Transcend microSDHC 32GB Class 4 + Adapter Review

HallonRubus 9 juli 2012, laatste update op 17 november 2015, 1.680 views

Transcend microSDHC 32GB Class 4 + Adapter

Pluspunten

• prijs
  • meegeleverde adapter
  • snelheid equivalent aan class 6

Minpunten

• 16GB variant was toch sneller

~[Nieuw te koop aangeboden voor §15, check v&a]

Omdat ik op vakantie wat HD filmpjes hoop te schieten met mijn telefoon, leek het me verstandig om van te voren mijn 16GB kaartje aan te vullen met een 32GB kaartje. Ik gebruik het geheugen in mijn telefoon (http://tweakers.net/price...eria-neo-mt15i-blauw.html), voornamelijk om muziek te luisteren, foto's te maken en op te slaan, en om af en toe een film te kijken onderweg. De schrijfsnelheid maakt me niet zoveel uit, zolang het mogelijk blijft om zonder problemen HD video op te nemen en binnen een uur een film over te zetten is het voldoende. Vandaar dat ik wat geld hoopte te besparen met een class 4 kaartje in plaats van een class 10.

Kaartjes die ik hiervoor (ook in mijn telefoon) heb gebruikt:
- bij telefoon geleverde 8GB class 2 merkloos (juli 2011)
- Transcend class 4 16GB (gekocht in oktober 2011)
Mijn vorige kaartje was dus ook van Transcend, zelfde winkel (DataIO), zelfde prijs, zelfde class. En hier was ik tevreden over, geen veel hogere snelheid dan het minimum, maar prima betrouwbaarheid en snelheid. Vandaar opnieuw de keus voor Transcend. Vanwege de gelijkenissen op papier zal ik deze dan ook bij de review betrekken.

Tests
CrystalDiskMark is uitgevoerd via de bijgeleverde adapter.
Helaas was de SD Tools test niet erg consistent, de resultaten variŽerden zo'n 1 MB. Ik heb de hoogste resultaten geplaatst.
Uitgevoerd met circa 10Gb aan data op de kaart.

Ter vergelijking de 16GB Transcend class 4:

Wellicht handig om te weten is dat de kaart niet in een blister verpakking wordt verkocht, maar gewoon geopend kan worden door de kartonnen achterkant.

Verder wil ik even melden dat een andere review over dit product meldt dat de adapter niet past. Ik heb daar geen problemen mee gehad, de adapter past voor elk kaartje dat ik in huis heb (2x Transcend, merkloos, SanDisk).

Werkt naar behoren, net iets sneller dan beloofd en volgende keer ga ik weer voor Transcend als de prijs redelijk is.

Update
Ik zal maar niet gaan schelden hier, maar vlak voor mijn vakantie begeeft het kaartje het. Ik wil hier overigens enig voorbehoud bij plaatsen, aangezien mijn telefoon ook erg raar deed. Hier een beschrijving van wat er gebeurde:

Beeldscherm van telefoon wil niet aan (altijd dat geklooi met custom ROMs). Ik verwijder de batterij en reboot. SD kaart niet gedetecteerd. Ook herinvoeren van sd kaart helpt niet. Vervolgens steek ik de kaart in de adapter en vervolgens in mijn laptop. Ook geen reactie. Toen ik zelfs in Mini Tool Partition Wizard geen kaart te zien kreeg had ik geen hoop meer, en nu ga ik hem maar terug sturen.

Heb jij ook een Transcend microSDHC 32GB Class 4 + Adapter?

§4 §3,50 geldbesparing??

Voor de rest mooie review!
Achteraf gezien niet echt significant inderdaad. Maar vanwege het defect heb ik ter vervanging ook maar gewoon de populaire Samsung class 10 besteld.
Leuke review hoor, ook mooie tests. Boven dat inleidende tekstje zou ik wel inleiding plaatsen.
Bedankt voor de tip. Ik ben zelf niet zo'n fan van benchmarks, liever de snelheidservaring, maar dat is wat men hier wil ;)