Asus M2N8-VMX Review

Pluspunten

• Stabiliteit & betrouwbaarheid
  • Overklokbaar
  • On board Video ''erg'' goed

Minpunten

• Gebrekkige Chipset (PCIe8x&sata)

Layout Score: 4
Algemene beoordeling

Ik draai dit bord al 1 Jaar ongeveer. Ik had het testijds gekocht om mijn onstabiele ECS bord te vervangen. Het zat destijds in een HomeSurvertje daarom was een onboard belangrijk. Maar 2 a 3 maanden geleden heb ik mijn Game-PC verkocht. Wand ik ben er achter gekomen dat je op een simpele PC ook kunt gamen. Na wat upgrades om het goed werkbaar te maken Zit er het volgende in

AMD 4000X2 brisbane 65Watt AM2 @2200Mhz (Op4200X2 Speed)
3GB PC6400 (2X1024+2X512)
7300GT Silent @PCIe8X
160GB Sata
CD-RW&DVD station's

En dat gevoed door een 350watt Aopen

Featureset

Matig. Omdat je maar de beschikking hebt tot een PCIe bandbreedte van 8X en geen 16X. nou maakt dat bij mijn videokaart niets uit. Maar wil je een 8800GT draaien word dat toch echt een bottleneck. Ook is er maar een IDE kanaal en ook maar 2Sata Aansluitingen. er kunnen dus MAX 4HDD's op en in de praktijk maar 2 (en 2 Opticals). Echt een nadeel vind ik

Layout

Erg goed geen kabeltje zit echt in de weg. Alleen De P4 Stekker is er soms lastig in te krijgen. Omdat deze erg hoog geplaatst is.

Prestaties

Erg goed Loopt echt als een zonnetje. en game er erg veel op
Ook heb ik een tijdje met de onboard 6100 Gegamed en ik kon bijna alles draaien op 800X600. Alleen met een 22'' koos ik toch voor een net iets betere kaart en ik wou mijn monitor op DVI aan kunnen sluiten.Maar je kan ook zonder draaien (op VGA)

Stabiliteit & betrouwbaarheid

Goed, Draait Gemiddeld 8 Uur perdag vlekkeloos. De temparatuur van het moederbord schommelt tussen de 35/40 Graden. Wel wat anders de Nfoce 4 chipset.

Overklokbaarheid

Ik heb ook met dit bord een maand een Sempron 2800+ gedraaid op een overklok van 1,6Ghz Naar 2,2Ghz 600Mhz zonder voltmod met zo'n bord..

Compatibiliteit

Alles Pakt hij. Mits je de bios telkens update, 8 GB DDRII en een 6000X2 moet er allemaal mee werken

Ondersteuning door fabrikant

Erg goed, ik update de bios altijd. hij werd geleverd met een 301 en ik zit nu inmiddels op 1107 27-09-07. De site van Asus is erg langzaam Alleen ze hebben om de 3 maanden een nieuwe bios uit.

een Jaar gelden bij mycom voor 64euro gekocht erg netjes dus.

Overig

Ik vind de Low-Buget bordjes van Asus erg goed. Ze hebben vaak niet zo veel (PCIe8X/2Sata) alleen ze zijn erg stabiel. en met de Mid-Buget heb ik vaak last mee gehad (SLI Nfoce 4/P4S800/P4S800D)

Heb jij ook een Asus M2N8-VMX?