Specificaties 3,7" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia Lumia 610 Zwart Review

MooiP 1 juli 2012, laatste update op 1 juli 2012, 1.721 views

Nokia Lumia 610 Zwart

Pluspunten

• Perfect toestel voor de Facebook en Twitter verslaafden
  • Windows Phone 7.5 loopt ook hierop smooth as butter

Minpunten

• Traag in het starten van apps
  • Te weinig werk geheugen voor een aantal apps

01-07-2012
Het tweede Windows Phone 7.5 toestel bij ons in huis.
Mijn dochter was compleet verkocht aan mijn Windows Phone toestel (Samsung Omnia W i8350) en besloot zelf de Nokia Lumia 610 te kopen. Hoewel mijn andere dochters Androids gebruiken gaf zij de voorkeur aan WP7.5 vanwege de Facebook en Twitter integratie en het design van WP7.5. Nadat ze de Lumia 610 in de winkel had geprobeerd was ze niet meer te stoppen. Ze vond hem mooi en hij liep net zo lekker als mijn Samsung Omnia W.
Zeker voor een goedkoper toestel vind ik de Lumia 610 er goed en degelijk uitzien. De achterzijde is stroef en het toestel voelt iets zwaarder aan.
Alle Windows Phone onderdelen lopen inderdaad net zo soepel als mijn Omnia W.
Enkele verschillen en vergelijkingen:
  • Alle apps hebben meer tijd nodig om te starten. Vergelijk Lumia 610 vs Omnia W. Facebook app: 25s vs 9s / Twitter: 10s vs 5s / Skydrive: 7s vs 5s / 9292: 7s vs 5s
    Voor NIET WP kenners: Facebook en Twitter zijn OOK ge´ntegreerd. Hier loop je dus niet tegen deze vertraging op.
  • Er zijn apps die niet draaien op dit toestel omdat ze (nog) te veel geheugen gebruiken. In ieder geval Skype, anderen zijn we niet tegenaan gelopen.
  • Het scherm van de Lumia 610 is minder mooi, minder zwart en iets slechter buiten af te lezen dan de Omnia W.
  • De WiFi radio is beter dan de Omnia W. Een rondgang met de twee toestellen in de hand liet zien dat de Lumia 610 meer streepjes had en langer verbinding hield.
  • Spraak verbinding is prima
  • Standaard met Turn by Turn navigatie: Nokia Rijden. Voor mijn Omnia W heb ik Navigon gekocht (▒70Ą)
  • De Lumia 610 is langer en iets dikker dan de Omnia W.
  • De Lumia 610 heeft geen front camera
Zelf ge´nstalleerde apps:
9292, AccuWeather, Buienradar, EHBO, Facebook, Flashlight-X, IMDB, Nu, SkyDrive, Twitter, YouTube

Na 5 dagen kunnen we nog niets zeggen over batterij en GPS ontvangst.

Kortom: prima toestel voor de jonge smart phone gebruiker.

Heb jij ook een Nokia Lumia 610 Zwart?

Is die 25 seconden voor de Facebook-app tot ie volledig geladen is? Anders is het precies echt wel een mega slome foon...

Ook jammer dat bepaalde apps zoals Skype niet werken. Ik vraag me wel af of dat die extra 256MB nou echt zo duur is om er extra bij te steken?