Specificaties 32" HD Ready LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Sony Bravia KDL-32T3000 Zwart Review

temporum 17 januari 2008, laatste update op 17 januari 2008, 3.936 views

Sony Bravia KDL-32T3000 Zwart

Pluspunten

• 3x HDMI, DVB-T, DVB-C, CAM mogelijk voor extra programma pakket

Minpunten

• Sony levert geen support voor DVB-C + CAM combinatie

LCD-TV met DVB-C tuner (excl CAM)
Recent heb ik de KDL-32T3000 ingesteld, instelling van het analoge deel leverde geen problemen op. Het bleek dat deze LCD-TV naast analoog ook een DVB-T en DVB-C tuner herbergt. Vooral m.b.t. deze laatste feature was ik erg benieuwd hoe e.e.a. zich op de CAIWay kabel zou gedragen. Instelling van de digitale kanalen (services) ging in eerste instantie niet lekker, maar na heraansluiten van de kabel (kennelijk slechte verbinding) werden er niet 60 maar 350 kanalen gevonden (dit gebeurt volautomatisch en duurt ca 15 minuten). Bedenk dat de gevonden kanalen vervolgens met de hand in de gewenste volgorde gezet moeten worden. In de STB's van Samsung en andere fabrikanten, die door de provider worden ondersteund, wordt dit door de firmware geregeld. Dus eigenlijk geen echte problemen, het beeld is perfect, kontrast, kleur en helderheid zijn goed in te stellen. Features zijn uitgebreid, naast de genoemde tuners zijn o.a. 3 HDMI ingangen, een PC-ingang; een component ingang, SCART, een service ingang voor downloaden van firmware via MS-stick, etc.

Er kan een CAM (Alphacrypt classic) in deze LCD-TV gestoken worden (t.b.v. het uitgebreide programma pakket van CAIWay), waar vervolgens weer de kaart van CAIWay in past; zodoende is er geen externe STB nodig. Er kan dan van een enkele en dus simpeler afstandsbediening gebruik gemaakt worden i.p.v. twee.

Ik heb nog geen ervaring met de CAM, maar in forums gezien dat de W3000, X3000 en X3500 serie wat compatibliteitsproblemen met de CAM + kaart hebben i.c.m. het signaal dat door de providers verzonden wordt. Of dit ook voor de T3000 serie geldt weet ik nog niet. Sony verkoopt deze LCD-TV's met DVB-C tuner met de mogelijkheid een CAM te plaatsen, maar geeft geen support als e.e.a. niet werkt. Bij de Loewe LCD-TV's met DVB-C werkt alles wel naar behoren, dus kan het probleem alleen maar bij Sony liggen. Je zou toch op zijn minst verwachten dat Sony in overleg treedt met de providers om tot een onderkenning en vervolgens een oplossing van het probleem te komen.

Vreemd dat een product verkocht wordt, waarbij een cruciale functie niet ondersteund wordt. Kan hier van een wanprestatie gesproken worden?

Heb jij ook een Sony Bravia KDL-32T3000 Zwart?

Wat versta je onder pc-ingang, dvi (en welke variant) of vga? En weet je ook of deze tv pc gebruik via HDMI ondersteunt? En is het een HD ready of een Full HD?
Ik bedoel daar een sub-d aansluiting mee, dus een vga aansluiting. Uiteraard kun je een PC met HDMI uitgang op HDMI aansluiten, maar wel met max res 720p, dus is het geen full HD
Dag,

Zelf heb ik gisteren ook een 32T3000 aangeschaft. Analoog afstemmen gaat goed (alleen vervelende horizontale steep door een groot aantal zenders te zien). Digitaal afstemmen leek ook goed te gaan: op CAIWAY aansluiting meer dan 300 services (zenders) gevonden, maar als ik de zenders wil bekijken krijg ik de melding 'Gekozen programma is niet afgestemd.' Wel krijg ik de naam van de zender en kort de zenderinformatie te zien (daarna pas genoemde melding). Het lijkt erop dat de TV tuner de zender 'net niet' kan vinden. Kan iemand mij helpen, ik baal er als een stekker van. Heb trouwens zowel snel scan als volledige scan uitgevoerd, met dezelfde resultaten.

Heeft iemand een idee wat er met de digitale afstemming aan de hand is (en eventueel ook waardoor de horizontale streep wordt veroorzaakt)?

Groeten
Dag,

Mijn probleem is opgelost, wellicht voor anderen ook handige informatie: het probleem werd veroorzaakt door mijn decttelefoon die naast de TV was opgesteld. Stond de basisset te dicht bij de 'TV signaal ingang' dan werd het digitale signaal helemaal verstoord (soms blokkerig, meestal geen signaal met bovengenoemde melding tot gevolg). Nu het basisstation net iets voor de TV staat (40 cm verschil) is het probleem opgelost.

Groeten
Ik lees dat bij een DBV-C module normaal gesproken 1 of andere interface kaart hoort en dan ook nog een smartcard om de zenders te decoderen. Storm en fred beschikten toevallig over deze module+smartcard??? Of zijn de digitale uitzendingen (van ziggo) niet geencodeerd?
Ik zie nergens dat Storm iets met DTV probeert, sterker nog, niet eens dat hij zo'n TV heeft...
Als je digitale TV hebt, dan heb je zo'n smartcard. Want die heb je ook nodig voor de losse DTV ontvanger.
In de reacties wordt alleen over CAIWAY gesproken, en bij CAIWAY heb je (in sommige plaatsen) voor het basis pakket geen smartcard, en dus ook geen CAM nodig.