Specificaties 17,3" (1920x1080), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion dv7-6c40ed Review

MarkBngNewbie 5 juli 2012, laatste update op 5 juli 2012, 714 views

HP Pavilion dv7-6c40ed

Pluspunten

• Snelheid
  • Geluid

Minpunten

• Niet degelijk gebouwd
  • Geen (goede) garantie van HP

Hoi,

Heb deze laptop 4 maanden geleden aangeschaft. Het is op zich een leuke laptop, maar de constructie van Laptop is niet al te best. Deze laptop heeft een klein plastic randje rondom het aluminium zitten. Deze vertoonde aan 1 kant een kier(bij linker speaker) toen ik de laptop uit de verpakking haalde. Na 3 maanden is er door die kier een stukje van de behuizing afgebroken. Dit is een pijnlijke rand als je gewoon met je laptop bezig bent en met je handen er langs schuurt. HP schuift met alle gemak hun verantwoordelijkheid om een goed product af te leveren af op mij. Ik kan het binnen de garantieperiode laten maken, maar wel op eigen kosten!!! Verder steekt de HDMI aansluiting een beetje uit de behuizing, waardoor deze waarschijnlijk ook niet al te lang mee zal gaan. De duurzaamheid lijkt me dus zeker onder de maat en garantie heb je dus niet. Ik adviseer je om een andere laptop te kopen. Zelf heb ik goede ervaringen met Acer. Keurig afgewerkt en echt een werkpaard. Ik nam die Acer elke dag op en neer van mijn huis naar mijn werk en hij doet het nog steeds (na 2 jaar). Succes met de keuze.....

Groetjes,
Mark

Heb jij ook een HP Pavilion dv7-6c40ed?

Ik zie een buts op de rand van het alu, dat is wss de reden dat het plastic gesprongen is.
Wat betreft degelijkheid van HP ben ik het wel met je eens. Ik heb vorig jaar een DM1-4000SD aangeschaft waarbij de netbook meteen al schade bevatte toen ik hem uit de verpakking haalde. Inmiddels is deze schade uitgebreid met een scheur in de bezel van het scherm.

Het lijkt er echter meer op dat ik een refurbished model heb gekregen ipv een nieuwe!
Dit is geen productreview...
Heb echt niets gedaan aan de behuizing. Je ziet de kier aan de rechter kant nog zitten. Het binneste alu heeft geen beschadiging. Ik heb een goed laptop-tas gekocht van HP om de laptop goed te bewaren. De constructie bij die speaker is gewoon niet goed doordacht. Een constructiefout waarschijnlijk. Ik had HP op de hoogte gesteld dat ik dit bericht zou plaatsen, dus laat ik zeggen dat ECP0WERS waarschijnlijk niet voor HP werkt ;)
Ik heb zelf een vergelijkbaar model gehad (DV6-6101eg) en het klopt dat die rand van plastic is (met alle gevolgen van dien 8)7 ) heb er ook een barst in ter hoogte van de VGA poort. Maar echt kapot trekken zoals op die foto... :? En het lijkt idd alsof de zijkant gebogen is (plastic of aluminium).

Anyway - als je échte kwaliteit wil: Dell XPS 15/17. Die zijn plastic van buiten en magnesium van binnen. Schijnt onverwoestbaar :*)
Of Lenovo....thinkpad series
Mijn 4 jaar oude HP vertoont zulke gebreken niet, de enige die er zijn, zijn door eigen toedoen. Erg jammer om te zien dat HP achteruit gegaan is op duurzaamheid/kwaliteit van de behuizing. Hoop dan ook dat ze met de huidige range en wat komen gaat er meer aandacht aan schenken. Ben zelf 100% tevreden met mijn HP, is een budget model maar dat is niet te merken aan de behuizing.
De hele DV6/DV7-serie heeft zo'n irritante plastic rand er om heen. Met de nagel kan je er met gemak tussen komen en als je een beetje kracht er op zet breekt het. Daarnaast is het gewoon een plek waar al het vuiligheid tussen kan komen. Als je het mij vraagt een gigantische designfout. ;(