Specificaties Actie, Strategie en management-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Company Of Heroes: Opposing Fronts, PC Review

bogoboy 19 januari 2008, 687 views

Company Of Heroes: Opposing Fronts, PC

Pluspunten

• Grafisch nog steeds erg mooi.
  • Goed speelbaar
  • nog steeds origineel
  • draait ook stabiel

Minpunten

• installatie zeer irritant
  • verplichte installatie van nieuwe patches belachelijk irritant

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 5
Geluid Score: 5
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 5
Nou,
Dit is de vernieuwde review, de oude review is niet meer terug te lezen.

Na het uitspelen van het eerste deel van Company of Heroes nu de volgende.
Uiteraard origineel gekocht.

Nou installatie registeren, om online te kunnen spelen.
Daarna diverse keren patches moeten downloaden (waardeloos systeem) en de laatste patch dankzij reacties op mijn vorige review de patch gevonden in mijn documenten en het spel was eindelijk speelbaar.
Dit hele verhaal heeft door mijn niet te snelle internetverbinding ruim 2 uur in beslag genomen. Dit is dan ook het grootste vervelende nadeel van dit spel!

Maar het is toch niet te geloven dat je niet het spel zo kunt installeren en gelijk kunt spelen?

Het main menu is niet meer hetzelfde ingedeeld als het eerste deel. Wel is het nog steeds overzichtelijk.
Je hebt 3 Campaigns: Liberation of Caen, Operation Market Garden en the Invasion of Normany. De laatste kun je alleen spelen als je het eerste deel ook hebt.

Eerst ben ik naar het options menu gegaan en heb de instellingen gedaan die haalbaar zijn voor mijn systeem. Ik draai alles op zijn hoogste bij een resolutie van 1440 x 900. Wel heb ik de brightness wat hoger gezet.

Toen begonnen met Operation Market Garden.
Alles lijkt veel op het eerste deel alleen speel je in deze Campaign aan de Duitse zijde. Deze bouwen een HQ met daaromheen gebouwen zoals kompaniekampfgruppe e.d.
Even wennen aan de nieuwe troepen en opties maar is nog steeds prima speelbaar. Je moet de gealieerden tegenhouden of terugdringen, hierbij boobytraps plaatsen in huizen...
Er zijn dus wat nieuwe dingen en het is leuk spelen.

In het algemeen lijkt het veel op het eerste deel, kijk ook eens bij mijn andere review over Company of Heroes.

Liberation of Caen heb ik ook al geprobeerd en hierbij speel je aan de kant van de geallieerden. Deze hebben geen HQ meer zoals in deel één maar alles wordt gecoördineerd vanuit vrachtwagens. Is wel grappig maar ook weer even wennen. Dit is gebasseerd op historische feiten maar had van mij uit het spel weggelaten mogen worden.

Het geluid, prestaties, replay waarde is eigenlijk allemaal het zelfde als bij het eerste deel, geweldig dus. Het ziet er mooi uit, is goed te spelen maar je hebt een goede pc nodig om het spel voluit te kunnen draaien.

Mijn indruk van dit spel is dat het een leuke opvolger is van het eerste deel. Toch door de verplichte internet functies is voor mij dit spel geen waarde opvolger en hadden ze meer in de trendt van het eerste deel mogen blijven.
De beoordeling in het algemeen is dus goed en niet zeer goed.

Mocht er een nieuw deel komen, weet ik nog niet of ik het ga aanschaffen gezien de irritaties bij het installeren van het spel.

Heb jij ook een Company Of Heroes: Opposing Fronts, PC?

Graag wil ik toevoegen dat vanilla CoH dus niet de update een mooie game was, gebalanceerd en leuk om online te spelen !

De nieuwe armies (oftewel britten en panzer elite) hebben de boel flink verziekt... het is niet mogelijk te winnen met de oude legers (amerikanen en normale duitsers) van de nieuwe armies...

In my eyes van ex-coh fan TOTAL BULLCRAP... opzouten met CoH OF !!!