Specificaties Full HD met 21x opt. zoom - Bekijk alle specificaties

Panasonic HC-V700 Zwart Review

Galois 26 juni 2012, laatste update op 26 juni 2012, 1.765 views

Panasonic HC-V700 Zwart

Pluspunten

• Stabiilatiefunctie is erg goed, zelfs tot 46x zoomen.
  • Prestaties in het donker zijn erg goed!

Minpunten

• Flauw van Panasonic om er wel een composiet kabel bij te doen, maar geen HDMI.
  • Het geluid valt wat tegen.
  • Opstarten is wat traag.

Beeldweergave Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Features Score: 4
Design & bouwkwaliteit Score: 4
Ik was al een tijdje op zoek naar een videocamera, maar kwam er niet uit uit. Ik zocht in de prijsklasse tussen de 300 en 400 euro. De ene die kon dan weer niet op 50p opnemen, de andere had weer te weinig optische zoom en een andere een te kleine sensor.

Ik had deze camera al gezien toen hij net uit was (in maart geloof ik), maar de introductieprijs vond ik te hoog. Ik heb 'm vorige week gekocht bij camera.nl in Utrecht en in combinatie met de cashback actie van 50 euro van Panasonic zelf, heb ik netto 349,- betaald. Een hele nette prijs.

Ik wil 'm gebruiken voor alledaagse filmpjes. Op vakantie, enz.

Nu dus een weekje in gebruik en het is een prachtig apparaat. Wat mij gelijk opviel is dat hij erg licht is en lekker in de hand ligt. Mooie vormgeving. De optische zoom van 20x is voortreffelijk en zelf vanuit de losse hand kun je er goed tot 46x gaan (met de zgn. intelligent zoom). Kortom, de stabilitatie functie is erg goed.

Gezien het formaat van de sensor denk ik dat filmpjes bij weinig licht, in vergelijking tot camera's uit dezelfde prijsklasse, deze bovenaan staat. Uiteraard zie je wel wat ruis, maar in een huiskamer in de avond is het erg goed.

Wel valt mij het geluid een beetje tegen. Je hoort toch wel wat hinderlijke ruis. Maar goed, je kunt er een externe mic op aansluiten (heb ik nog niet gedaan) en wellicht dat het helpt.
Ook de kleuren zouden wel wat helderder mogen in mijn ogen (ingesteld op auto).

De accuduur valt erg tegen. Er zijn twee accu's voor deze camera, de VW-VBK180 en de 360. Waarvan deze laatste 2x zo lang meegaat. Helaas zit er standaard de 180 bij.

Verder zitten er verschillende kabeltjes bij, maar helaas ontbreekt de HDMI (type A-->type C). Ik snap niet dat je als fabrikant in 2012 wel een composiete kabel gratis bijlevert, maar niet een HDMI-kabel.

Kortom, net een weekje in mijn bezit en zeker positief!

Heb jij ook een Panasonic HC-V700 Zwart?