Nokia N81 8GB Zwart Review

ManUDie4 19 januari 2008, laatste update op 2 augustus 2008, 1.274 views

Nokia N81 8GB Zwart

Pluspunten

• Stijvol
  • Geheugen
  • WLAN
  • Muziekspeler
  • Media

Minpunten

• Internetten doet soms raar
  • Camera (2,0 MP)
  • Geen GPS

Ik kocht de Nokia N81 omdat ik een smartphone wou. Ik had hiervoor de Motorola V3 Razr.

Smartphone
De telefoon word standaard geleverd samen met een accu, telefoon, oordopjes, software,handleiding, stroom- en datakabel.

Heb deze telefoon nu een paar weken en hij doet het goed, alles wat ik wens in een telefoon heb ik gevonden. Een groot geheugen, groot display, ingebouwde boxen aan de zijkant ( kan vrij hard geluid leveren), de kwaliteit van het geluid is prima het beeld is ook goed.

Het is een echte slide-phone dus je moet wel wennen aan het typen van een sms hiermee. Dat was in ieder geval voor mij zo.

Bereik
Deze mobiel kan werken op de standaard gsm bereik en gebruik maken van UMTS ( ookwel 3G) Ik maak gebruik van Vodafone.

Accu
De accuduur van deze mobiel is ronduit goed. Ik luister veel muziek, sms veel en internet flink ermee, zo houdt deze accu het 4 dagen vol, met intensief gebruik.

Kantoor
Kantoor functies zijn er veel, je kunt smsen laten voorlezen (je leest het goed) Het klinkt niet echt super, dus veel heb je er niet aan. Aan de andere hand kun je pdf files op je mobiel bekijken. Memo's, agenda's, zoekfuncties ook inbegrepen voorals je iets wil zoeken in die 8 GB.

WLAN
Deze mobiel heeft WLAN, hierdoor kun je draadloos internetten op hotspots of gewoon op je draadloos thuis netwerk. Hij ondersteunt wlan b/g. Het internetten gaat vrij makkelijk, alleen als je veel vensters open laat staan kan deze wat buggy worden.

Mediatoets
Een van de key-features van deze telefoon is dat er naast het navigatie-knop een mediaknop heeft. Als je deze indrukt kom je in een apart menu waarin je media functies kunt oproepen. Hierbij kun je de navi-knop gebruiken als een soort Ipod wieltje (met je vinger ronddraaien) Dit vind ik leuk gedaan.

Camera
De camera functies zijn vrij standaard. Je kunt foto's bewerken etc. Wat je ook kunt doen, is ze delen op je eigen netwerk. Er zit ook een camera aan de voorkant, dit is voor video gesprekken.

Looks
De mobiel zit er goed uit. Je kunt er mee op straat lopen, wat op valt is dat er een kleine ruimte tussen het beeldscherm en de functietoetsen eronder zit. hier kan stof tussen komen. Beetje verstandig omgaan met deze mobiel en dan is er niets aan de hand.

Extra's
Standaard bij deze telefoon kreeg ik een album van Maroon 5 erop. Het is ook mogelijk om op deze mobiel N-Gage spellen te spelen. De graphics zijn goed en het speelt ook nog eens leuk. Je kunt het op landscape modus spelen.

Deze smartphone is zijn prijs waard, vrij helder.

Heb jij ook een Nokia N81 8GB Zwart?

nette survey, heb zelf de n95 8gb en ben daar ook erg tevreden mee (lijkt bestwel op dit toestel, op camera gps en looks na) jammer alleen dat tot nu toe alleen de n-gage demo's beschikbaar zijn en nog niet het daadwerkelijke platform (online gamen op je mobiel :D)
Bedankt, ja dat klopt inderdaad haha :) ik vind het ook jammer, want Nokia is het N-gage concept flink aan het promoten. Maar als je dan al hardware, in de vorm van de N81 of N95, uitbrengt die er geschikt voor is terwijl er alleen demo's beschikbaar zijn vind ik zelf een tikkie twijfelachtig. Gelukkig geeft de N-gage site hoop :)