Thermaltake MO-BLK002DT Review

Mu.siQ 28 juni 2012, laatste update op 3 juli 2012, 499 views

Thermaltake MO-BLK002DT

Pluspunten

• Gunstige prijs
  • Goede bouwkwaliteit
  • Software steekt goed in mekaar
  • (Nog) geen slijtage

Minpunten

• Grote muis
  • Ruimte voor ringvinger en pink bij mij beperkt.

Ik heb deze muis inmiddels een tijdje in bezit. Er was nog geen enkele review over geschreven, vandaar het besluit om er toch maar eens wat over te schrijven.

De verpakking ziet er als volgt uit:
In de verpakking is te vinden;
- De muis
- Boekjes
- Gewichtjes met rubberen houdertje
- Transporttasje

Ergonomie
De muis is van een flink formaat. Hij is vrij hoog en bol. Hij ligt in principe prima in de hand. Mijn handpalm ligt lekker over de muis heen en mijn duim ligt prima aan de zijkant. Mijn ringvinger en pink vallen echter voor mijn gevoel een beetje buiten de boot. Volgens mij heb ik ook een rare manier van de muis vastpakken, want ik zou met mijn hand nog een stuk verder naar voren kunnen. Na 8 maanden gebruik denk ik dat de muis voor mijn handen eigenlijk te groot is. Begrijp me niet verkeerd, het is een prima muis en hij ligt lekker in de hand. De knoppen zijn goed geplaatst, geen problemen mee. Scrollen gaat ook prima.

Functionaliteit
Op de muis zijn naast de linker- en rechtermuisknop nog een scrollknop, een knop op de zijkant en twee knopjes achter het scrollwieltje te vinden. Deze zijn prettig geplaatst. Wat mij betreft zijn dit genoeg knoppen. Het scrollwieltje spreekt voor zich. Deze kan nog ingedrukt worden en eventueel naar links en rechts. Dit laatste gebruik ik nooit. Met de twee knopjes bij het scrollwiel kun je gevoeligheid van de sensor instellen. Het knopje aan de zijkant is een 'ga terug' knop. Deze is gemakkelijk in te drukken.
Naast de knoppen worden er gewichtjes met de muis meegeleverd. 5 x 4,5g om precies te zijn. Deze zijn gemakkelijk in een rubberen houdertje te drukken en ze blijven hier goed in zitten. het rubberen houdertje gaat vervolgens in de muis. Dit werkt feilloos.

Precisie
De muis is erg precies. Hij kan tot 4000DPI aan wat voor mij ontzettend snel is. Ik stel de muis in windows in rond de 2000DPI, in games nog wat lager. De muis heb ik nooit kunnen betrappen op foutjes eigenlijk. Via de software zijn de instellingen en gevoeligheden nog te veranderen per stand. Dit is dus zeker prima!

Vormgeving
Ik heb hier eigenlijk weinig over te melden. Op de verpakking is te zien wat je krijgt en dit krijg je ook. De muis heeft een matte coating. Deze blijft er vooralsnog prima op zitten. De linker zijkant heeft wat plasticen uitsteeksel wat voor wat grip moet zorgen. Dit vind ik prettig werken.

Bouwkwaliteit
De muis doet het na acht maanden nog steeds zoals in het begin. Dit is dus prima. Ik ben niets verloren. Slijtage heb ik ook nog niet kunnen ontdekken.

Drivers en ondersteuning
Via de site zijn de drivers te downloaden. Hier zit ook een stuk software bij. Hiermee kunnen de LED-jes worden ingesteld en de gevoeligheden van de sensor. Dit stukje software is gemakkelijk in gebruik en is prima. Hieronder een screenshot van de software. Very easy to use!

De muis heeft nu nog een prijsje van 30 euro. Voor een game muis een zacht prijsje. Ik zou dit hiervoor gerust neerleggen.

Heb jij ook een Thermaltake MO-BLK002DT?