Specificaties 27" @ 1920x1080 (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster S27A750D Zwart Review

efgslats 4 juli 2012, laatste update op 8 juli 2012, 2.409 views

Samsung Syncmaster S27A750D Zwart

Pluspunten

• De overschakeling naar 3D werkt goed, en de knoppen op de voet zijn duidelijk.
  • Geen ghosting.

Minpunten

• Had liever een kabel met mini-displayport aansluiting erbij gehad want de normale maat (http://www.computercablei...ayPort-Cable-StarTech.jpg) had ik niet op mijn Club3D Radeon HD 7870 GHz Edition (Overigens had ik die wel op mijn onboard videokaart Asus P8H77-V).
  • Ik had gelukkig (, dacht ik eerst) nog een hdmi kabel liggen, maar daar blijkt de 120 hz niet op te werken, dus zat ik alsnog op 60 hz te gamen.
  • Gelukkig had ik ook nog een vriend die een verloopje naar mini-displayport in de schuur had liggen

Gekeken op internet en daar was hij het goedkoopste. Op vrijdag van leiden naar rotterdam gereden en ding afgerekend en meegenomen.

Het was niet zo druk op de weg dus ik kon redelijk zuinig doorrijden waardoor ik ook niet zoveel benzine-geld kwijt was (jaja

Heb hem nu bijna 1,5 maand, en ben erg tevreden met het scherm. Ik wilde graag 120hz zodat ik optimaal kon quaken op 125 fps, en hij moest full-hd zijn. Ik vond het prijsverschil met de 23 inch zo klein dat ik maar gelijk de 27 inch genomen heb.

Verder werkt de 3D goed, en de knoppen op de voet zijn duidelijk.

Er is een Displayport kabel van een meter bijgeleverd (http://www.computercablei...ayPort-Cable-StarTech.jpg)

De volgende stap is het vervangen van mijn oude Syncmaster T200, want die valt nu in het niets naast die 27 inch reus

Verzending

Ik had in de middag eerst gebeld naar de winkel om te vragen of ze er nog een hadden liggen. Ik kreeg een klantvriendelijke meneer te spreken die mijn gegevens noteerde en hem voor me zou reserveren aangezien ik hem gelijk wilde komen ophalen.

(EDIT: Prijs is inmiddels al 100 euro gezakt zie ik nu, naja dat hou je altijd :)

Heb jij ook een Samsung Syncmaster S27A750D Zwart?

Ik heb eigenlijk niet echt grote problemen, alleen heb ik de laatste tijd wel iets raars gemerkt.

Ik laat mijn PC bijna altijd aan staan en als ik wegga zet ik het beeldscherm uit, maar als ik hem uit of in de slaapstand zet dan heb ik weleens problemen om beeld op het scherm te krijgen. De stekker erin en eruit halen werkt dan ook niet meer, en moet ik mijn PC helemaal uitzetten.

Ik heb er niet echt vaak last van dus ik heb nog niet echt een oplossing gezocht, maar misschien het te maken met het feit dat mijn ATI CCC niet naar de nieuwste versie wil updaten. Ik heb de drivers van mijn Club3D Radeon HD 7870 GHz Edition uit de CD geļnstalleerd (versie 12.3), en daarna geprobeerd te upgraden naar 12.4 en alles lijkt goed te gaan maar de versie blijft op 12.3 staan.

Het verschil tussen HDMI en Displayport is de snelheid:

DisplayPort has more than twice the bandwidth at 21.6 Gbit/s[31] (17.28 Gbit/s with overhead removed) as opposed to HDMI's 10.2 Gbit/s[32] (8.16 Gbit/s with overhead removed) (http://en.wikipedia.org/wiki/DisplayPort)

DP en HDMI worden tegenwoordig vaak naast elkaar gebruikt, het is naar mijn idee een beetje hetzelfde als het Blu-ray en DVD verhaal.

Het voordeel van DisplayPort is dan wel weer het feit dat deze ook met een mini aansluiting beschikbaar is (http://www.bossconn.com/p...oad/2010/11/3/211893W.jpg), waardoor dit minder ruimte inneemt, en waarschijnlijk ook minder warmte genereert. Een vriend van mij heeft bijvoorbeeld een kaart met 6 mini DisplayPort aansluitingen naast elkaar.

Het feit dat er 3D functionaliteit bij zat was een leuke bijkomstigheid, maar ik had dit niet specifiek in mijn eisenlijstje staan. Achteraf gezien vind ik het toch best makkelijk werken, omdat de omzetting van 2D naar 3D via de eenheid in de monitorvoet loopt, waardoor je de videokaart ook niet hoeft te belasten en het makkelijk is te bedienen (http://ic.tweakimg.net/ext/i/productsurvey/61051/21474.jpg)

Met gamen doet hij wat hij moet doen; 2 ms vertraging is bijna niet te merken, en van ghosting is ook geen sprake. QuakeLive draait lekker op 125 fps/120 hz, alhoewel het altijd het beste blijft op m'n oude Iiyama CRT die bijna geen vertraging heeft (was hiervoor nog mijn 2e monitor :) ) Battlefield 3 draait ook als een zonnetje, als ik de settings op medium zet dan haal ik redelijk makkelijk 80 tot 120 fps wat ook lekkerder kijkt op 120 hz :)

[Reactie gewijzigd door efgslats op 8 juli 2012 22:36]

Een paar vraagjes:

Ik lees dat deze monitor dan veel problemen heeft met ondersteuning? Hoe zou hij het doen op een Ati 5870HD met 1GB? (Kan goed zijn dat je geen idee hebt)

Wat is het verschil tussen minidisplay en HDMI, is er een beter dan de ander.

Zelf heb ik nu een 21,5" LG scherm, dus ik zoek wel een leuke upgrade en deze leek me erg geschikt, niet te duur maar mooi tussen in!

Nu kost ie nog maar ¤300 echt de goedkoopste in zijn klasse, is het het echt waard qua 3D en alles? Hoe doet ie het met gamen?

Dankjewel voor de review, beetje simpel en alles.. Maar alles helpt! :D
Was het maar waar, 300 euro. 3D werkt niet met een nvidia kaart, toch?
Ik zie dat ik gewoon een display port heb in mijn videokaart, dus dit alles is geen probleem! Heel erg bedankt voor de extra uitleg, dankjewel dat je de tijd er voor nam :)

Het zou fijn zijn als dr een update was tegen jou problemen, maar misschien ligt dat inderdaad aan de video kaart zelf.
Ik heb hem ook,maar ik vind het geen aanrader. 3-d is matig, resolutie is te laag voor het beeld. De bril die ze erbij leveren is een goedkopere dan in de handleiding. Die 120 frames
is leuk. Maar een beetje 3-d film(gedownload....hoge kwaliteit) geeft een te donker beeld.

Welk profiel en instellingen en brillen je ook gebruikt. Hij ondersteunt de 3-d vision2 niet van nvidia en ik kocht hem juist voor 3-d. Als je gamed is die voor die 300euro wel de moeite waard. Heb er zelf 4 voor betaald. Beetje jammer dat de monitorestore hem nu al voor 300 verkoopt, want verkopen heeft nu weinig zin.

Heb zelf 2 watergekoelde 670's in sli en wat thij zegt over de displayport zegt klopt, dan knippert de led wel van het osd, maar hij heeft weinig zin om beeld te geven. En soms geeft hij opeens de melding dat je niet de optimale resoltie aan hebt staan:) Terwijl hij gewoon op max staat.

Dan druk je hem weer even aan en uit en heb je je beeld. Die software van samsung is iig niet helemaal to the point, maar verder niet storend. Inkijkhoek is netjes.
Ik heb hem 1.5 maand(na veel positieve reviews op buitenlandse sites e.d.) en soms gooi iki bf er wel eens aan en is het wel vet met 120 frames en het scherm is netje afgewerkt. Kortsamengevat:game je veel en heb je een kaart die wel meer dan 60frames haalt is 300perfect. Voor gedownloade media welke op 30frames draait(en dat zijn de meeste) zou ik hem niet kopen.
zou u wat meer foto met hogere resolutie kunnen plaatsen?