Avermedia TV Box 9 Review

BMO 19 januari 2008, 1.237 views

Avermedia TV Box 9

Pluspunten

• Werkt zonder dat de pc moet aanstaan.
  • Afstandsbediening met zeer goed bereik.
  • Geen drivers nodig.
  • Slaat zenders op op het intern geheugen.
  • Allerlei aansluit mogelijkheden.

Minpunten

• Geen.

Features Score: 5
Ik heb nu sinds ongeveer een jaar de Avermedia Tv Box 9 ter vervanging van mijn oude hauppauge tv kaart.

Ik was al een tijdje opzoek naar een nieuwe tv kaart omdat ik het altijd een lastig klusje vond om alle zenders opnieuw te installeren na een schone installatie van windows en ookwel omdat de drivers van Hauppauge niet helemaal in oorde waren.

Mijn eisen voor de nieuwe tv kaart waren:

1. Goed beeld en geluid.
2. Goede driver ondersteuning.
3.Een afstandsbediening.

Na een korte zoektocht over internet kwam ik de Avermedia Tv Box 9 tegen.
De Tv Box 9 voldeed aan al mijn eisen en heb deze daarom aangeschaft bij alternate voor 130 euro.

Hoe werkt de Tv Box 9?
De Tv Box 9 is een externe tv-kaart in een speciale behuizing die gebruikt kan worden zonder dat de pc hoeft te draaien, wat ikzelf een heel groot voordeel vind.
De Tv Box 9 moet worden aangesloten tussen de pc en de monitor en dient eigenlijk als een soort switch tussen beide.
Hetzelfde geld ook voor het geluid.
Als de Tv Box aangezet word krijg je dus tv op je monitor zonder dat de pc erbij komt kijken.

Gebruiks ervaring
Ikzelf vind de Tv Box 9 een super uitvinding mede omdat de pc dus niet aangezet moet worden om tv te kunnen kijken en doordat je geen tv moet aanschaffen wat weer extra ruimte inneemt en ook meer geld kost.
De Tv Box 9 heeft een uitermate goede beeldkwaliteit mits je natuurlijk goede coax kabels gebruikt.
Ook het geluid is dik inoorde en loopt verder perfect synchroon met het beeld.
De afstandsbedieng werkt zoals hij moet werken en heeft al zeg ik het zelf een prima bereik, sterker nog hij werkt zelfs nog als ik op de overloop ga staan en dat is ongeveer 20 meter ver van de Tv Box 9.
Natuurlijk is dit niet het geval wanneer er een obstakel tussen de afstandbediening en de Tv Box komt maarja dat lijkt me duidelijk.

Ik heb inmiddels een digitale tv decoder met bijhoorde smart-card aangesloten op de Tv Box 9 en nu is het beeld uitermate goed.

Drivers en software
Hierover kan ik heel duidelijk zijn de Tv Box 9 heeft geen software en of drivers nodig omdat hij gewoonweg niets met de pc te maken heeft,
Opnemen met de pc kan dus ook niet, het is wel mogelijk om er bijv een video recorder op aantesluiten en zo programma's optenemen.

Zoals je al begrepen hebt ben ikzelf zeer te spreken over dit bijzondere apparaatje en vind het ook raar dat hij op zo weinig plekken te koop is behalve dan bij alternate :) De prijs die ik ervoor betaald heb (130 euro) is het geld dubbel en dwars waard.
Ik hoop dat ik een PoteniŽle tv-kaart koper hiemee overgehaald heb om eens naar dit geweldige product omtekijken.
Als jullie nog meer informatie willen dan hoor ik het graag en zou het zo spoedig mogelijk in de review bijwerken.

Heb jij ook een Avermedia TV Box 9?

De digitale decoder heb ik gewoon aangesloten op de aansluitingen die voorop de tv box zitten dit werkt goed.
Inmiddels heb ik zelf ook een andere monitor gekocht 22inch full hd 16:9 dus hetzelfde formaat als een tv heeft.
hierop is het beeld heel aardig te noemen en zeker als je er een stukje vanaf doet het niet onder voor een normale tv.
Op mijn nieuwe scherm zit de tv box aangesloten op de vga aansluiting die achterop mijn scherm zit

Tegenwoordig zijn er van de Avermedia tv box andere versies te krijgen waaronder eentje die breedbeeld resolutie ondersteund, en ook zijn er modellen verkrijgbaar die aangesloten kunnen worden op DVI.

sorry voor de veelste late reactie :P
Goeiendag!!

Ik ben blij eindelijk eens een revieuw te vinden over een avermedia tv box.
Alleen nou heb ik een kleine vraag, op wat voor een scherm heeft u deze aangesloten en hoe precies? zou je er misschien fotos van kunnen maken en sturen?
Ik ben van plan een full hd lcd monitor te halen en dan de tv box daar aan koppelen maar krijg je dan geen beeld verschil, aangezien tv afmeting anders is dan van een lcd monitor? gtraag zou ik hier meer info over willen of eventueel indien mogelijk wat fotos!
En hoe sluit je de digitale decoder aan? is dit een kpn digitenne pakket of een wat luxer pakket?

ik zou erg graag wat meer info willen!

vriendelijke groeten,

Geimerster.