Dicota BacPac Move Zwart Review

Nicked 27 juni 2012, laatste update op 27 juni 2012, 443 views

Dicota BacPac Move Zwart

Pluspunten

• Veel ruimte
  • Goede schouderbanden

Minpunten

• Kwaliteit niet heel geweldig (met name ritsen en de naden daarvan)

Kwaliteit Score: 3
Na twee en een half jaar intensief gebruik (bijna elke dag wel mee naar school of werk) is deze tas aan vervanging toe.
Na anderhalf jaar begon de naad bij de rits van het voorvak al los te laten, maar daar leerde ik mee leven (te lui om te repareren), en het laatste jaar begon de rits van het grote vak het te begeven (niet goed ritsen op sommige plekken). Gisteren is dan eindelijk die rits onritsbaar geworden.

Aangekocht: oktober 2009
Einde gebruik: 28 juni 2012 (verwacht)

Het hoofdvak bestaat uit twee delen: een deel voor je (grote) laptop met een (vrij lange en niet al te stevige) elastiek band om 'm vast te zetten. Daarvoor zit nog een vak voor je accessoires, voeding en kabels en dergelijke.
Het voorvak bestaat uit een vrij ruim vak met daarin twee vakjes en enkele lusjes voor pennen en overige zaken. (Ik vond het een prima plek om mijn muis en externe schijf te bewaren.)

Dan zitten er aan beide zijkanten nog twee elastische vakken, voor flesjes water of paraplu's of wat voor zaken dan ook.

De tas is niet echt rigide. Anders gezegd: als hij leeg is, kun je hem dubbelvouwen. Geen stevige bescherming dus, wel voldoende padding. Laptop is altijd goed beschermd geweest.

Veel meer valt er niet over deze tas te vertellen, maar vragen mag altijd.

Heb jij ook een Dicota BacPac Move Zwart?