Specificaties 27" @ 1920x1080 (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

BenQ G2750 Zwart Review

tomto 27 juni 2012, laatste update op 27 juni 2012, 1.986 views

BenQ G2750 Zwart

Pluspunten

• Goede prijs!
  • VGA Kabel.
  • Mooi en strak uiterlijk.

Minpunten

• Geen DVI-D meegeleverd (+25,-)
  • Geen HDMI

Ik heb een monitor aangeschaft om mijn 2de pc goed te kunnen gebruiken. Hiervoor zocht ik een goedkope maar toch redelijke monitor. Voordat ik hem had gekocht keek ik even in een winkel voor de kwaliteit. Dit was voor mij voldoende!

Het scherm is erg licht/fel als ik hem vergelijk met mijn samsung P2770 die wel wat sneller is met de response, maar het scheelt allemaal niet zoveel. Er zit ook geen DVI kabel bij waardoor er alweer 20a25 euro van de prijs afgaat. Deze heb ik er dan ook later bij moeten kopen. 50.000:1 is niet heel veel, maar voldoende voor een normale gebruiker. De kwaliteit is goed de helderheid is ook prima en zeker met de Senseye 3 technology die daarbij helpt.

Een prima monitor dus voor deze prijs!
Vragen/reacties zijn altijd welkom :)

Heb jij ook een BenQ G2750 Zwart?

Kijk eens naar andere reviews over hoe je eigen review van meerwaarde kan zijn voor tweakers.
Vragen zijn welkom :) En geloof mij dat dit mensen al wat helpt met het kiezen van een monitor. Evt. andere specs of vragen kunnen altijd hieronder worden gezet ;) *Ik typ er trouwens nog wat bij en dat zie ik ook vrij weinig bij andere producten.

[Reactie gewijzigd door tomto op 27 juni 2012 22:35]

Als jij een DVI kabel koopt voor 25 euro, ben je opgelicht...
DVI-D Dual-link is idd tussen de 20-25 voor een beetje kwaliteit.
Het is een digitaal signaal. het is er, of het is er niet. Goedkoop is dus net zo goed als duur. Hoogstens op de stugheid van de kabel of aan de schroefjes kun je wat opmerken.

Je kunt dan dus net zo goed deze kabel van 9 euro nemen, als die van 25 euro van jouw. Conclusie: als je voor 25 euro een DVI-D kabel koopt, ben je opgelicht.. Net zoals een HDMI kabel voor 15 euro oplichting is
Klopt maar gemiddeld kom je toch op de 20 euro uit bij een pc zaak in de buurt. ik heb deze aangeschaft: http://maxict.nl/product/...m-18-dddd/alt/?btwview=in ik hoef ook geen crap kwaliteit kabel waar je breuken of gezeur mee krijgt. Deze heeft 5 jaar garantie. En idd de mensen die opzoek zijn naar goedkope kabels en dus ook van goedkopere kwaliteit is dat van jou een prima alternatief. Kwa beeld maakt het geen verschil inderdaad. Deze dvi kabel is overal rond de 25,- en werkt prima. ;) oplichting is het zeker niet google maar eens en je zult zien dat 20,- een normale prijs is voor goed materiaal.
Dag tweakers,

zou deze monitor passen bij een GTX 680? Of wordt een 120 hz monitor aangeraden voor games (voornamelijk FPS, BF3).

Hoeveel Hz is deze monitor? En heeft dat veel verschil met een 120hz monitor?

Alvast bedankt :D
Beste R.A.D :P

Ik zou deze niet aanraden als je de ultieme games wilt gaan spelen .
Hij heeft een DVI-D en VGA aansluiting en voldoende voor films, muziek etc.

Dit is een iets duurdere:
pricewatch: AOC E2795VH Zwart

Maar is toch net een stukje sneller en bied wat hogere kwaliteit.
Voor een goedkope en toch een goede 27* inch monitor raad ik deze aan.
(incl 3 jaar garantie) Een monitor is meestal 60 Hertz voldoende dus :)

Goed contrast en 2ms snel genoeg voor deze games!

(P.S. deze kost een 10tje duurder dus ik denk dat je ongeveer op deze prijs wil blijven zitten, voor deze prijs raad ik dan ook de AOC aan.)

Trouwens ander acc ik ben tomto :)

[Reactie gewijzigd door tvbwebdesign op 4 augustus 2012 15:43]