Specificaties 1,8" display, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia 100 Zwart Review

zwendelzo 27 juni 2012, 2.301 views

Nokia 100 Zwart

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Lange accuduur
  • Fijn toetsenbord
  • Zaklampje altijd op zak.

Minpunten

• Algeheel gevoel dat ze ook voor het zelfde geld een beter product hadden kunnen maken.
  • Het is alleen een telefoon. Verwacht er niets meer van.

AAnschaf
Je kun bij de kijkshop de telefoon aanschaffen als je het vier cijferige product nummer weet. Deze staat meestal onder de product omschrijving in een glazen vitrine en er word doorgaans geen geheim van gemaakt. Als je nog nooit in de kijkshop bent geweest lijkt het op het eerst een wat raar en omslachtig systeem maar als je niet houdt van een verkoper die je een smartphono probeert aantesmeren is het wellicht het proberen waard.

Uit de doos
Ja, de telefoon werd geleverd in een doosje. Na het monteren van de batterij en met de simkaart in je hand kom je bedrogen uit want het gaat in een andere volgorde. Kwaliteit en betrouwbaarheid wisselen elkaar dus in rap tempo af bij deze eerste kennismaking

De telefoon
Eindelijk de review kan beginnen:

Het is precies wat ik verwachtte. Een simpele telefoon en bij bevalt goed.

Ik zal de telefoon beschijven doormiddel van opmerkelijke sterke punten en markante zwakke.

Dingen die me goed bevallen
- De Nokia is uiterst eenvoudig te bedienen. Alle functies zitten waar je ze verwacht, en alle instellingen zijn makkelijk aan te passen.
- De Accu gaat ca 2 weken mee. Dit is waarom ik hem graag wilde hebben. Een telefoon is waardeloos als de batterij leeg is.
- Ontvangst, verstaanbaarheid ed zijn gewoon in orde, Niets bijzonders. Gewoon "Het werkt perfect" Zoals je verwacht van een nieuwe mobiel.
-Sms-en gaat erg fijn met de grote toetsen en tussenruimte.
-Een gewone Jackplug gaat erin als je radio wilt luisteren (Geen MP3 Functie!)
-De led zaklamp functie werkt best goed, en beter dan bijvoorbeeld een witscherm van een smartphone. (vergeleken met een sony Xperia x10). Ik gebruik het stiekem best vaak. Het is geen maglite maar gewoon handig om bij de hand te hebben.

Dingen die me niet bevallen
- De telefoon is lelijk en lijkt met de grote toetsen net een oude mensen telefoon. In het zwart is het helemaal een triest gezicht.
- De iconen binnen de menu's hebben geen kleur, maar zijn met grijze spikkels gemaakt. Dit oogt erg suf. Het geeft het gevoel alsof de mensen van nokia het express hebben gedaan zodat het goedkoper aanvoelt. Het lijkt er dus op alsof ze hem expres slechter hebben gemaakt dat dat ze voor het geld hadden kunnen doen.
-Het scherm heeft dramatisch veel last van inkijkhoek verschijnselen. Kleuren worden bij de minste verdraaiing vaal, of totaal anders. Iets wat voor telefoons niet zo ernstig is.
-Grote randen rond het scherm maken de telefoon wellicht groter dan dat hij noodzakelijk had moeten zijn.
-Er zit nul komma niets op qua aansluitingen naast de oplader en jackplug voor fm radio.
-Slechte spellen, De tijd dat je met snake nog wel wat lol kon hebben is echt achter de rug. Naast sudoku zit er patience op . Deze laatste is het beste. En nog een onmogelijk slecht schatgraaf spel. Het is onvoorstelbaar dat zo'n slecht spel geleverd word. Er zit totaal geen logica of zin in het spel. Je moet schatten verzamelen maar je kan zonder reden zomaar in brand vliegen. En dat is het idee van het spel. Jammer dat ze niet net iets doordachters hebben gemaakt.

Conclusie:
Wie voor een kleine prijs een goed werkende telefoon verwacht zal niet bedrogen uitkomen. Ondanks de grote lijst van dingen die niet bevallen ben ik zeker tevreden, Want de belangrijke telefoon aspecten zijn gewoon perfect en de prijs is er natuurlijk naar. Ik hoop dat deze telefoon lang mee gaat.

Einde
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerdtdtdtddtt. Reacties liever niet via de mail. Ook niet lopen bieden in de comments. De telefoon hoeft niet weg. Als er iets ernstigs is moet je 112 bellen. En niet in de comments zeuren.

LET OP!
De bijgevoegde foto is een opgetut foto model. In werkelijkheid bestaat de telefoon uit één vast deel. en is niet in een V-vorm maar meer een blok vorm.

Heb jij ook een Nokia 100 Zwart?

Fijne review, probeer te letten op de "dt regel" als deze van toepassing zou zijn.