HTC One X 32GB Grijs Review

464120 29 juni 2012, laatste update op 29 juni 2012, 1.206 views

HTC One X 32GB Grijs

Pluspunten

• Gewicht
  • Snelheid
  • Sense 4.0
  • Camera
  • Dropbox 25gb gratis

Minpunten

• Accu capaciteit

Mijn vrouw had al een HTC Sensation waar ik uitgebreid mee heb kunnen spelen. Na het lezen van de vele geruchten omtrent de specs van de opvolger, de HTC One X, heb ik besloten dat dit mijn nieuwe toestel zou worden.

Eind maart was er een aanbieding van Vodafone waarbij je ook bij een 1-jarig abonnement de HTC One X bijna gratis kreeg. Begin april heb ik mijn toestel ontvangen en ik ben nu bijna 3 maanden later nog erg tevreden met mijn keuze. Een korte motivatie hieronder:

Het toestel is merkbaar lichter dan de HTC Sensation en beschikt met 4,7" ook over een groter scherm dan de Sensation met 4,3", wat voor mij erg prettig werkt. Wat me niet zo bevalt is de capaciteit van de accu, volgens HTC bleek uit onderzoek dat hun doelgroep liever een een dunner toestel wilde hebben dan een accu met grotere capaciteit. Een ander genoemd minpunt is het ontbreken van een micro sd kaartslot, persoonlijk vind ik dat een non issue met 32gb interne capaciteit en 25gb gratis Dropbox opslag ruimte in de cloud. Maar......dit zal voor iedereen een persoonlijke afweging zijn! Tot slot werkt de nieuwe Sense 4.0 schil erg prettig en beduidend sneller dan Sense 3.0 en 3.5 op de Sensation.

Ik gebruik mijn One X met name prive voor bellen, social media, agenda, mail en nieuws apps. Zakelijk heb ik mijn exchange account ingesteld in de stock mail app en dat werkt prima, al zijn er betaalde apps met meer functionaliteit. Als schil heb ik Go Launcher EX ingesteld en die vind ik een stuk aangenamer werken, frisser ogen en met de vele widgets en plugins ook completer.

Vergeleken met mijn Blackberry Bold 9700 is het wennen zonder fysiek toetsenbord, maar dankzij apps als Swiftkey keyboard kan ik prima uit de voeten met typen! Dus BB gebruikers, er is hoop :) Koop wel een hardcase of een beschermhoes voor je One X, het is een licht toestel en ondanks Gorilla 2.0 glass moet je er nog steeds zuinig op zijn!

Tot slot enkele opvallende punten:
-Kwaliteit van camera en HD video is prima te noemen voor een telefoon
-Als je belt en je brengt je gezicht naar het toestel dan gaat het scherm weer aan
-Bij intensief gebruik gaat de accu ongeveer een dag mee
-Werkt prima op de Bluetooth functie van auto's

Heb jij ook een HTC One X 32GB Grijs?

Reviews door de redactie

Swiftkey? Er zit standaard een volgtoetsenbord in! Je moet het alleen even aanzetten in de instellingen.