Lenovo IdeaPad Z580 Review

sojab0on 4 juli 2012, 785 views

Lenovo IdeaPad Z580

Pluspunten

• grote harde schijf
  • optimus hd 4000 en gt630
  • 8gb ram
  • en het gebruik van de 3e generatie core i cpu wat ik nog niet in veel laptops tegen kwam.

Minpunten

• 150n wifi ipv 300n
  • 100mb bedraad ipv 1gb
  • touchpad soms regeert het scrollen niet

ik heb de i5 versie van de z580 nu 2 weken en moet zeggen dat hij is snel stil en gaat aardig lang op een accu.

heb meerderen reviews gezien op notebook check over de vidoekaart maar merk der weinig van

ik heb ghost recon future soldier op maxed out gespeeld zonder moeite en maxpayne 3 op midel-hoog setting en hier heeft deze laptop geen moeite mee.

de echte plus punten zijn

de dual video on cpu hd 4000 en de gefroce gt630m waar de nvidia optimus technoligie word toegepast om accu tijd te besparen.

de lekker hoevelhied van 8gb ram en de toch wel grote hardeschijf van 750gb voor een laptop.

een par minpuntjes zijn de 150n wifi kaart en de 100mb bedraade kaart tevens zo de i7 versie die op cpu na volledig gelijk is

een top laptop voor een echt goeien prijs 599 euro

• acer 24inch 243h
  • logitech k230 keyboard
  • microsoft sidewinder muis
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Lenovo IdeaPad Z580?

Wat is aardig lang voor een accu?
Ik heb de i5 versie ook, en ook gereviewd, staat alleen bij i7 versie :S
Maar qua gamen, dat doet ie aardig goed naar mijn mening.
Far cry 2 op high draait heel soepel, ik denk zelfs 60fps, crysis 2 draait er extreme graphics op.
Dus daar is niets mis mee :P Battlefield 3 heb ik maar niet geprobeerd, ik denk dat alleen op low/ medium zal gaan.
Bij mij doet de accu het echter een 1-2 uur op 1 accu tijdens het gamen.
Voor de rest is de accu zeker wel sterk genoeg voor deze laptop om het 4-5 uur op het internet uit te houden.
ik heb gister nog op volle accu ghost recon zitten doen en heb toch ckkr wel ruim 3,5 uur zitten gamen voor windows begon te piepen dat ie stroom wilde
afhankelijk maar ik doe der ruim 4 tot max 5 uur mee
En voor wat soort doeleinden gebruik jij de laptop?

Gaat de accu 4 uur lang mee als je de hele tijd zit te gamen? Of is dat enkel bij het gewone Huis / tuin en keuken gebruik c.q. Internetten/documentbewerking dat soort zaken?
nog een extra min puntje is de intel widi techniek werkt niet der zit geen intel wifi kaartje in maar en atheros
ik game der wel op maar houd hij met ghost recon wel bijna 4 uur vol op zn accu hoor

alhoewel ik heb laatste dagen bijna niet meer doe meer laptop die ik voor school heb genomen dan voor gameing heb daar een desktop en ps3 voor staan
Ik heb er nu een SSD in gebouwd en Diablo 3 loopt veel soepeler. Geen idee waardoor dit nu komt. Misschien omdat ik windows weer opnieuw heb ge´nstalleerd en iets anders heb gedaan met de drivers? Of zou het toch wel aan de hdd liggen dat die framedrops had.

Hij loopt echt 100% soepel op de hoogste kwaliteit.
Schandalig 100mbit poort ipv gigabit...

Edit: Tja budget lijn van Lenovo is niet zo spannend, de Edge/T/X/W series zijn pas mannendingen.

[Reactie gewijzigd door bardi-1 op 25 mei 2013 08:30]

die zijn in prijs verhouding tot deze wel ff wat duurder dan deze met zn 599 de i7 is 699 en die edge reeks begint pas bij 799.
Een ssd is een must in deze laptop. De 750 gb schijf die ingebouwd zit is echt enorm traag. Je laptop vliegt zowat nadat je er een ssd ingezet hebt.

Aanrader dus
heb er en tijd een samsung 256gb 830 ssd in gehad maar dan mis ik toch weer de ruimte ik wacht tot dat er ssds zijn van gelijke grote en beetje betaal baar worden van zulke groten dan wissel ik pas weer.