Specificaties 32GB SDHC, 0,547 per GB - Bekijk alle specificaties

Sandisk Ultra 32GB SDHC UHS-I 30MB/s Review

Dj-sannieboy 5 juli 2012, laatste update op 5 juli 2012, 2.115 views

Sandisk Ultra 32GB SDHC UHS-I 30MB/s

Pluspunten

• Water-proof, temperature proof, X-ray proof, shock proof
  • Snelheden

Minpunten

• Geen

Ik wilde een snel 32GB SD kaartje voor mijn Nikon J1. Aangezien ik een goede ervaringen heb met Sandisk SD kaartjes (o.a. een Ultra 15GB class 4 SD kaart), de J1 UHS-I ondersteund en de prijs van dit kaartje laag is, heb ik besloten er eentje aan te schaffen.

Een aantal positieve specificaties van dit kaartje:

Class 10 performance
Read speeds up to 30MB/s*
Lifetime limited warranty***
Engineered with UHS-I bus architecture
Water-proof, temperature proof, X-ray proof, shock proof

* Up to 30MB/sec read speed; write speed lower. Based on internal testing; performance may be lower depending upon host device.

Uiteraard heb ik de snelheid na het ontvangen van het kaartje direct getest, nadat ik deze had laten formatteren door de J1. Ik had speciaal een Transcend All-in-1 USB 3.0 cardreader aangeschaft, zodat ik het kaartje optimaal kan benutten. Dit kaartje presteert prima, de read speed komt boven de 30MB uit en de write speed boven de 10MB. (Zie screenshot voor benchmark resultaten) Tot nu toe dus zeer tevreden!

Heb jij ook een Sandisk Ultra 32GB SDHC UHS-I 30MB/s?

Wow, die van jou is wel ontzettend veel sneller zeg. Nu zou dat natuurlijk aan je cardreader kunnen liggen, maar dat blijkt toch niet het geval.

Een kennis van mij heeft eenzelfde kaartje besteld, en die bleek nog trager dan die van mij. Daar in een USB 3 reader op een Intel Z77 bord getest, had dus ook dergelijke snelheden kunnen opleveren, maar helaas.

Ik vermoed dat Sandisk meerdere series heeft van deze kaartjes. Ze halen namelijk niet allemaal hun reads over de 35mb/s. Wel halen ze writes van >10mb, ik heb nu met deze review erbij 4 kaartjes gezien die tussen de 10.5 en 13.1 mb/s schrijven en dat is voor deze prijs toch dik in orde lijkt mij zo.