Samsung Galaxy S III 16GB Blauw Review

Aeque 28 juni 2012, laatste update op 28 juni 2012, 2.908 views

Samsung Galaxy S III 16GB Blauw

Pluspunten

• Mooi design, snel en vloeiend, kwaliteit en lekker makkelijk in gebruik.

Minpunten

• Soms wat 'glad' waardoor de telefoon goed vastgehouden moet worden.

Voordat ik de S III heb aangeschaft had ik de Galaxy Note in mijn bezit. In alles een goed toestel, vooral het grote scherm was fijn, maar het grote minpunt hieraan was dan ook dat deze zo groot is. Hierdoor was het soms onpraktisch om te gebruiken. Daarom heb ik besloten deze weg te doen en de S III aan te schaffen om weer een tijd te kunnen gebruiken.

De S III is op het eerste gezicht een stijvolle telefoon met een groot scherm. Maar daar blijft het niet bij, als je de telefoon eenmaal in gebruikt hebt blijkt het een leuke maar vooral handige telefoon te zijn.

Zo weet de telefoon namelijk wanneer je daadwerkelijk naar het scherm kijkt en zo het scherm aanhoudt en dus niet zomaar zwart wordt als je bijvoorbeeld een tekst leest.
Wat ook erg bevalt zijn de 'bewegingen', je wordt bijvoorbeeld gebeld maar kunt niet opnemen omdat je bezig bent. Dan draai je de telefoon gewoon om en hij gaat dan op stil.
Een ander handigheidje zijn de LED lichtjes waarmee je snel in de gaten hebt of je bijvoorbeeld een oproep gemist hebt, zonder dat het scherm hiervoor aan hoeft.

Nu wat basis specs en mijn mening daarover:
  • Het grote scherm(4.8") bevalt erg goed, is erg scherp en kleurrijk door het HD Super AMOLED scherm.
  • De Quadcore processor doet zijn werk erg goed, meerdere apps tegelijk is geen probleem en werkt soepel.
  • De achterste camera is naar mijn mening goed, ik gebruik deze voornamelijk voor simpele dingen, en daar is hij in ieder geval goed genoeg voor. De front camera heb ik nog niet echt gebruikt dus heb ik momenteel geen mening over.
  • De accu is net zoals bij bijna alles smartphones, voldoende, liever heb ik dat hij net zoals mijn oude Nokia 6300 weken lang mee gaat, maar dit is nou eenmaal niet zo. Het ligt er natuurlijk heel erg aan of je de telefoon veel gebruikt. Bij mij gaat hij ongeveer een dag mee. En ik gebruik hem redelijk tot veel.
  • Android 4.0 werkt bijna perfect met deze telefoon. De telefoon maakt zeker gebruik van de functies die 4.0 biedt.
Enige minpuntje is dat hij soms wat 'glad' aanvoelt(vooral de achterkant) waardoor je hem wel erg stevig vast moet houden of een cover gebruikt waardoor dit niet meer het geval is.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S III 16GB Blauw?

Dat je een telefoon van ongeveer ¤600,- goed vast moet houden is volgens mij geen nadeel, maar een luxeprobleem. ;) Maar dat terzijde.

Even serieus, dit is toch geen review? Ik zou om te beginnen wel willen weten waarom je überhaubt aan een nieuw toestel toe was (omdat je al een Note hebt), en waarom je dan voor deze gekozen hebt.
Daarnaast, wat is jouw ervaring met het scherm, accuduur, bereik/ontvangst etc?

Kortom, als je hier nog een echte review van wilt maken zou je nog een hele hoop kunnen toevoegen. Succes.
Bedankt voor je info! Ik heb de review wat aangepast.

Wat betreft het vasthouden, dat is inderdaad omdat de achterkant nogal glad is. Dit is een klein minpuntje maar met een hardcover verhelp je dit al.
hij moet goed vastgehouden worden omdat hij glad is, niet omdat hij duur is ;)