Specificaties 3,14" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Y Duos S6102 Zwart Review

dijksan 4 juli 2012, laatste update op 4 juli 2012, 2.402 views

Samsung Galaxy Y Duos S6102 Zwart

Pluspunten

• Vooral goedkoop product. Voelt solide

Minpunten

• Niet alle apps werken op de telefoon

Goedendag, in verband met de gratis diensten. Whatsapp, bankieren ed. toch maar eens op zoek gegaan naar een smartphone.
Daar ik van mijn werkgever wel een telefoon had gekregen zonder internet mogelijkheden heb ik deze dualsim gekocht.
De strakke prijs van onder de 140 euro vervangt dus mijn werk telefoon en prive toestel.

Gebruik. De bediening van het toestel werkt soepel. Geen hinderlijke wachttijden. Wel bleek achteraf dat niet alle apps beschikbaar zijn voor dit toestel. Mogelijk komt dat door de beperkte beeldpixels.

Bereikbaarheid
Doordat de telefoon de beide simkaarten direct gebruikt ben ik bereikbaar op beide telefoonnummers
De uitgaande gesprekken kunnen gemakkelijk middels sim 1 of 2 gedaan worden,

Internet contact kan bijvoorbeeld vast werken volgens 1 sim kaart.
Browser is standaard van google. De pas uitgebrachte browser van Firefox werkt helaas niet.

Gps
Het toestel is voorzien van een snelle gps chip.
Met goede software bijvoorbeeld "Igo" is de telefoon goedkoper in gebruik als een los gekocht navigatie systeem.

Batterij duur
De batterij gaat lang genoeg mee als je hem als telefoon gebruikt. Bij gebruik als navigatie middel moet je wel een autolader gebruiken.

Het toestel is zeer bruikbaar in de praktijk.
Voor een uitgebreide review door profs verwijs is naar google

Heb jij ook een Samsung Galaxy Y Duos S6102 Zwart?

Beste dijksan, je review is erg kort door de bocht. Inhoudelijk zeg je niet veel meer dan hetgeen wat je in de winkel al kunt uitproberen.Daarnaast zet jij een aantal aannames neer die niet onderbouwd zijn en/of geen waarde hebben.

Ik zou je adviseren om in de toekomst eens vergelijkbare reviews te bekijken. Soms is het ook handig om aan te geven wat de beperking is kwa specificatie en deze in vergelijking te trekken tot andere toestellen.

Een iPhone heeft een scherm resolutie van 960 x 640 pixels. De Samsung Galaxy Y 2 heeft slechts 240 x 320 pixels. Een derde zou bijvoorbeeld kunnen zijn de Samsung Galaxy S2 die een resolutie biedt van 480 x 800 pixels.

Daaruit zou je de conclusie kunnen trekken dat de gemiddelde schermgrootte van een telefoon hoger is dan die van de Galaxy Y2 en dat app ontwikkelaars onvoldoende rekening houden met kleinere schermen waardoor apps onduidelijk of niet functioneren op een scherm met een zeer beperkte resolutie.
vind het maar een matige review sorry :)
Gezien de mods is jouw commentaar van hetzelfde niveau! :+
Het schrijven van een pro review moet men vooral overlaten aan iemand die de gehele dag met gadgets in de weer is. Het maken van een review is een persoonlijk ervaring van een produkt beschrijven in een taal welke gebruikers van dit forum kunnen lezen.
De spec staan vaak al goed omschreven op het internet.
Het kopieren van een pro review is geen kunst. Ik zal zeker niet onderkennen dat een review geschreven door een pro meer info geeft.

Vind je het niets dan is waarschijnlijk deze review niet voor u. Waarschijnlijk heeft u dan bijvoorbeeld een telefoon uit het top segment.

Duidelijk is dat de beschreven telefoon bruikbaar is in de praktijk. Gaat het daar niet om
Beste Dijksan,

Je schrijft dat niet alle Apps werken op het toestel, zoals FF. Dit zou kunnen komen door de android release. Is de s6102 te upgraden naar een hogere release dan de geleverde 2.3?

Kun je misschien nog een aantal Apps noemen die niet blijken te werken?
Het blijkt dat de apps niet werken ivm de schermresolutie.
Igo navigatie werkte ook niet. Maar naar zoeken op internet bleek ook voor deze telefoon een juiste versie te bestaan. Nu werkt het wel en meer dan goed zelfs. Je kan niet eens een navigatie systeem kopen voor de aanschaf waarden van deze telefoon.

bv firefox browser, geen flash mogelijk van adobe,

Ik heb op internet wel een forum gevonden welke het mogelijk zou maken om een upgrade te doen naar een andere release. Zelf heb ik angst om te upgraden daar mij de beperkingen in de huidige versie niet storen.

Nu heb ik het toestel meer dan een maand in gebruik. Ben tevreden over het toestel. Batterij duur bij normaal gebruik is 2 dagen. Wifi staat dan uit.
Je geeft aan dat niet alle apps beschikbaar zijn voor deze telefoon. Nu ben ik natuurlijk heel erg benieuwd welke van de populaire apps dit over het algemeen zijn.

Zou je kunnen aangeven een aantal van de populairste apps die niet beschikbaar zijn voor deze telefoon?
Werkt whatsapp (voor mij belangerijk) wel op deze telefoon?

[Reactie gewijzigd door SpitfireNL op 18 december 2012 10:31]

Whatsapp werkt erg goed, met name de apps welke grafisch mooi moeten zijn werken niet goed.

bankieren, telegraaf, lookout, nu.nl werken allemaal goed.
De meeste apps werken goed.