Specificaties 2" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Sony Ericsson S500i Groen Review

Ruudchen 16 januari 2008, laatste update op 25 augustus 2008, 1.806 views

Sony Ericsson S500i Groen

Pluspunten

• Vormgeving
  • Navigatie
  • Features

Minpunten

• BETROUWBAARHEID!
  • Geen flits/zaklamp

Ik heb deze telefoon nu een paar maand en in eerste instantie beviel deze echt hartstikke goed. Echter na een paar week begonnen de problemen.

Features
De telefoon heeft ruim voldoende features, zeker voor zijn prijs. De telefoon kost los iets meer dan 200 euro. Alle moderne functies als MMS, SMS, Bluetooth en een (2MP) camera zitten erop. Hij doet wat ik er van verlang.
High-end functies als GPRS, Touchscreen of WiFi zitten er niet op, daarvoor moet je echt een klasse hoger kijken.

Design
Ik heb deze telefoon gekozen om drie redenen. Om de juiste features, omdat het een Sony Ericsson is en omdat hij er zeer gelikt uitziet.
Het apparaat is, zoals Sony zelf zegt, gebasseerd op elementen uit de natuur. Dat zie je dan ook aan het thema wat standaard is meegeleverd. De achtergrond verandert van dag naar nacht en per jaargetijde verandert de stemming ook.
Verder zitten er 2 LED's op de telefoon waardoor deze allerlei kleuren kan weergeven, ook deze kleuren varieren samen met het thema. Als je gebeld wordt of een SMS krijgt, knippert de LED ook.

Bediening
De menu's en navigatie gaat op een makkelijke en logische manier zoals ik dat van SE ben gewend. Alle opties zijn dus snel te vinden en de de middenknop is niet langer het knuppeltje wat vaak stuk ging maar een vierkants-knop.
De toetsen zitten op voldoende afstand van elkaar zodat je met je dikke vingers niet zo snel de verkeerde toets zal aanslaan. De toetsaanslag is ook fijn.

De bouw
Dan begint het slechte aan de telefoon, de bouw en betrouwbaarheid. Na ongeveer 2 week viel bij mij de '*' en '0' toets uit, deze werkten dus compleet niet meer. Maarja, ik nam er maar genoegen mee ik gebruikte de toetsen toch niet zo vaak.
Een maand later echter werd het wel heel gek. Maar liefst 6 toetsen zijn nu stuk. De 'meer-toets', het 'pijltje-naar-links-toets' de '4' en de '6' hebben het nu begeven.
Ondanks dat ik het nieuwe model heb van de S500i, waarmee de problemen van het toetsenbord mee opgelost zouden zijn, is de bouwkwaliteit dus zwaar onder de maat. Sony Ericsson erkent dat er een productiefout is gemaakt en het apparaat wordt dus ook massaal terug gestuurd. Het is overigens niet alleen bij de S500i zo, meer modellen hebben last van dit probleem.
Verder voelt het apparaat wel redelijk soide aan. Het slide systeem is vloeiend en de naden zijn allemaal wel redelijk afgewerkt al kun je voor dit geld geen onbreekbare telefoon verwachten.

Tot slot
Al met al een zeer leuk toestel alleen heb je daar niet veel aan aan als je bedenkt dat er een zeer grote kans bestaat dat je knoppen het begeven. Ik ben SE-fan maar dit zet mij wel aan het denken om toch misschien over te stappen naar een ander merk de volgende keer!

Heb jij ook een Sony Ericsson S500i Groen?

In welk opzicht waren bij jou de toetsen kapot? Mijn vriendin heeft het toestel ook en bij haar zijn zo'n beetje alle toetsen gebarsten, maar verder doen de toetsen het wel. Het toestel werkt bij haar volgens mij verder ook wel naar behoren.
Hoi, Een kameraad van mij had dat inderaad ook. Daar zag je aan de buitenkant dat te toetsen kapot waren. Bij mij zijn de toetsen nog wel heel maar geven ze simpelweg geen output. Het lijkt alsof de contactpunten dus niet goed zijn. Je kunt drukken wat je wilt maar je krijgt niks op je scherm te zien.
Zeker mooie telefoon, jammer dat er wat rotte appels tussen zitten
Mijn broer heeft er ook 1, had em bij de winkel waar ik werk gekocht zodra het toestel leverbaar was, bij hem geen enkel probleem :)
als fabrikanten 'onbreekbare' toestellen gaan maken, zullen ze op de langer termijn minder verkopen, veel mensen wachten met een nieuwe telefoon kopen totdat die kapot gaat (tenzij je een abo hebt ;))

Maar wel balen dat je toetsenbord er langzaam maar zeker mee nokt. Dat er geen flits op zit is wel jammer...
Ik ken de telefoon ook. Het toetsenprobleem is inderdaad erg bekend. Zover ik weet zit er 2 jaar garantie op dus het moet geen probleem zijn. Als het probleem is verholpen voor de nieuwe S500i toetstellen geeft dat dus geen probleem. Wel verstandig om een oud toetsel te hebben als reserve. O-) Voor de prijs is het een goede telefoon.