Specificaties 2" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia 6233 Classic Zwart Review

StephanVierkant 20 januari 2008, laatste update op 8 september 2009, 761 views

Nokia 6233 Classic Zwart

Pluspunten

• Goede prijs
  • Degelijk, betrouwbaar (zowel software als toestel)
  • Uitbreidbaar d.m.v. Java-applicaties

Minpunten

• PTT-knop is nutteloos, maar niet instelbaar
  • Geheugenkaartjelezer kan maximaal 2 GB aan.
  • Geen cameratje aan de voorkant voor videogesprek

Ik heb het toestel al bijna een jaar in gebruik, en het toestel bevalt echt heel goed. Features zoals Bluetooth, Camera, Muziekspeler (met FM-Radio!) zijn erg handig en dankzij het geheugenslot (met maximaal 2GB erin helaas) kun je veel java-applicaties erop zetten. Verder is de accuduur prima, en het is gewoon een stabiele en degelijke telefoon.

Gebruiksgemak
Tja, wat valt er over te zeggen: die Nokia-software is ongeėvenaard. Het instellen van de PTT-knop mis ik nog, maar voor de rest is het echt super.

Camera
De camera (2MP) is in vergelijking met andere toestellen (Nokia N73) niet erg super, maar voor snelle plaatjes voldoet 'ie prima. Helaas zit er geen lichtje/flitser op, dus foto's die je binnen schiet, worden niet echt geweldig. Buitenfoto's worden wel goed.

Muziekspeler
Wat ik op andere toestellen erg miste, was een goede FM-speler. In combinatie met een headset (geen bluetooth) heb je heel goed geluid. Dankzij een geheugenkaartje (niet altijd bijgeleverd, let hierop) kun je genoeg muziek opslaan. ID3-tags van MP3-bestanden worden wel uitgelezen, maar een zoek- of sorteerfunctie ontbreekt. Dit is echt het enige wat ik mis, want een goede EQ-zit er bijvoorbeeld weer wel op.

Applicaties
Er zitten nu zoveel applicaties standaard op, maar je kunt genoeg op Internet vinden. Vooral de Wireless Presenter die je kunt downloaden, kan ik iedereen aanbevelen. Hiermee kun je je telefoon gebruiken als afstandsbediening voor je pc. In combinatie met Bluetooth kun je bijvoorbeeld Winamp of Powerpoint besturen (je krijgt de diatitels zelfs op je telefoonschermpje!).

Design, Bouwkwaliteit en afwerking
Ondanks intensief gebruik, is er nog niets afgebroken, of zichtbaar erg versleten. Het toestel is -zoals ik van Nokia gewend ben- erg degelijk. Hij is lekker compact, maar niet te klein om kwijt te raken.

Stabiliteit & betrouwbaarheid
De Nokia-software is erg stabiel. Hij is snel, heeft met de nieuwste firmware nagenoeg geen vastlopers.

Heb jij ook een Nokia 6233 Classic Zwart?

Mooi ding he, kennis van me heeft hem ook.
Hij ondersteunt toch ook flash?
En heeft stereo speakers?
Onder het motto beter laat dan nooit: ja en ja.