratis en opensource (zeiden ze... Is het ook, maar alleen voor anaglyph - als je van HD3D gebruik wilt maken moet je betalen) en daarnaast werkt dat programma gewoon bagger.
Toen de andere geprobeerd, TriDef 3D. Dat programma werkt super! Voor 14 dagen. Daarna moest ik 50$ betalen. Tot op heden nog niet gedaan.

Het enigste probleem met deze TV is dat er via HDMI een vertraging tussen zit! Films of foto's kijken is supergoed te doen. Maar je PC gebruiken? Ho maar! Moet je voorstellen dat er een vertraging van zo'n 100 miliseconden zit tussen het bewegen van je muis en je beeldscherm. Dat is gewoon niet te doen.

Via VGA en RGB reageert hij wel snel, zo'n 2ms, maar als ik 3D wil gamen, via HDMI, zit er een vertraging in.

Dat is ook de reden dat ik hem terug ga sturen.

Ik heb met LG gebeld (zo'n 4x, echt prutsers daar) en ik zou elke keer teruggebeld worden, maar we kennen het - dat gebeurt niet. Ik hoorde dat iemand anders het probleem ook met zijn PS3 had. Vandaag ben ik er achter gekomen dat ze er niets aan kunnen doen en dat ik m maar terug moet sturen. Gelukkig zijn ze bij bol.com lekker snel en komen ze hem binnenkort weer ophalen.

Verder zat er nog 1 nadeel aan, de standaard. Dan maak je een TV van 2 centimeter dik, en dan zet je er een standaard onder die aan de voor en achterkant zo'n 10 centimeter uit steekt. Erg dom!

Mijn conclusie;
Koop deze TV als je voor een mooie prijs 3D films / foto's wilt bekijken. Laat hem liggen als je 3D wilt gamen / wilt gebruiken op je PC!

Heb jij ook een LG 42LW5400?

Het lag probleem is op te lossen:

Zorg dat je de laatste firmware hebt (LG Website)

Ga naar Home/Settings > Ingangsingalen > Ga dan naar de gewenste HDMI poort > Druk op Ingangslabel (Blauwe knop) en stel de poort in als PC of PC mode.

Je zult merken dat de lag dan een heel stuk minder is.
Bedankt voor de tip! Kwam dit probleem ook tegen afgelopen week.
Moet je dan niet gewoon de tv op game/pc modus zetten oid? Moest ik ook doen met de 650s die vertraging had.

Edit: Wat hierboven is beschreven dus :)
(had ik nog niet gelezen)

[Reactie gewijzigd door P van H op 6 juli 2012 18:13]

Yep, dat heb ik gedaan, en in de game modus gaat de lag van 150ms naar 100ms (ongeveer).

Ik heb alle beeld-verbeteringen uit gezet, maakte niets uit.

Updaten? Onmogelijk.

Zoek deze TV maar eens op in www.lg.com, daar bestaat hij niet. De nederlandse versie van de website bestaat hij wel, maar daar is nergens een firmware update te vinden.

Ik heb de firmware van een vergelijkbare amerikaanse versie gedownload op mn USB, maar dat pakte de TV niet.

Er waren meer mensen met het probleem.

=====
Edit:
Die label aanpassen kan blijkbaar ook.. Dat verschilt wel nog meer trouwens! Nog steeds vertraging van 30ms , stuk beter in elk geval.

Heel wazig, als ik tv kijk, en ik zet de modus op game maakt het dus bijna niet uit. Dat ding "invoerlabel" had ik nog helemaal niet gezien... Hebben ze me ook niet verteld aan de telefoon. Op internet ook niets kunnen vinden.

Naja, er komt nu een nieuwe TV mijn kant op.. Hopen dat die ongeveer net zo goed is dan. Die heeft in elk geval wel internettelevisie, vind ik ook wel fijn :)

[Reactie gewijzigd door RobjeDopje op 6 juli 2012 19:43]

Ik heb dezelfde tv en mijn pc erop aangesloten via hdmi op een asus hd 6970 videokaart
en nergens last van geen vertraging niks kan er een filmpje van maken als je het wilt zien
Kan je met de USB aansluiting mkv en 3D films afspelen?!
Ja, ik heb MP4tjes goed kunnen kijken over USB. Of hij MKV ondersteunt weet ik niet, maar ik denk het wel. In elk geval was mijn MP4 een split-screen (dus 2 schermen in 1 film) , dan kan je de 3D modus van de TV instellen op 2-sides, en dan voegt ie ze samen tot 1 3D film.

Als je uberhaubt een linair3D film afspeelt (zoals op YouTube) dan hoeft je TV niet eens in 3D modus.