Trust Starzz Review

underdog007007 29 juni 2012, laatste update op 30 juni 2012, 4.602 views

Trust Starzz

Pluspunten

• Goed verstaanbaar

Minpunten

• Geen (live) noice-canceling

Mid- en hoogweergave Score: 3
Film/gameweergave Score: 4

Mijn eerste aanleiding om een microfoon te halen was om het te kunnen gebruiken via skype. Ik game-de nog wel eens en praat zo nu en dan nog wel eens met wat vrienden over skype; dus regelmatig gebruik is niet uitgelaten dacht ik zo. Ik zocht ik al gauw naar iets waarvan ik zeker wist dat het aan twee punten kon voldoen: Prijs en geluidskwaliteit.

De Trust Starzz microfoon + tripod

Geluidskwaliteit

Wat betreft de geluidskwaliteit oordeel ik deze microfoon aan twee punten. Ik heb meerdere mensen gevraagd om hun mening wat betreft verstaanbaarheid, met alle reacties positief. Ik heb de microfoon ongeveer 50 centimeter van me af staan, maar zou, bij wijze van, tot op wel twee of drie meter afstand nog steeds hoorbaar zijn. Wel raad ik aan de microfoon boost op +30 te zetten als je de microon ietwat ver van je afplaatst. Het zorgt voor wat meer ruis, maar maakt de verstaanbaarheid op grote afstand tig beter.

Wat me brengt op het volgende punt waar ik iets minder enthousiast over ben, maar wat ook niet zo gek is. Sommige dure microfoons, of laat ik zeggen studio microfoons beschikken over noise-cancelling (ruis- onderdrukking). Simpel gezegd zijn dergelijke microfoons gemaakt om achtergrondsgeluiden te filteren. Geluiden die steeds dezelfde toonhoogtes hebben en dus niet van een menselijke stem af kunnen komen zullen dus niet opgepikt worden door de microfoon; helaas niet het geval voor de Trust Starzz, maar voor deze prijs ook te verwachten. Dit vond ik wel wat jammer.

Gelukkig zou je tijdens een opname wel de ruis kunnen verwijderen door gebruik te maken van bijv. een gratis programma "Audacity". Je kan opnames maken en tegelijk effecten toepassen (onder andere ruisonderdrukking).

Voor de prijs van 15 euro kon ik hem niet laten liggen. Ik heb gezocht naar andere microfoons, maar die komen qua prestatie-prijs-verhouding niet in de buurt van dit prachtding.

Vomgeving

De microfoon is bijgeleverd met een tripod. Alhoewel het materiaal wat "cheap" oogt, voelt het wel allemaal voldoende stevig en robuust aan. De tripod stelt je in staat je microfoon omhoog of omlaag te kantelen, afhankelijk van hoe lang je bent / hoe hoog het bureau is waar je hem op laat rusten. Ook moet ik erbij vermelden dat de kabel 2.5m lang is met een 3.5mm gouden plug, wat ook duidelijk op de verpakking vermeld staat.

Verder is de microfoon kleiner dan je zou verwachten. Qua uiterlijk lijkt het wel.. , maar de grootte verschilt toch nog wel hoor. Hij is ongeveer even lang als een pen.

Conclusie:

Al om al is de Trust Starzz in zijn prijscategorie (13-15 euro) naar mijn idee een zekere koop waard. Zoek je een microfoon voor geluidsopnames, gamen, skype, etc. dan is dit zeker een microfoon die je aandacht moet trekken.

Heb jij ook een Trust Starzz?

Ik heb die microfoon gekocht voor YouTube maar ik hoor alleen maar ruis
En live streamen wil helemaal niet
Is die goed voor gaming video's op te nemen?

- Gr juul
Kan je er een fragment mee opnemen zodat ik een beter idee krijg hoe de geluidskwaliteit is
ziet er leuk uit, de microfoon van mijn headset is net kapot gegaan en aangezien ik aardig veel skype en steam-call gebruik, wil ik toch echt wel een nieuwe mic. voor de 8 euro lijkt het me wel een handig ding.
Wat voor aansluiting heeft de mic?
Zou ik hem met mijn PS3 kunnen gebruiken?