Specificaties Full HD LCD-beamer - Bekijk alle specificaties

Epson EH-TW3200 LW Review

J-roenn 2 juli 2012, laatste update op 2 juli 2012, 4.373 views

Epson EH-TW3200 LW

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • prijs/kwaliteit
  • geluidsproductie
  • 3 jaar garantie op de lamp ( en zonder zeuren vervangen )

Minpunten

• Beperkte instellingen ( o.a. Keystone )
  • Beperkte aansluitmogelijkheden ( geen geluid regelen via de beamer )
  • Grootte

Contrast / helderheid Score: 5
Ik heb deze beamer ongeveer vijf maanden in bezit, ik vind vooral de beeldkwaliteit ontzettend goed. ik zal per punt mijn mening proberen te geven... als je vragen hebt kan je altijd een berichtje sturen.

Mogelijkheden
qua mogelijkheden een redelijk beperkte beamer, zo is er geen keystone in te stellen ( noodzakelijk als de beamer vanuit een bepaalde hoek projecteert ), zijn de aansluitmogelijkheden zeer miniem, zit er geen ingebouwde speaker in de beamer en is het ook niet mogelijk om het geluid ( dus ook volumeregeling ) via de beamer te laten lopen. heb je dit echter allemaal niet nodig dan is dit een perfecte beamer !

Gebruiksgemak
Aansluiten gaat goed, menu is duidelijk de afstandsbediening is erg groot maar ook duidelijk. leuke future op de afstandsbediening is dat je ( voor als je in het donker zit ) de knoppen kan laten verlichten zodat je ziet waar je mee bezig bent. filters zijn gemakkelijk te reinigen.

Beeldkwaliteit
in een verduisterde ruimte is dit gewoon subliem, voor deze prijs kan dat haast niet beter. als je in een ruimte zit die redelijk verlicht is is de lichtopbrengst net te laag. ik heb hier echter alleen last van als bijv. de zon op het raam staat van de ruimte waarin ik kijk, voor deze prijs vind je ook geen vergelijkbare beamer met een hogere lichtopbrengst.

Vormgeving
Zowel de beamer als de afstandsbediening zijn gigantisch groot, ik heb de beamer aan mijn plafond hangen dus ik heb hier zelf geen last van. de lens is met de hand in hoogte en zijdelings verstelbaar doormiddel van twee schuifwieltjes.

Duurzaamheid
kan ik nog te weinig over zeggen om een cijfer te geven, de beamer voelt echter zeer stevig aan en ik verwacht dat deze dan ook lang zal meegaan, een lamp ( origineel nieuw rond de 250,- ) gaat volgens de fabriek rond de 4000 uren mee.

Update :28-02-2013
na 13 maanden en 2600 uur kijkplezier is de lamp er mee gestopt, deze is echter door een door Epson ingehuurd reparatiebedrijf binnen de garantie vervangen, volgens Epson valt de lamp namelijk gewoon in de 3 jaar garantie die je krijgt op hun producten.
ik heb de beamer opgestuurd en 3 weken later terug gekregen met een gloednieuwe lamp, ik weet niet hoe andere fabrikanten van beamers hier mee om gaan maar ik vind dit echt een geweldige service, als je bij Epson dus een beamer koopt dan ben je ook echt verzekerd van 3 jaar kijkplezier.

Heb jij ook een Epson EH-TW3200 LW?

Keystone is iets wat je niet wil gebruiken, deze beamer heeft Lens Shift.
Hoe krijg je met lens shift dan de lichte Trapeziumvorm uit je beeld?
Je moet er voor zorgen dat je beamer rechtstaat of hangt.
Hallo,

daarom vond ik het vreemd dat u meldde dat je de keystonefunctie niet nodig hebt, ik kan mijn beamer namelijk niet recht hangen ( als hij rechtvooruit projecteert dan komt het niet op mijn scherm maar daarboven terecht. ). daarom is dit dus wel een functie die je mogelijk zou kunnen missen op een beamer.

[Reactie gewijzigd door J-roenn op 21 augustus 2012 13:58]

Ik neem aan dat je ondertussen door hebt dat de keystone functie overbodig is ivm lensshift?
ik heb dezelfde beamer ook aan het plafond, maar daar is de lensshift dus handig voor. Beamer kaarsrecht opgehangen en de wieltjes zorgen ervoor dat het beeld komt waar ik wil en ook nog een als vierkantje en geen trapezium. Keystone is juist slechter voor je beeld, want dat is eigenlijk een slechte manier van je beeld vervormen en krijg je altijd donkergrijze vlakken (vooral zichtbaar in goed verduisterde ruimtes) aan de zijkant (dat komt dan door je keystone, je beeld blijft feitelijk een trapezium)