HTC One V Zwart Review

hbvdh 26 juni 2012, laatste update op 26 juni 2012, 2.149 views

HTC One V Zwart

Pluspunten

• Afwerking, bediengings gemak, accuduur, scherm, camera

Minpunten

• Loopt soms vast waarna een reboot tot gevolg, (ongeveer 1 keer per week) Bereik met T-Mobile

3 weken geleden deze One V aangeschaft voor vervaning van de mijn Nokia E5. De E5 is niet echt een smartphone te noemen en de One V zou je dus m'n eerste kunnen noemen.
Voor een beginner met Android is deze One V uiterst makkelijk om te leren gebruiken. De interface is overzichtelijk en je hebt snel door hoe door de programma's en instellingen te komen.
De accuduur is met mijn gebruik toch al snel 2 a 3 dagen wat voor mij belanrijk is zodat ik een dag zonder opladen kan.
Programma;s zoals Whatsapp, internet en Active Sync werken zeer snel. Alleen Facebook laden duurt in mijn ogen wel wat aan de lange kant.

Het scherm is met z'n 3,7 inch niet de grootste in zijn klasse maar levert uitstekende beeld op.
De camera is snel in gebruik, je kunt al binnen 1 a2 seconden beginnen met foto's of video's maken.
De kwaliteit is voor een 5mp camera heel acceptabel.

Het bereik met T-mobile is niet helemaal fantastich maar dat kan ook aan T-Mobile liggen.
De afwerking en behuizing zijn zeer degelijk en een groot pluspunt.

Heb jij ook een HTC One V Zwart?

Dat Facebook traag is, kan je onmogelijk benoemen als negatief punt van de telefoon. Die app is namelijk traag op Úlke telefoon (iOS en Android).
Op mijn One X is het voor mijn gevoel erg snel (ik kom dan ook van een ZTE Blade af).
Maar voor de rest is het inderdaad de app wat erg traag is natuurlijk.

Bereik met Tmobile kan je niet echt als minpunt beschouwen, het is gewoon een in mijn ogen niet al te best netwerk :-).
App is traag bij ieder android. Gewoon friendcaster erop zetten http://friendcasterapp.com/
Zoals ik in het begin van de review aangeef is dit m'n eerste echte smartphone. Dat facebook op andere telefoons ook traag is kan ik niet beoordelen. Ik zal m'n review aanpassen.