OCZ Agility 3 120GB Review

richje35 27 juni 2012, 698 views

OCZ Agility 3 120GB

Pluspunten

• prijs
  • snelheid bij het schrijven
  • levering had wel een paar rubbertjes en 4 boutjes mogen omvatten

Minpunten

• bouwkwaliteit/gevoel van degelijkheid
  • geen snelheids wonder bij gecomprimeerde data
  • betrouwbaarheid

Hallo, ik zocht een goedkope ssd , welke ik alleen gebruik voor het downloaden van entertainment en dus ook niet erg betrouwbaar hoeft te zijn.
Bij alternate zeiden ze ook eerlijk dat ze relatief vaak kapot gaan, maar je krijgt meteen een nieuwe terug zonder RMA gedoe.
De verpakking bevat ook niets meer dan een ssd-kaart ,zonder bevstigingsmateriaal en voelt niet solide aan.
Het is pure waar naar zijn geld voor 85euro. Aansluiten en herkenning op het asrock board leverde geen herkenningsproblemen. En de lege schijf zat rond de 500 Mbyte.sec voor zowel lezen en schrijven. Verder geen bijzondere testen gedaan.
De laatste firmware stond er al op. En tot heden geen problemen.
Iedereen vraagt zich nbatuurlijk af waarom ik niet een normale hdd heb genomen.

Dit komt doordat mijn watercooling drupte en daar kon mijn normale hdd niet bepaald tegen, via zijn (ont)-luchtingsgaten .Dan mocht het water volgens mijn ec en ph-meter nagenoeg niet geleiden. (gebruik geen kant en klare zooi, alleen 'puur water met enige anto corrosie erdoorheen..niet veel). De 2 ssd's welke eronder hingen hebben dat probleem niet. Vandaar deze ssd.

Als primaire schijf zou ik deze agilty niet nemen. Vooral niet als een winkel al zegt dat relatief vaak terugkomen, Maar daar is de prijs naar.

Persoonlijk vind in de hyperx(blauwe ) fijne schijven. Als ik die agilty in mijn handen neem en de ocz, zou je weten wat ik bedoel met het fragiele van de ocz.

Conclusie: leuk als goedkope bijschijf of als portable schijf te gebruiken, maar niet voor alledaags gebruik als mainschijf.

gr.rich

• asrock extreme 4 z77
  • intel 2500k(blck op 100 altijd) draaiende 4.9ghz
  • 8gig ballastic 1.6volt op 1900Mhz
  • 6gig sata datasnoer asus
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een OCZ Agility 3 120GB?

Reviews door de redactie