Specificaties 20" @ 1600x900 (WXGA++) (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

BenQ G2020HD Zwart Review

BannerFigurezZz 1 juli 2012, laatste update op 1 juli 2012, 534 views

BenQ G2020HD Zwart

Pluspunten

• Goede prijs
  • Goed basis scherm
  • Stevig afgewerkt
  • Ziet er netjes uit
  • Erg betrouwbaar

Minpunten

• Is erg basis (in specificaties)
  • Niet geweldig beeld
  • Wiebelige bevestiging op steun
  • Beeld voelt "mat" aan

Hallo Tweakers.net

belanrijk: Ik ben geen pro op dit gebied, dus ik kan helaas geen benchmarks etc. bieden wel mijn ervaringen. :)

Voorwoord
Na een lange tijd weer eens een review, dat is wat ik dacht.
Deze review gaat over het scherm wat ik nu al ruim 2jaar in gebruik heb, mijn BenQ G2020HD scherm.
Ik schrijf deze nu omdat ik zoekende ben naar een nieuw scherm, aanraden van nieuwe schermen mag in de comments wat mij betreft.

Allereerst maar een inleiding,
Ik kocht dit scherm destijds voor iets van 115 euro bij mijn samengestelde PC.
Dit is een (volgens best buy guide normen) een tussen Basis en Mainstream PC (rond de 800-900 euro).
Ik heb hierbij zoveel mogelijk geprobeert te bezuinigen op de niet-noodzakelijke dingen; als scherm, muis en toetsenbord en kast / voeding.
Ik ben toen dus ook gaan zoeken naar een "budget" scherm met toch redelijke prestaties en kwam uit op deze.
Nou wil ik allereerst zeggen dat ik het scherm erg waardeer om wat het kan en het dus een voldoende geef, het is alleen geen geweldig scherm op gebied van specificaties en dus een voldoende.

Vormgeving en Afwerking

Het scherm is in zijn vormgeving vrij simpel;
- Een mat zwarte rand (met iets glans) en verder knoppen aan de onderkant (oldskool much XD).
- Een steun met een ronde voet die vrij stevig staat

Dit is hoe ik de vormgeving zou omschrijven.
Het is na mijn mening geen lelijk scherm maar ook niks speciaals, dus passend budget.
De knoppen onder het scherm voelen goed aan en zijn verder behoorlijk in de bediening.
Het scherm voelt en ziet er verder solide uit als is het iewat wiebelig op de voet (als je er tegenaan tikt trilt die na).
Prima simpele vormgeving wat mij betreft met een gewoon solide afwerking.

Beeld
Het is geen Full-hd scherm, iets wat veel mensen direct tegen het hoofd zal stoten, maar voor mij geen probleem in die tijd. (nu wel een beetje)
Het scherm zelf is niet glossy ofzo maar wat mat, iets te veel naar mijn mening maar dat komt ook door de overige eigenschappen die hieronder zijn beschereven:
Het scherm biedt naar mijn mening een prima beeld en ook gamend werkt het scherm solide en goed.
De contrast is naar mijn mening iewat laag en de belichting wat vel, deze combinatie maakt het scherm niet optimaal om lang naar te staren. ;)
Gewoon een goed budgetscherm ook naar prestaties dus.

Conclusie en Ervaringen
Omdat ik geen technische ondersteuning kan geven is mijn verhaal wat kort.
Ik zal daarom nog wat ervaring in deze conclusie toevoegen, want dit scherm is gewoon prima.
Het is dus netjes afgewerkt, ziet er niet slecht uit en doet wat het moet doen.
Het heeft in twee jaar tijd nooit kuren vertoond en werkt lekker.
Ik klooi niet al te veel met de instellingen dus ik zou niet weten hoe ver je het scherm kan "pushen".
Ik game redelijk wat met dit scherm en ook dat bevalt over het algemeen gewoon prima.

Heb jij ook een BenQ G2020HD Zwart?