1 review

König HDMI 1.4 kabel 1.5m 90 graden Zwart

Specificaties HDMI • 1,5m - Bekijk alle specificaties

König HDMI 1.4 kabel 1.5m 90 graden Zwart Review

silasje1 5 juli 2012, laatste update op 5 juli 2012, 3.066 views

König HDMI 1.4 kabel 1.5m 90 graden Zwart

Pluspunten

• Prijs (misschien voor sommige niet, maar voor de kwaliteit is dit een heel schappelijke prijs)
  • Stevigheid kabel (gesleeved)
  • Stevige connectors
  • 90 graden connector voor weinig ruimte

Minpunten

• Geen

Ik heb een nieuwe HDMI kabel gekocht omdat mijn vorige slecht tegen lichte knikken in de kabel kon (dus kwamen er roze stippels en blauwe strepen door mijn beeld)

Ik gebruik deze hdmi kabel met een GTX 570 met mini hdmi converter -> http://tweakers.net/price...mi-mini-hdmi-adapter.html en deze hdmi kabel gaat dan door naar de http://tweakers.net/pricewatch/284268/yamaha-rx-v471.html die dan weer het beeld doorstuurt naar de http://tweakers.net/price...ama-prolite-b2712hds.html.

Uiterlijk:

De kabel ziet er heel luxe uit met de gesleevde kabel en gouden connectors. De kabel is verder erg sterk en is dus niet zomaar om te buigen.

De kabel is een 1.4 dus met ethernet.
Köning heeft verder een patent op het uiterlijk en heeft een klein papiertje mee geleverd waarop staat:

-Een test rapport van ATC die de kabel ook goedkeurt.
-Informatie over de kabel zelf
-Hoe de kabel in elkaar zit.
-Certificaat van ATC (erg klein dus kan niet goed lezen wat erin staat.)

Aansluiten:

De kabel gaat erg stug in de hdmi ingang (positief) en valt er dus niet zomaar uit. De 90 graden gedraaide connector is zeer handig voor krappe ruimtes (in dit geval dus achter mijn computer waar een radiator achter zit).

Beeld:

Het beeld ziet er gewoon goed uit zoals elke hdmi kabel. Waarschijnlijk is het een placebo effect dat het beeld er iets beter uitziet }:O

Geluid:

Het geluid gaat dus via HDMI naar mijn receiver naar de Dali Zensor 1 (2 maal). Ik gebruik WASAPI als output en 24 bit 192 khz om enige compressie tegen te gaan.
Het geluid is verwonderlijk beter :0 . Er zit meer diepte in de muziek (bass) dan in mijn vorige hdmi kabel. Dat is geen placebo effect want testen laat een duidelijk verschil horen. Deze kabel is dus gewoon wat beter met muziek dan mijn vorige al zou het ook kunnen liggen aan de nieuwe minihdmi->hdmi converter.

EDIT:
Het lijkt dat een andere MINI-HDMI <-> HDMI converter het verschil maakt...

Zelfde geluid, waarschijnlijk placebo effect door mooi kabel :)

Doelgroep:
Deze kabel kost ongveer 12 euro. Dit is niet veel geld als men ziet wat voor kwaliteit men krijgt. Zeer stevige kabels en zeer stevige connectors. De kabel zelf is ook kwalitatief goed.

Heb jij ook een König HDMI 1.4 kabel 1.5m 90 graden Zwart?

Waarschijnlijk is het een placebo effect dat het beeld er iets beter uitziet
Dat is het zeker. De kwaliteit van een hdmi maakt pas uit bij lange afstanden (>5m). Een kabel van lage kwaliteit kan dan zoveel storing geven dat er soms een 1 als een 0 wordt uitgelezen, of andersom.
Dit kan niet, zie verhaal hierboven. Er moet eens een eind komen aan de fabeltjes over hdmi kabels.
Meer leesvoer op het forum.
Danku :) ja qua geluid zal ook wel placebo zijn dan. Er zou nog wel verschil in de Mini HDMI -> HDMI converter kunnen zitten. Ik weet ook dat hdmi kabels altijd zelfde zijn en geen verschil maken door digitale signalen.
Dus zal de converter ook niet uitmaken, het blijft een digitaal signaal ;)
Ok... zal wel placebo zijn denk ik... kom net terug van iemands crappy audio set. Dat zal het wel zijn geweest
HEMA, heeft anders ook degelijke 1.3, 1.4 kabels in zijn assortiment. Degelijk, gesleevd, degelijke connectors en aan een schappelijk prijsje ( juist een paar aangekocht > Meir, Antwerpen ) Zodus, zal hij bij jullie ( NL ) goedkoper zijn > BTW.
Ik ga toch altijd voor die van de action.
Vroeger eentje van 1,5m voor 2,80 gekocht, van de week 1 van 3m voor 2.99
Kwaliteit is top :)
Deze heb ik nu ook ;) werken net zo goed