Medion Akoya S3212 Review

SvitusNewbie 17 juli 2012, laatste update op 17 juli 2012, 837 views

Medion Akoya S3212

Pluspunten

• Licht, wit, Win7, batterij duur.

Minpunten

• Wifi connectiviteit verdwijnt, geen support van Medion drie dagen naar melding van de klachten. datum instellingen gaan vanzelf terug naar 1.1.2002...

De MEDION® AKOYA® S3212 notebook laat ernstig te wensen over. Wifi connectiviteit verdwijnt zonder reden vaak naar opstarten en regelmatig daarna. Geen tijdige support van Medion drie dagen naar melding van de klachten. De notebook is nog geen drie weken uit de doos.

P.S. mijn Vaio die met dezelfde instellingen naast de Medion draait heeft nooit last van met de wifi connectie of default datum instellingen.
Een maand later en de MEDION support is steeds nog niet in staat het probleem op tel lossen en probeert met irritante nutteloze vragen de vervang of reparatie claim te vertragen.

Dit was en verjaardag cadeau - NICE SURPRICE!!!!

Dit is hun raad: (Heb ik al drie keer probeert!!!)
Helaas valt uw toestel niet meer binnen de zichttermijn, een creditatie danwel omruiling is derhalve niet meer mogelijk. Wanneer u niet beschikt over een extern dvd station, kunt u de aankooptoestand ook herstellen doormiddel van de F11 toets tijdens het opstarten. Druk hiervoor zodra u de melding "Press F11 to start recovery" ziet, op F11. Hiermee word het herstelprogramma gestart en kunt u de verdere instructies op het scherm volgen.

(minder (-;)

Heb jij ook een Medion Akoya S3212?

Heb je zelf al iets anders geprobeerd dan standaardinstallatie herstellen? Nieuwe install doen? Standaard datum-instellingen kan liggen aan een lege BIOS-batterij, dat zou lastiger zijn.
Wifi zal een driverprobleem zijn (download eens de drivers van de maker zelf ipv die van de site van Medion). Mocht dat niet werken kan het een hardwareprobleem zijn, maar dat lijkt me minder waarschijnlijk anders zou hij totaal niet werken.

Verder is dit een review, niet een forumonderdeel waar je kan klagen, gebruik het dan ook als iets dergelijks. Dit houdt in: Zoveel mogelijk objectief onderdelen benoemen, een beetje specs listen, wat benchmarks, wat nuttige info, in plaats van alleen maar één negatieve eigenschap constant benadrukken.
Andere mensen kunnen andere problemen of juist geen problemen whatsoever tegenkomen dus dit zal niet iedereen kunnen helpen.

Jammer dat je verjaardagscadeau niet mee wil werken, maar ga eens bij de winkel langs waar hij aangeschaft is en zeg gewoon dat je hem voor reparatie wilt opsturen, da's een stuk beter dan een beetje rondmailen en zeuren dat er geen goede oplossing geboden wordt uit Medion die zelf niet de directe verkoper zal zijn (neem ik aan) en derhalve voor de garantieperiode eigenlijk geen business met jou hoeft te doen.

[Reactie gewijzigd door Merethil op 17 juli 2012 20:06]

Direct van Medion online besteld, dus hun zijn de verkopers! Ik ga geen euro's besteden aan en nieuwe niet werkende product waar de verkoper niet voldoende garant wil staan. Alle Windows en driver updates drie keer geprobeerd. Ik ben hier al en paar weken met bezig, lekker hey!

Dit is mijn feedback, dus ik laat ander mensen de keuze en ander product kopen die uit de doos werkt en waar je goede klanten support ontvangt. ;)
Edit...

[Reactie gewijzigd door Hamed op 17 juli 2012 22:29]

Merethil is nogal belelerend. Je mag toch wel enige service verwachten als een product niet voldoet aan de spec's. Met van een kastje naar de muur mentaliteit schiet je niet veel op.

Mijn bevindingen met dit notebook is dat de accu de eerste 3 jaar meegaat, maar dat nu de accu het begeven heeft. Helaas is een vervangende accu nogal prijzig. Ik vond dat de laagste prijs voor zo'n accu ¤50 was. Wie kent een alternatief?